Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 11381 til 11400 af 47924
-
Mængde beregning, hjælp! Kemi eksame!
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man løser kemi eksame spørgsmålet Når man har 2g Zn og 4g I2 hvormange gram ZnI2 bliver så dannet? Molarmassen for Zn er 65.54 g/mol og for I2 252.4g/mol ZnI2 er så 319 g/mol nogen der kan fortælle mig hvordan man gør og hvorfor? -
eksamen imorgen, hjælp søges..
ForumindlægHej jeg har altså kigget og ledt overalt på hjemmesiden, men kan intet finde.. Mangler et sidste spørgsmål, der lyder : gradspolynomier og 2.gradsligninger.Vis herunder hvordan 2.gradsligningens løsningsformel fremkommer.JEg kan selvf. se at jeg skal bevise hvorn x=(-b+/-kvadratrod(d)) / 2a fremk... -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve... -
24 B samf eksamen! hjælp ! :)
Forumindlæghvordan forgår selve eksaminationen? altså skal men selv starte med et 10 minuters oplæg? hvor de ikke må afbryde eller hvordan forgår deT? håber nogen kan hjælpe :) -
God skr. eksamen
ForumindlægHvad synes I om samfundsfagseksamen i dag (A-niveau)? Var det ikke nogle rigtigt gode og gennemarbejdede opgaver vi fik? Altså lige bortset fra fejlen med den manglende figur. Nogle der forstod hvordan man skulle aflæse ændringerne i figur 1 og 2 i c-opgaven? Jeg er sproglig og dum (åbenbart :)... -
Eksamens opgaver i matematik
ForumindlægHej..Jeg vil gerne hører om der er en side man kan se nogle opgaver fra bogen "eksamensopgaver i matematik"???jeg synes vi har fået opgaver som er meget sværer, det handler om differentialregning, og vi er lige begyndt, så derfor spørge jeg jer om der findes en side hvor man kan se hvor... -
HASTER Mat B eksamens opgave !
ForumindlægHej .. Jeg sidder her og kan ikke finde ud af opgave a til at starte med .. Jeg har en trekant, hvor man kender 2 vinkler og så kender jeg en længde .. Hvordan finder jeg så en anden længde ? Plus hvad betyder "bestem vefh" Hvilken en af vinklerne skal jeg finde ? På forhånd tak ! Mv... -
Dansk eksamen torsdag!
ForumindlægHej alle. Jeg skal bruge en analysemodel til fortolkning af en novelle. Så hvis i kender et sted eller selv har arbejdet med teksten "Huset" af steen langstrup :) mange hilsner michelle line -
EKSAMEN I MORGEN ! UFORSTÅELIG SÆTNING !
ForumindlægHej .. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne her sætning ? "Ausserdem habe ich hier viele Freunde gefunden, die ich mir selbst verdient habe und die nichts on dem guten Namen meiner Familie in Indonesien" tak på forhånd . -
eksponentiel udv.. hjælp, mat eksamen..
Forumindlæghvordan ville i forklare... 1) begreberne fremskrivningsfaktoren og vækstraten i regneforskriften for en eksponentiel udvikling ? 2) hvordan man kan undersøge om en sammenhæng mellem to størrelser kan beskrives ved en eksponentiel model ? (tror ikk helt jeg forstår det her spørgsmål :S , håber ... -
24 timer eksamen hjælp NU
ForumindlægJeg har lige trukket: Energiomsætnig som emne. 1. Man skal lave en præsentation af energiomsætning. Giv herunder eksempler på energiomsætninger der involvere elektrisk energi. 2. Energibevarelse, energiproduktion, effekt, nyttevirkning, energikilder, energiforbrug. HJÆLP - hvad skal jeg inddra... -
EKSAMEN I MORGEN! HAR BRUG FOR HJÆLP TIL DET HER SPØRGSMÅL:
ForumindlægRedegør for begreberne fænotype og genotype samt hele problemstillingen omkring betydningen af arv og miljø. Please, håber virkelig nogle kan hjælpe mig!! -
meget enkelt fysik for dem der kan finde ud af det :) please help me
ForumindlægHalløjsa, jeg har en fysik aflevering hvor der er vedhæftet nogle opgaver som omhandler Hubbelslov og hubbletiden. opgaverne er afhængige af hinanden og jeg har lavet opgave 3,a men 3,b er den der kniber! Den lyder så ledes: Vi ser på 2 galakser, hvis hastigheder bort fra os antages a... -
Eksamens spørgsmål i kemi
ForumindlægHey jeg skal til natur fags eksamen og jeg har fået et spørgsmål der lyder. Vis hvordan man kan beregne CO2 belastning under forbrænding af et kg træ (C6H12O6) HJÆLP!!!!!! -
Mundligt matematik eksamen A
ForumindlægHej jeg skal mundlig matematik eksamen her om et par dage, har læst en del på spørgsmålene, men noget der undrer mig er, at der ikke i alle spørgsmålene er beviser ? fx. kan jeg ikke finde noget bevis i spørgsmålet om vektorfunktioner eller i spørgsmålet omkring statistik :S Er det korrekt at... -
Associativ lov - EKSAMEN
ForumindlægHej! I forbindelse med oplæsningen til min mundtlige eksamen er jeg stødt på en regel som bogen ikke beviser. "Den associative lov". Jeg har søgt lidt herinde, men jeg synes ikke at det andet opslag ang. den associative lov er identisk med dette.. a ? · (b? + c?) = a? · b? + a? · ... -
Disposition til Old-eksamen
ForumindlægHej allesammen Skal til old-eksamen på onsdag. Jeg har rimelig godt styr på tekster mm., men problemet opstår når jeg skal disponere den kendte tekst. Er der nogen som kan komme men en god disposition og "go'e fif" til hvad man skal gøre når man fremlægger den? Har godt set nogle... -
Gode sætninger at fyre af til eksamen??
ForumindlægHeey Ville hører om der var nogen derude der har nogle gode sætninger at fyrer af til eksamen i tysk? Plejer selv at bruge genau en del, når sensor snakker, men den kan jo ikk redde mig hele vejen(: -
Hvordan forløber samfundsfag eksamen 9 klasse?
ForumindlægJa som sagt, jeg vil gerne vide hvordan eksamen forløber, da jeg skal op i samfundsfag tirsdag og intet aner om hvordan det foreløber, har læst hele pensum + notater. Nogle gode foreslag til, hvordan man kan håndtere det? ;) mvh Jens -
Spørgesmål ang. dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er ikke sikker på om, jeg har misforstået min lærer i dag - det håber jeg i hver fald, jeg har. Hun siger, at vi til den mundtlige eksamen ikke må have nogle noter eller stikord med - KUN vores synopse. Er det korrekt???
