Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12021 til 12040 af 20688
-
3 trins reglen x^3?
Forumindlægspørgsmålet lyder: beregn vha. 3 trins reglen f '(2) ved funktionen x3-3x-1 har set et eks hvor x3 bliver udregnet, men kan ikke se hvordan jeg får den sidste del med. har brug for detaljeret hjælp :( håber der er nogle der vil hjælpe mig -
Hey gennemsnit
ForumindlægHvad ligger jeres gennemsnit lige nu på 9 klasser eller gymnasier? Mit er på 4,5 :( Heeeeeeeelp -
Hjælp til emnevalg! - hvd.Emne - Mennesker og udvikling
ForumindlægHej :-) Vi skal snart til at skrive projektopgaver.. Er ikke helt klar over hvad jeg skal skrive om.. Vores hovedemne er 'Mennesker og udvikling'. Og hvis nogen af jer har nogle gode råd så skriv dem endelig.. Og hvis I ved, hvad der kunne være rigtigt godt og have med i selve opgaven ... -
"1984" indgå i dansk/engelsk
ForumindlægHej. Vil en dansk udgave af George Orwells roman "1984" kunne bruges til danskdelen i emnet "ufrivillig overvågning"? Eller er en roman af en engelsk forfatter, uanset oversat sprog, forbeholdt faget engelsk? -
Reality shows
ForumindlægEr der nogen der kan finde en artikel som forklarer hvad reality-shows er? Jeg er i gang med en AT opgave og kan simpelthen ikke finde nogen defination af det. På forhånd tak:) -
Digital Design vs. Informationsvidenskab
ForumindlægHej alle Jeg står og er færdig med HTX til sommer og skal finde en videre uddannelse. Jeg står og vakler lidt mellem om jeg skal vælge Digital Design eller Informationsvidenskab, begge uddannelser er på Århus Universitet. Det der er mit problem er, at finde ud af helt præcis hvad forskel der er p... -
sen moderne- og post-moderne- samfund???
ForumindlægTænkte om, der var nogen der kender de overordnet forskelle på senmoderne- og post-moderne samfund? Og evt. har nogle gode link om disse to teorier/udtryk? -
Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken
ForumindlægKender overhovedet ikke reglerne for denne udregning, er der nogle der kan forklare processen idet? På forhånd tak. -
Skal man op til eksamensprojekt i HF for at bestå HF? :)
ForumindlægHalløjsovs :) Jeg sidder og er lidt i tvivl om, at jeg når at blive færdig til på fredag. Der skal jeg op og forsvare mit eksamensprojekt. Skal jeg gå op til eksamen for at bestå min HF? Ergo, vil jeg bestå min HF hvis jeg ikke dukker op :P -
Hjælp til valg om datalogi studie
ForumindlægHej, Jeg er ved at overveje hvad jeg skal læse efter min HF. Jeg har meget kig på datalogistudiet og interesser mig også for emnet. Jeg er bare blevet nervøs for, om der vil være nogen slags af de job tilbage når jeg har læst studiet. Jeg ved godt der kan ske meget på 5 år, men som man læser run... -
Elektriske kræfter og felter
ForumindlægHvis et legeme med ladningen q er påvirket af den elektriske kraft F_el, definere vi den elektriske feltstyrke E ved ligningen E = F_el / q..... Øvelse: En kugle med ladningen q=3 nC er påvirket af en elektrisk kraft af størrelsen |F_el| = 15µN. Nu erstattes kuglen med en ny kugle, der har... -
FSA - Samfundsfag?
ForumindlægHej allesammen! Skal snart op til samfundsfags eksamen, og undrede mig bare over hvis der måske var nogle "samfundsmæssige" begreber, som ville være en god idé at kunne? Altså som fx. magtens tre-deling? - Ved godt at der også har været andre med det samme spørgsmål, men synes bare ikke... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
SIR model
ForumindlægJeg skal lave SIR modellen over følgende datasæt for H1N1 influenza: S(0)= 5500000 I(0)=274000 R(0)=? Hvordan gør jeg dette? Jeg har tænkt mig at bruge hjemmesiden: http://www.warrenweckesser.net/solvers/menu_sir.html , til at få lavet min graf! Jeg ved heller ikke hvad smitte og immunitetsra... -
jeg/vi kultur
ForumindlægNogle der har noget om jeg og vi kultur? Ved i eventuelt, hvem der står for teorien? Skal bruge det til min SSO, som skal afleveres på fredag. Tak på forhånd :-) -
begyndelsesbetingelse, Integration, differentiabilitet.
ForumindlægHej Håber nogle kan hjælpe mig: Hvis jeg har en funktion c(t), som er på formen e^(a), hvor c beskriver koncentrationen og t et tidspunkt, som man kender fra det daglige. Dertil kommer en opgave hvor man skal finde koncentrationen til et bestemt tidspunkt. Jeg benytter mig af den omvendte funkt... -
integralregning
ForumindlægHej, jeg er igang med nedestående opgave, jeg har problemer med b'eren. Håber i vil hjælpe :) -
Dumpet i skriftlig eksamen
ForumindlægHey, jeg har dumpet skriftlig matematik, hvor jeg fik 00. Jeg vil gerne være farmaceut, og de specifikke adgangskrav er matematik, alle fag skal være bestået (fra UG). Pointen er, jeg har fået 7/7 i årskarakter, plus jeg fik 7 i mundtlig eksamen, så mit gennemsnit for alle mine matematik fag ligg... -
Samfundsfag B eksamen
ForumindlægHej. Jeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis til samfundsfag eksamen i morgen. Ud fra det emne vi har trukket, har vi fået ca. 6-8 bilag vi skal lave en synopsis ud fra. Jeg er dog i tvivl om, hvordan man skal involvere alle bilagene i én synopsis? Er der nogle der har nogle bud på, hvor... -
Til medicinstuderende i København
ForumindlægHej, hvor henne i København læser man medicin? Jeg har hørt at det er sådan noget med at de forskellige uddannelser i København er spredt ud over byen, så hvor læser man medicin i København? Mit spørgsmål: hvad er adressen? Og kaldes det for Det sundhedsvidenskabelige fakultet? Håber nogen ...
