Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12361 til 12380 af 154034
-
HHX-fagpakke = God supplering?
ForumindlægHej med jer allesammen. Jeg sidder her, og skal supplere med lidt forskelligt, til min gymnasielle eksamen, så jeg kan komme ind på CBS til næste år (altså, 2008). Jeg kom ikke ud med det allerbedste snit fra gymnasiet, da det ikke helt var noget for mig, og jeg nok burde have valgt HHX istedet... -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
''as'' or ''like'' ?
ForumindlægHvornår bruger man "as" og "like" ? Hvis man fx skal sige: som han siger i første sætning = as he says in the first sentence, ville jeg mene... -
Opgave
ForumindlægHey, er der nogen der kan hjælpe med disse opgaver? -
Ku Klux Klan
ForumindlægHej er der nogle der kan skrive noget information om ku klux klan har kigget lidt på nettet, men vil bare også lige høre jer -
Introducerende artikel om dokumentar, VIRKELIG BRUG FOR HJAELP!
ForumindlægJeg sidder i den sittuation at jeg ikke ved hvad hvordan en introducerende artikel skal opbygges. Emnet er i denne andledning "dokumentaren". Jeg har laest at man i en introducerende artikel skal skrive om virkemidler, hvad der menes med det og hvorledes man skal introducere disse virk... -
Brydningsforhold for væske
ForumindlægHej Er der nogen som kan og vil være i stand til at hjælpe mig med den vedhæftede opgave. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg får elimineret en af de to ubekendte: Lysets bølgelængde i væsken (λ) eller Afstanden mellem to mørke nabostriber i interferensmønsteret (?x) -
Mange fejl?
ForumindlægHejsaJeg er dårlig til engelsk/skriftlig så I ikke blie chokeret over mine fejl. Håber I vil rette de værste fejl :(mvh denizz1.In the middle of a war, a plane with a group of British boys is shot down over a tropical island. They choose John as their leader and finding a way to be rescued. Ralph... -
02 i eksamenskarakter
ForumindlægHej! Jeg fik 7 i årskarakter og 7 i terminsprøve i skriftlig tysk A, men fik desværre 02 i min eksamen. Jeg er i tvivl om, jeg har misforstået noget i teksten eller om den er usammenhængende - eller bare har alt for mange fejl. ELLER om det er en uretfærdig karakter! Bare et 4-tal gør det bedre.... -
bestemmelse af forskrift.
ForumindlægHej jeg er blevet stillet denne opgave i en skriftelig aflevering. Om to størelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng mellem y og x^-1 Følgende tabel viser nogle sammenhørende værdier mellem x og y. x....1...3 y...-1..-3 Bestem en ligning, der beskriver sammenhængen mell... -
Droppe ud og starte på 2årig STX
ForumindlægHej med jer Jeg har haft et meget turbulent 1. g, som endte med at jeg nu går på en linje jeg hverken forstår eller går op i (græsk A, latin A). Jeg havde oprindeligt valgt Mat A, Fys B, Kem B, men endte med at stoppe pga. det sociale. Jeg vil gerne læse noget biologi, da jeg har fundet ud af at ... -
Adgangskrav på Uni
ForumindlægJeg har hørt at hvis man søger en uddanelse så vil de specifikt kigge på de fag det kræver at man har, for at komme ind.. Lad os nu tage biomedicin som eksempel.. Her bliver ALLE optaget hvis man har dansk A og engelsk B, matematik A, fysik B og kemi B. Alle fag skal være bestået. Det jeg så ... -
vinkelret vektorer
Forumindlæghejsa har fået stillet følgende opgave. Givet vektorerne a(4,3) og b(7,-4). Beregn tallet c således , at vektoren c(3,c) står vinkelret på vektoren a-b. har ikke fået sådan en opgave før så jeg er i tvivl om hvordan man kommer frem til resultatet. så hvis nogle kunne hjælpe kunne være dejligt. ... -
Afstemning: FY vs. KE
ForumindlægHej med jer...Jeg vil gerne lave en aldeles uvidenskabelig afstemning mellemFYSIKogKEMI.I min klasse med MA A, FY B og KE B er der nemlig 68%, der bedre kan lide FY i forhold til KE.Hvad med jer? -
Springe C-niveau over
ForumindlægJeg går på VUC hf, og kunne tænke mig at påbegynde fagene samfundsfag og biologi i forårssemestret. Jeg synes det kunne være inspirerende og udfordrende, at starte på niveau B. Det høje niveau fremmer engagementet, og det har også en større værdi på eksamenspapiret. Men ifølge en studievejleder j... -
terminsprøve imorgen
ForumindlægHej I søde mennesker.. er der nogen der kan fortælle mig hvad emnerne for skriftlig engelsk eksamen i 2008 var? og eventuelt hvad gik den første del af eksamen ud på, angående grammatik. Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at forberede mig på så meget gr... -
Matematik isoleing
ForumindlægHar fået et matematik spørgsmål, som jeg ikke helt forstår hvordan man regner. Spørgsmålet er: Isolér h i formlen A= 0,5 * g * h. Isolér derefter g. Ved allerede, at svaret er h= 2A (brøkstreg) g & g= 2A (brøkstreg) h ... men hvorfor skal man gange med 2A?? .. og hvordan viser man på skrift... -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
Eksamen retfærdig ?
ForumindlægHey Alle. Jeg har et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke at høre folks meninger om. Synes i, at eksamen generelt er retfærdig? Når man tænker på hvilke fag man trækker, samt hvilket emne man trækker i den enkelte eksamen. Man kan hurtigt få en dårlig karakter i et fag man er god til, hvis man er ... -
Median??
ForumindlægNår der eks. står "median fra A skærer siden AC i punktet E" Så menes der en streg FRA vinkel b til midten af siden AC ikke?
