Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11921 til 11940 af 20688
-
Kvinder i naturvidenskab (valg af studium)
ForumindlægI lang tid har naturvidenskab været forbeholdt mænd. Nu lader det til, at flere kvinder søger ind på naturvidenskabelige studieretninger og uddannelser. Mener I, at mænd naturligt er bedre til naturvidenskab end kvinder? Og har du som pige/kvinde nogensinde overvejet at læse naturvidenskab? Hvorf... -
HF eller STX ??
ForumindlægHej derude! Jeg er i en situation nu hvor jeg skal beslutte om jeg vil tage HF eller STX efter sommerferien. Jeg er virkelig usikker og ved ikke hvilken en jeg skal tage. Det er sådan at jeg faktisk er optaget på STX nu men kan først begynde i august. Jeg har været i udlandet i de sidste ... -
Hjælp med AT
ForumindlægHej Jeg skal snart til og op til eksamen i AT, og jeg er kommet i tvilv om hvad Metode er ? Håber der er en der kan forklare mig hvad det er... På forhånd tak for hjælpen mvh. Nikolaj -
Hvis man går i HF??
ForumindlægHvis man nu tager HF får man karakter??Får man årskarakter ?? Er det svært ? -
tværfaglig kombination !!
ForumindlægHvilke muligheder er der ved tværfaglig kombination? -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
Noter
ForumindlægHej, er der nogle der lige kan skrive, nogle gode noter, til 7.klasse. Det vil være en stor hjælp. Mvh Thomas -
Kan IKT faget på HTX hæves fra "C-Niveau" Til- "A-Niveau"?
ForumindlægHej alle SP'er. Håber i kan besvare mit spørgsmål vedrørende Hævning af fag.- Spørgsmålet er ved overskriften!- Tak på forhånd -
hvad er forskellen?
ForumindlægHej.. GODT NYTÅR!! heh.. vil bare lige spørge hva forskellen er med gymnasiet og htx?? for mine lærere siger at jeg kan bedre klare htx end gymnasiet... at mit sprog er ikke godt nok til gym.. og derfor anbefaler de mig htx. jeg har da hørt af mange at jeg godt kan klare det efter de så min karak... -
Hvor meget energi kræver denne opvarmning?
ForumindlægHej.Jeg har et sæt fysik opgaver for og har lidt problemer. Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig!!Opgaven lyder som følger:Til fremstilling af pommes frites skal der i en jerngryde opvarmes 1,0 kg olie fra 20 °C til 250 °C. Oliens varmefylde er 1,8 J/(g*°C). Grydens masse er 0,65 kg, og de... -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
Fysikeksamen omkring Universet (igang nu)
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe at trække i fysik, vi har jo 24-timer med den nye ordning, mit emne blev formulerets således: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet Universet i dag. Den faglige samtlale vil tage udgangspunkt i dels din indledende præsentation og del i en ønsk... -
Mekanik
ForumindlægKære kloge mennesker, jeg har brug for en hånd Jeg fået et sæt geovidenskabsopgaver, hvor jeg sidder lidt fast i fysikken... Opgaven lyder som følger: Det oplyses, at ballonen vejer 11.162,8 kg og dens volumen er 8.500 m3. Måleudstyret vejer i alt 24 kg. Vi antager, at vi kan se bort fra luftmo... -
Den franske revolution - demokrati
ForumindlægDen franske revolution medførte til store ændringer i samfundet , demokrati , og menneskerettigheder .. Men jeg skal skrive en opgave om følgende ; Analyser hvilkne betydning den franske revolution har haft for nutidens demokratiforståelse? OG! diskuter konsekvenserne af at forsøge at sprede... -
Indledning
ForumindlægHej igen :-) Nøj, det er så dejligt at I er så hjælpsomme herinde! Men nu har jeg brug for jeres hjælp endnu en gang! Er der nogen som har tid/lyst/mulighed for at læse min indledning til min SRP (om Penicillin) igennem? "Bare" for at se om den fanger jeres opmærksomhed og om den indeho... -
HF eller gym???
ForumindlægHvad er bedst HF eller gymnasium?? Hvis man nu går efter det faglige?? Og hvad med lektier jeg har hørt, lærerne ikke gider at lave noget med HF'erne og derfor får de ikke så mange lektier?? -
Sandsynlighedsregning... please help c",)
Forumindlæghey....kan i hjælpe mig med følgende opgave, da jeg svært ved den?opg. lyder: Fra et sædvanligt spil kort (52 kort i alt) trækkes 5 kort. Bestem sandsynligheden for følgende hændelser:a) alle 5 kort er ruderb) alle kort er røde c) ingen klør blandt de 5 kortplease help?på forhånd- tak -
Genrebestemmelse af Hobbitten!?
ForumindlægHvilken genre er hobbitten (den velkendte forhistorie til ringenes herre...) -
Whaaat?
ForumindlægNogle der lige kan hjælpe mig, med nogle forkortelser:hvad står M.A. for? [M.A.] in politcal science.og hvad står Ph. D for? [Ph. D] at the Department of Political Sciense -
Jeres meninger om Danmark og EU
ForumindlægHej alle. Vil i ikke være venlige at bruge 2 min. på det her.! :-) Hvad er jeres mening/holdning til Danmark og EU? Altså er det godt eller dårligt, at vi er medlem af EU? Og hvorfor?
