Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 12121 til 12140 af 34041
-
+Fysik/Mat: tværfaglige emner
ForumindlægHej Er der nogen, der har nogle gode forslag til tværfaglige emner, hvor kemi og fysik eller matematik indgår? Kemi er det primære fag. Det er til Studieretningsopgaven (forh. Større Skriftlig Opgave), og det skal være nogenlunde overskuelig og specifikt. Må gerne indeholde noget eksperimentiel... -
OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp
ForumindlægHEJ jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen -
potensielle udviklinger
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig matematik i matematik og skal der bevise nogle sætninger der handler om potensielle udviklinger men jeg kan ikke finde nogen sætninger. Er der nogen der kan finde sådan sætninger samt beviset? -
Valgfag
ForumindlægHej! Jeg har haft Matematik C i 1.g og har afsluttet dette. Jeg har tænkt mig at vælge det på B i 3.g igen, men jeg har et spørgsmål til dette. Skal jeg også vælge Samfundsfag på A for at have Matematik på B i 3.g -
Er terminsprøver vigtige?
ForumindlægHej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :) -
Afslut fag - hvad tæller?
ForumindlægHej med jer. Jeg går på Esbjerg Handelsskole (HHX) - Har netop afsluttet 1. år. I den sammenhæng har jeg afsluttet matematik. Spørgsmålet er bare, hvilke karakter tæller på det endelige bevis? Mine karakterer er: Mundtlig (årskarakter): -3 Skriftlig (årskarakter): 00 Eksamen (afslut): 02 Jeg ... -
Er der krav på at skulle bestå visse fag?
ForumindlægGrunden til spørgsmålet er simpelt at jeg stinker til matematik Men! det er ikke fordi jeg har mega dårlige karakterer, da jeg f.eks scorede 12 skriftlig engelsk B-niveau. Jeg går nu i 3.G og spørgsmålet er så blevet ret relevant om jeg kan dumpe i mat men stadig hæve mig op med karakterer i andr... -
Ligger min SRP på et 7-tal?
ForumindlægHey alle, Jeg har fået min SRP tilbage idag, hvor jeg skrev i fagene Fysik på A niveau og Matematik på A niveau. I det jeg først kan få en udtalese om 2 uger, så ville jeg lige høre om det overhovedet giver mening at stille spørgsmål omrking mit 7 tal. Det kan sagtens være at jeg fortolker min S... -
Vektor og tegning af parallelogram
ForumindlægHejOpgaven er som følger:Opg. 2.016I planen er givet et koordinatsystem med begyndelsespunkt O. For ethvert tal t er to punkter P og Q bestemt ved P(1 + t; t) og Q(2 - 3t; 4 - t)For t = 1 udspænder vektorerne OP og OQ et parallelogram.Bestem arealet af dette parallelogramBestem de tal t for hvilk... -
Gratis program til bl.a. mat
ForumindlægHej, Jeg vil høre Jer ad, om i kan anbefale en gratis redigeringsprogram til tekst og matematiske udregninger. Jeg søger et program, hvor man bl.a. kan definere funktioner, differentier (partielt) og løse ligninger. Dette kan man selføglelig med de fleste programmer, men det jeg oplever er bl.a.... -
hjælp!!!
Forumindlægnogle der kan svare på dette spørgsmål? Beregning af hvor mange gram NH4NO3 landmanden skal gøde med, for at der er nok nitrogen til 100 g planteprotein (100 g planteprotein indeholder 16 g N -
Reducér In()
ForumindlægHej. Min facitliste siger denne øverste linje skal give = 0 De efterfølgende linjer er mine beregninger. Hvad gør jeg forkert? På forhånd tak. -
SU
ForumindlægHej, jeg ville gerne lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt. Når man går på en videregående udannelse, så er det lige meget, hvor mange timer man har om ugen med hensyn til at være SU-berettiget. -
vektor parallel med anden vektor
Forumindlægjeg har løst opgave a, men jeg vil gerne vide om opgave b er rigtig. Jeg differentierer først min vektorfunktion så r'(t) bliver til v(t). jeg indsætter t=0 Så den jo parallel med AB da AB er Undskyld jeg ikke laver vektorpile men jeg kan ikke huske hvordan man gør. -
"tegn den rette linje, der er bestemt ved ligningen y=1.6+250x i et koordinatsystem"
Forumindlæg"tegn den rette linje, der er bestemt ved ligningen y=1.6+250x i et koordinatsystem" en der kan forklare hvad det betyder -
Gradient og stejlhed
ForumindlægHey jeg har følgende opgave: Jeg har løst opgave 1, men kan ikke helt forstå hvordan jeg skal forklare at gradienten fortæller noget om grafens stejlhed i punktet P. Mener de at jeg bare skal forklare hvad gradient er eller noget andet???? -
Bestem den største bølgelængde af den stråling, som Chandra-teleskopet måler
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til denne opgave. Er der nogen som kan forklare mig, hvad jeg skal gøre? Chandra-teleskopet måler elektromagnetisk stråling med fotoneneriger mellem1,6*10^-17 J og 1,6*10^-15 J a) Bestem den største bølgelængde af den stråling, som Chandra-teleskopet måler -
Bestem
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgaven som er vedhæftet. Mvh -
Hvor stor var cykelist trafikken i 2014?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til denne her. Se Bilag. -
myeliniserede aksoner
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med det her spørgsmål? Hvilke fordele/ulemper er der ved myeliniserede aksoner?
