Søgning på: tysk notater. Resultater: 12601 til 12620 af 18469
-
hjælppp "genitiv"
Forumindlæghej alle sammen... jeg har en opgave som omhandler genitiv, og nu er jeg altså i tvivl.. håber nogen kan hjælpe mig med at fortælle om det er korrekt og hvorfor det lige præcis skal være sådan. 1)mine forældres nye bil er stor. hedder det: My parent's/parents' new car is large. 2)huset... -
Liv og Død på Café Olfert Fisher - Giddens/Beck
ForumindlægHejsa allesammen. Nu er det sådan at jeg er i gang med at lave studieretningsprojekt mellem drama og samfundsfag og jeg skal skrive om det senmoderne samfund og menneske. Jeg skal redegøre for teorier om det senmoderne samfund og menneske - og har her i sinde at skrive om Giddens og Beck, er d... -
Elektromagnetisme
ForumindlægJeg har lige nogle spørgsmål om dette emne: Hvad er en elektromagnet? Hvordan kan man sammenligne en stangmagnets og en elektromagnets magnetfelt? Hvordan er det nu lige gribereglen udføres? Hvad afhænger elektromagnetens styrke af? -
rettelse
ForumindlægFølgende tekst står i nutid sæt den i førnutid. 1. esta manana Ana y sus padres SALEN de casa a las nueve para ir al Museo del Prado Svar: esta Manana Ana y sus padres SALES de casa a las nueve para ir al Museo del Prado. 2. VAN a pie Svar VA a pie 3. A las diez LLEGAN al museo. svar: a la... -
matematikaflevering - skal afleveres imorgen!
ForumindlægHej allesammen er der nogen der har et par minutter, der gider at hjælpe mig med min aflevering der skal afleveres imorgen? jeg har selv prøvet mem jeg kom desværre ikke frem til noget fornuftigt svar! Tak på forhånd :) -
OLD EKSAMEN 6.6.2007
ForumindlægHEEEJ :) HVOR MANGE SKAL OP TIL OLD. EKSAMEN D. 6??? ER I NERVØSE?? HAR I NOGLE GODE TIPS TIL IKKE AT VÆRE NERVØS??? -
Skrevet Koranen
ForumindlægHvem har skrevet koranen? Det er da ikke Muhammed?? Er det ikk mundtlig overlevering og så andre der har nedskrevet det senere?? HELP :D -
En funktion er givet ved regneforskriften
ForumindlægHej allesammen Jeg har en opgave som jeg virkelig ikke kan finde ud af! Håber der er en som vil hjælpe Opgaven lyder: En funktion er givet ved regneforskriften f(x)=x^3-3x^2+1 a) Bestem, ved brug af regnereglerne og uden brug af CAS, f′(x) b) Bestem ved beregning og uden bruge af CAS e... -
resistor - serie , parallel?
ForumindlægHej... er der noget der kan hjælpe med det her ?? I skal selvfølgelig ikke udregne dem :) , men jeg er "lost"... hvilke formler skal jeg bruge til de forskellige og skal man benytte formlerne på forskellige måder alt efter om det er parallel eller serie ?? Jeg kender selfølgelig R*I=U :... -
Haster meget
ForumindlægHejsa.. jeg skal lave et referat af: Når mor kommer hjem som er skrevet af Martha christiansen!. Men problemet er at pga. sygdom så har jeg kun har haft, meget lidt tid til at skrive et. Nogle der kan hjælpe mig? På forhånd tak:) -
Studenterkørsel - bannere
ForumindlægHejsa folkens.. Min klasse og jeg er i den heldige position, at vi bliver studenter på tirsdag og derfor skal ud og køre studentervogn. :) Jeg vil derfor høre, om der er nogen herinde, der har nogle gode idéer til, hvad vi skal have stående af slogans på vores bannere? Lidt inspiration ville vær... -
Stamfunktion
Forumindlægf(x) = -x^3+3x Linjen t med ligningen y = -2x+8 er tangent til grafen for F, og det oplyses at røringspunktet for t har negativ førstekoordinat. Bestem en forskrift for F Nogen der kan hjælpe? -
Analyse i historie
Forumindlæghej alle.. jeg sidder og arbejder med noget SRP. og har fået en problemstilling der hedder: Analyser USAs beslutningsproces under Cubakrisen. inddrag mindst 3 historiske kilder.. er bare ikke helt sikker på om jeg har opfattet det der Analyse i historie, korrekt.?? jeg opfatter opgaven som om jeg... -
Hjælp AT eksamen 2011 Terrorisme
ForumindlægHej. Jeg har valgt Terrorisme i fagene historie og samfundsfag. Terroristerne ville ikke være noget uden moderne teknologi, da de jo er afhængige af at blive set, og de bliver de ved at lave spektakulære terrorangreb, der bliver bragt via medierne og på den måde skaber frygt. Jeg vil på en elle... -
C: Forberedelse til niveau B
ForumindlægJeg så lige et andet indlæg som stiller spørgsmål omkring det at gå fra B til A niveau og tænkte at jeg måtte gøre det samme med C til B. Lidt info: Jeg skal til at starte på GSK efter sommer for at udfylde et adgangskrav men problemet er så at det er 10 år siden jeg gik ud af gymnasiet og m... -
kvinderne og det moderne gennembrud
ForumindlægHej allsammen. Jeg har valgt at skrive i dansk, og mit emne er kvinderne og det moderne gennembrud. Jeg er så småt begyndt på min problemformulering. Det jeg ved indtil videre er at, jeg skal anaylsere og fortolke romanen et dukke hjem. Så jeg ville bare høre om der ikke er nogen af jer derude, s... -
Biotek-studieretningen
ForumindlægHej SP Jeg har en stor interesse indenfor de naturvidenskabelige fag - herunder bioteknologi, matematik og fysik. Jeg har gå i 1.g nu, og er i grundforløbet. Men jeg har et spørgsmål til de der har biotek-linjen. Hvordan er niveauet? Er det hårdt og kræver de meget af eleverne? Hvad får i gene... -
Hvor meget man skal skrive til hvert punkt
ForumindlægHejsa folkens Er der nogle der ved hvor meget man skal skrive til hvert punkt når man skal analysere et essay til Dansk prøveform B? Skal man skrive f.eks. et langt resume eller skal man bare skrive et resume der ligger på 2sætninger? Og hvad med kompositionen osv.? Jeg har skrevet en del ... -
Hjælp til beregning
ForumindlægHej søde mennesker :) Hvordan beregner man sukker indtaget om til %? sukkerindtaget er 16g men jeg skal have lavet det om til % , min lærer har sagt at det bliver 11,6%, men jeg vil meget gerne vide hvordan beregningen skal se ud, altså hvordan man kommer frem til det. ... -
Fortegnet for a, b og c
ForumindlægEr der en der kan bruge lidt tid på at forklare mig hvordan jeg aflæser fortegnet for a, b og c? koordinater: (1,0) og (5,0) Toppunkt: (3,2) Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået det helt men er fortegnet for a negativ? fordi parabelen er "sur"/grenene vender nedad Specielt b ...
