Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11501 til 11520 af 95433
-
24 timers prøve i fy eksamen og verdensaksen?
ForumindlægHej først vil jeg høre om der er nogle, der har nogen gode råd når man skal op til fysik eksamen med 24 timers forberedelse? Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der menes med verdensaksen. det er forklaret meget uforståeligt. jeg forstår det som om at jorden drejer om verdensaksen (verdens... -
E7 solcellens nyttevirkning
ForumindlægSolcelles nyttevirkning 09. oktober kl. 22:31 af Kristenzen - Niveau: A-niveau Er helt lost.. please hjælp! Hej :) Jeg sidder med en aflevering i fysik og er lidt lost omkring spørgsmål c For en solcelle er sammenhængen mellem spændingsfaldet og U over solcellen og strømstyrken I gennem... -
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
Tage 1.g om
ForumindlægHejsa, Jeg er en dreng på 17 år, som går i 1.g. Jeg har det problem, at jeg er endt ud med dårlige årskarakter, fordi jeg ikke har taget mig sammen og har pjækket en del her på det sidste(uansvarligt af mig). Jeg startede 1.g med at tage det seriøst, men jeg syntes at det var alt for nemt og ... -
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
er 2 sider diskussion nok?
Forumindlægjeg skriver om Manhattan Projektet i Historie og Fysik, hvor jeg i diskussionsdelen har fået følgende problemformulering: ''Diskuter og vurdér atombombens betydning for afslutningen af 2. verdenskrig'' jeg har så skrevet 2 sider, men ved ikke om det er nok. Hvor meget ... -
isobar proces
ForumindlægHej vil høre om der lige er nogen der vil hjælpe med denne opgave. Jeg har gjort et forsøg men har meget svært ved fysik. opgaven lyder: En prøve indeholder 1 mol (idealgasligningen) og C(V,m) er 3/2 R og P1 = 1 atm. T1 = 300 K som varmes op til 400 K ved konstant volumen, så står der bestem ... -
Spørgsmål til Filosofi (Ba) og HF-enkeltfag med henblik på adgangskravene
ForumindlægJeg er muligvis i en værre kattepine pt. angående adgangskravene for Filosofi Bachelor. Det ligger sådan at jeg er færdig på HTX til sommer, og skal derefter bruge et år på at arbejde (og læse fag op), hvorefter jeg forventer at fortsætte på Århus Universitet med at læse filosofi. Og jeg har eft... -
hjælp ,kemi
ForumindlægJeg har været så dum at vælge kemi på A niveau her i gymnasiet og har til min skræk fundet ud af et mine evner ikke lige rækker så langt som jeg troede. så hvis der er nogen der kan hjælpe med denne her opgave ville det være rart (ville være rart hvis i vil undlade konkrete svar etc. da jeg gerne... -
Bevise formlen for energien af en foton
ForumindlægHvordan kan jeg bevise, at energien af en foton kan skrives som Efoton = h*c/lambda? -
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
Energi
ForumindlægHey studieportalen :D Jeg har fået nogen opgaver om energi, og ikke lige den skrapeste til fysik :) så ville hører om i kunne hjælpe mig en en opgave. Vedhæfter opgaven så kan se hvad det er jeg snakker om. Det er den øverste, hvor grafen og tabellen indgår Tak på forhånd -
OSO
ForumindlægNogen der ved hvordan man kan blive Professor i fysik??? Hvor lang tid tager uddannelsen ?? Hvad laver en Professor osv...! Skal nemlig skrive om en Professor i min OSO opgave! Obligatorisk Selvvalgt opgave! -
angående valg af studieretning
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g, og skal om ca. 1/2 måned vælge mit endelige valg af studieretning. Men jeg er lidt i tvivl. Lige nu gå jeg på den samfundsvidenskabelige studieretning, med Samfundsfag A - Matematik B - Erhversøkonomi C. Men jeg overvejer at skifte til den naturvidenskabelige studieretning m... -
Anbefaling af lommeregner.
ForumindlægHvad lommeregner skal jeg købe skal starte p HF efter sommerferien og have Mat A på et 2 årig forløb. ?jeg har tænkt på TI-89 TITANIUM og en TI-84 PLUS. Hvad sys i ? -
mængdeberegninger...
ForumindlægHejsahar brug for et bekræftende eller afkræftende svar i denne sammenhæng:Fotosyntesen lyder: 6CO2+6H2O+E-->C6H12O6+6O2.Hvis man har 4,5 mol CO2 og skal beregne de mængden af kulhydratet og oxygenet gør man så ikke således;4,5 mol/6= 0,75 mol4,5 mol/1= 4,5 molC6H12O6= 0,75mol*180,156 mol/g= 1... -
HF og gennemsnit
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål omkring HF og gennemsnit. Hvis man har mange valgfag, bestemmer man så selv, hvilke valgfag der skal stå på beviset, og dermed tælle med i mit endelig gennemsnit? -
God matematik B HTX bog?
ForumindlægJeg søger en god matematik bog til HTX B niveau. Jeg søger fordi den jeg har nu er noget være lor* Hvis efter min mening og vil derfor gerne have en anden og læse lidt i for at få bedre forståelse for tingene. -
Vinkelberegning
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg har regnet mig frem til alle tre sider: a: 5 b: 3 c: 4 Trekanten er retvinklet (Vinkel C = 90grader) Hvordan beregner jeg de to andre vinkler?? -
hjælp med "simpel" spørgsmål (skriv udtryk om)
Forumindlægx2-4x-4 skal skrives i et udtryk f.eks. altså udtrykket skal være lig hinanden. er der en der kan hjælpe? (x-z)b
