Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12641 til 12660 af 20688
-
Medicinstudiet - alternativer
ForumindlægHej :-) Jeg er netop startet i 3.g og lige nu er jeg ret lun på medicinstudiet. Jeg ved, at det er svært at komme ind, man skal opfylde kravene (jeg går på samfundsfaglig linje, og skal derfor opgrade MEGET for at kunne opfylde kravene), og være målrettet. Derfor er jeg begyndt at tænke på alter... -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Kvote 2 medicin Århus/Ålborg
ForumindlægHej, jeg vil gerne søge ind på kvote 2 i Århus og Ålborg (medicin), hvor de kigger på fem fag, men ved I om de blot kigger på eksamenskarakterne eller kigger de også på årskarakterne. -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
1.g, åhh nej :'( Hjælp..
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er så nervøs, jeg er igang med at afslutte folkeskolen.. Jeg får gode karakter, jeg får kun 7-10 i mit årskarakter.. (Men det er bare folkeskole..) Jeg er blevet optaget på det almen gymnasiet, MEN jeg er så ufattelig nervøs... Jeg har et arbejde, jeg ved ikke om jeg vil ku... -
SRP Klage?
ForumindlægHej! Jeg har i dag fået min karakter for min SRP. Da jeg afleverede opgaven mente jeg selv at den var til et 7-tal, men fik kun 02, hvilket har trukket mit gennemsnit gevaldigt ned. Jeg har snakket med den ene lærer, og forstår godt begrundelsen for karakteren. Den anden lærer har jeg endnu... -
nogen der kan hjælpe med at rette denne lille tyske aflevering?
Forumindlægher er den så: Die Straße der Kids: Der Artikel sagt mir, dass diese neue Projekt ein ganz anders und interessant Idee ist. Ich finde, dass diese Projekt eine sehr positives Zugang für die Kinder der Strasse hat weil es die Kreativität in der Form der Kunstsinn Inhalt. Diese Projekt kann vielle... -
Matematik på C. niveau
ForumindlægJeg har lige fået udleveret mine eksamens spørgsmål og vil gerne ha lidt hjælp til dem. 1. Procent- og rentesregning Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor. Gør rede for renteformlen og for sammenhængen mellem renteformlen og eksponentialfunktionen. 2. Trigonometri Gør rede for cosinus og si... -
hjælp til rettelse af lille opgave
Forumindlægan diesem Morgen stand ich um halb acht, also ging ich in das Bad, putzte mir die Zähne und zog sich an. Als ich fertig war ich frühstückte mit meiner Familie. Ich radelte zur Schule, ich wohne nur zwei Minuten von der Schule. Wir begannen zu gehen in die Cafeteria, wo wir etwas über das Pro... -
graf-tolkning.
ForumindlægFiguren viser 3 kosmologiske modeller. Kurverne skal stemme overens med universet i dag. Vi ved ikke, hvor stort universet er. Derfor angiver "universets størrelse" afstanden mellem fx to besteme galakser. Det ses at både universets alder og universets fremtidige skæbne afhænger kraftig... -
Røntgenspektrum
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen og er stødt på to kurver for røntgenspektrum, som jeg simpelthen ikke kan forstå. Jeg kan desværre ikke finde et billede af det på nettet. Men HVIS i har bogen, Vejen til Fysik B2, så kig på side 57. Men jeg er sikker på, at der er nogle kloge hoveder, som godt ... -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be... -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle jeg sidder fuldstændig fast i min matematik aflevering. Er der eventuelt en rar sjæl der kan komme med en forklaring så jeg kan finde frem til mit resultat? Grafen for en lineær funktion g går gennem punkterne (32,0) og (212,100) Udregn g(0) og g(100) -
9 Klasse Noter
ForumindlægHey..!Jeg Skriver Fordi at jeg ikke har nogle Noter til Fysk AfgangsPrøve i 9 Klasse Så jeg ville høre om i havde nogle..? Håber i har..! Min Mail er : [email protected] Ellers Skriv hvor jeg kan finde dem..!På Forhånd TakkeR..!Christian -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge? -
grænseværdi i ppm
Forumindlæg30 liter heptan C7H16 fordamper i et rum på 190m3. Overskrider dette grænseværdien på 400 ppm. Opgivet: t= 22 p= 1 bar massefylde 0,75 g/mlhvordan griber man lige den ad..Håber at høre fra jerMalli -
Hvad er energi i grunden?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan forklare mig, hvad energi i grunden er? -
Hvad flyver længst
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmålHVis man har 2 sten med samme rumfang og form. Men massen er forskellig. De bliver kastet afsted med samme kraft. Hvilken en vil så flyve længstFindes der en formel til udregning af dette?//Mads... -
Høj gnidningskoefficient
ForumindlægEr der nogle der ved om man kan få en gnidningskoefficient på over 1. -
Optagelsesprøve på stx
ForumindlægHejsa jeg har lige fundet ud af jeg skal til optagelsesprøve på Stx, hvilket skræmmer mig en del. Jeg ved slet ikke hvordan det fungerer, derfor ville det være ret hvis nogle af jer kunne fortælle det. Er den svær, hvad kommer man op i, kender i nogen som har været til optagelses osv. Meget vig...
