Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11981 til 12000 af 63055
-
Problemformulering til SRP
ForumindlægHej, Jeg har fagene teknologi A og fysik B og skal lave en problemformulering om atomkraft. Jeg er lidt i tvivl om hvad man kunne analyse/redegøre for, nogen der har nogle gode ideer? Hilsen Jens -
Hjælp til oversætninger :)
ForumindlægEr de følgende sætninger stavet korrekt ? :) 1. Jeg kan godt lide øl: Me gusta cerveza 2. Vi kan godt lide spansk: Nos gusta de español 3. María kan godt lide at danse: María le gusta bailar 4. Kan du lide kaffe?: ¿Te gusta café? 5. Manu Chao kan godt lide... -
Hvad hedder dette tegn?
Forumindlægθ Hvordan udtales det / hvad bruges det til? -
Monolog?
ForumindlægHeey med alle jer der ude... Jeg har fået for i skolen at skrive en monolog, der er bare lige et problem. Jeg aner ikke hvordan man skriver en, jeg ved ikke hvordan sådan én er opbygget, og frem for alt så er jeg totalt på bar bund. I NEED SOME HELP!!! Emnet for monologen skal være hvordan jeg ha... -
Jesus - Guds søn?
ForumindlægEr Jesus søn af Gud? -
Retvinklet trekant
ForumindlægHvordan gør jeg rede for dette: en trekant med sidelængderne 9, 12 og 15 er retvinklet? -
SRP Leukæmi
ForumindlægEr der nogle af jer som har nogle brugbare kilder jeg kan benytte mig af når jeg her om en måneds tid skal skrive SRP om leukæmi og matematiske modeller? :) Evt noter -
Oversættelse af korte sætninger
ForumindlægHej. Jeg håber, at der er nogle, som vil rette mine oversættelser. På forhånd tak! 1. Jill er en køn pige 2. Det var en interessant historie. 3. John maler meget smukt. 4. Din onkel ser meget venlig ud. 5. Anne svarede mig temmelig uforskammet 6. Tom taler utrolig langsomt. 7. Det var de god... -
4 små opgaver B-niveau STX
ForumindlægHej. Jeg har behov for hjælp til 4 små opgaver. Jeg har selv bøvlet med dem i en times tid-1½ og kan simpelthel ikke finde ud af det. Der må benyttes lommeregner til alle opgaverne, jeg ligger selv inde med en TI-Nspire™ CAS. Opg. 3. Om den eksponentielle udvikling f gælder, at ... -
Bedøm min stil
ForumindlægJeg søger en, gerne flere, der lige vil læse min stil igennem og give den en karakter.Det er en diskussionsstil om kunstig intelligens.Jeg vil ikke nævne den karakter, jeg har fået af min lærer før der er mindst een, der har læst den igennem.Desuden foretrækker jeg at sende den til dig/jer, så sm... -
Elite-skoler
ForumindlægHvad er der galt i at opretter elite-skoler? Jeg mener, at det er sundt for et samfund, når man deler massen op. Nogen psykologer hævder, at det er godt for børn, hvis de er blandet. Det tror jeg ikke! Når elite-børn/unge er sammen virker det stimulerende, og de vil dermed opnå et bedre liv. Vi ... -
Udsætte de skriftlige eksaminer
ForumindlægHej Alle :) Det er sådan, at jeg her til sommer bliver student, hvis jeg tager de skriftlige eksaminer. Jeg tror ikke mine skriftlige eksaminer i fag som matematik, fysik og engelsk kommer til at gå særlig godt - jeg er godt klar over, at når jeg først har været op til de skriftlige eksaminer - s... -
Italiensk eller engelsk A?
ForumindlægHej gutter Jeg starter på STX efter sommerferien, og tror jeg tager fysik og matematik på A niveau. Det gymnasie jeg skal gå på har italiensk A som fremmedsprog. Jeg er ikke særlig god til fransk for at være helt ærligt, men har hørt at fem A-fag er meget hårdt. Jeg overvejer også at løfte engel... -
Kombinatorik
ForumindlægEr der ved kast med tre terninger større chance for at øjnsummen 10 forekommer end øjnsummen 9 og hvorfor? Hvordan regner man bedst dette ud hvis man altså ikke skal bruge slave-metoden og hvad nu hvis den præcis samme kombination af øjne forekommer flere gange? Er der nogen der har et bud? -
Elektriske felter m.v. hjælp..
Forumindlæg// ey. Er der nogen, som kan hjælpe med med en eller flere af disse 5 opgvaver? - Var fraværende i perioden, da det blev gennemgået på klasse. Så vil meget gerne ha9; lidt hjælp til, at beregne opgaverne. Har prøvet at udregne første opgave, men er lidt usikker på resultatet og skal... -
Biologi EKSAMEN!
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i biologi c-niveau.Jeg har bare et problem. Vores lærer har ikke været særlig behjælpelig med at forberede os til eksamen!!Så jeg håbede på, at der var nogen herinde, som ville kunne forklarer, hvordan et eksamensspørgsmål ser ud, helst noget inde for "krop og s... -
Rettelse af engelsk stil (2 sider)
ForumindlægHej :) Er der en, som har tid til at læse min engelsk stil igennem og evt. rette grammatikken? Jeg regner med, at der ikke er så mange grammatiske fejl, så det vil ikke tage særlig lang tid. Stilen er på 2 sider. Jeg har vedhæftet filen. -
lærer
Forumindlæger der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D -
Terminsprøve gode råd
ForumindlægHej, Jeg har enterminsprøve i skriftlig fysik. Har I nogle gode råd? -
Nemme ligninger!!!
ForumindlægHej jeg går i ottende klasse, men kan ikke rigtig finde ud af at lave ligninger fx : 6x + (3x - 7) = 4x + (4x - 1) Hvordan regner man den ud? (Taget fra matematikbogen.dk. IKKE FRA EN OPGAVE!)
