Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12661 til 12680 af 95433
-
dumpe til stx eksamen
ForumindlægJeg er ikke noget 12-tal menneske, men vil stræbe efter 7 og 10. Jeg regner med at dumpe i Matematik (1.g) hvis ikke det bliver trukket til eksamen. Regner med at få 00 i både mundtlig og skriftelig, selvom jeg egentlig laver mine opgaver og spørger indtil undervisningen. Jeg vil bare høre fra je... -
Kemi-hjælp
ForumindlægHejEr der nogen der kan hjælp mig med kemiopgaven fra august 1995 opg.1 :Analyse af et organisk stofStoffet A analyseres i et laboratorium.En elementaranalyse viser, at stoffet indeholder carbon (C),hydrogen (H),oxygen (O) og chlor (Cl).Chlorindholdet analyseres på følgende måde:1.Der afvejes en ... -
Fysikolympiaden
Forumindlægjeg har fået til opgave at regne disse opgaver - ikke med henblik på at deltage i fysikolympiaden - blot som almindelig fysikaflevering. Håber på at kunne få hjælp til følgende opgaver:\n\n1. Kast\nEn dreng kaster en bold lodret nedad fra et vindue med farten v0. Bolden rammer jorden med farten v... -
Anbefaling
ForumindlægHej folks Nogen derude som kan anbefale nogen gode matematik bøger på gymnasie niveau, som også indeholder svarene til opgaverne, da jeg i høj grad er interesseret i matematik og syntes at folkeskolen er for nemt? Mange tak på forhånd. -
Størsteværdien af funktionen
ForumindlægHej, jeg står med et par noter som jeg selv har skrevet, men som jeg ikke lige kan finde hoved og hale i. Jeg skal finde størsteværdien i funktionen f(x)=-2x^3+2x^2+132x-60 Først finder jeg f'(x) f'(x)=-6x^2+4x+132 a = -6 b = 4 c = 132 d = 3184 Nulpunkter: x = 4,37 og ... -
Massefylde mm.
ForumindlægDisse opgaver giver mig problemer, så jeg håber at der er én, der kan hjælpe mig?c) Kullene har massefylden 1100 kg/m3 Kraftværket bruger 36 kg kul pr. sekund, når det kører på fuld kraft.Hvor længe kan kulbunken forsyne kraftværket med brændseltil kørsel på fuld kraft?d) Kullene indeholder 2,5... -
HHX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil rigtig gerne ind på hhx, men jeg er lidt i tvivl - SKAL man have Engelsk på A niveau? Kan man ikke vælge en anden studieretning, så man måske får det på b niveau? - Og hvad skal man bruge A niveau engelsk til, hvis man vil arbejde med økonomi? -
Komplekse tal hjælp
ForumindlægLøs hvert af nedenstående ligningssystemer inden for C x-y=1 x+iy=4+4i 2x+3y=2+5i (i+1)x-(5-8i)y=-17+21i Ps Jeg vil have forklaringer, ikke løsninger -
opgave
ForumindlægHej jeg har en fysik opgave jeg ikke kan finde ud af, er der nogen der kan hjælpe. opgave 8.6.1 fysikabbogen2 En foton med bølgelængden 0.250 nm bliver comptonspredt på en elektron i hvile. Den spredte foton har en bølgdelængde på 0,251 nm. a. beregn den kinetiske energi af elektronen efter... -
Motorblok lavet af jern.
ForumindlægHej SP Sidder med en fysik opgave igen og vil løse den, men ved ikke hvordan? Motorblokken i en bil er lavet af jern og vejer 200 kg. For at sikre bedre koldstart installeres et varmelegeme på 1000 W i motorblokken. Hvor lang tid før start skal varmelegemet tændes, hvis motoren ønskes opvarmet ... -
Pensumet til Dansk Mundtlig
ForumindlægHey Folks.. eksamenstid :S! Skal op i dansk her på onsdag og sidder nu og kigger på pensumet.. min dansklærer har aldrig været god til at forklarer sig, så jeg søger hjælp hos os.. Jeg ved man ikke kommer op i en kendt tekst i dansk, men en der ligner noget fra pensummet.. så synes jeg bare det ... -
Engelsk oversættelse
Forumindlæg"Debatten fortsætter". Unge mennesker har altid haft travlt med at gøre oprør mod den ældre generation. Mens de stadig er børn, har de ikke noget imod, at de skal følge visse regler, men i deres pubertetsperioede begynder de at ønske mere frihed. De vil være uafhængige og bestemme sel... -
udregne snit..
ForumindlægHeeey,jeg pleger at udregne snit ved at addere alle karakterene og derefter dele med antallet af karaktere.. men nu har lige fået at vide at idræt og kunsterisk fag kun tæller som en ½ karakterhvordan udregner man så det ??jeg har i alt 16 karaktere.. 2 af disse tæller kun som en halv karakter..?? -
Bestemme kordinatsættet til punket q.
ForumindlægHvordan løses opgave c? -
Hvad sker der i reaktionen..?
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af en opgave på høj niveau, her er linket til pdf-filen: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdf Det er opgave 1 e), der lyder: "Beskriv, og forklar eventuelt ved reaktionsskemaer, de iagttagelser, der gøres under analyserne.... -
Linjespektrum
ForumindlægHej alle Jeg har en opgave som jeg ikke kan finde ud af at lave, så det ville være dejligt med noget hjælp. Opgave: Den dominerende linje i kviksølvs linjespektrum har bølgelængden 253,56 nm. Denne linje fremkommer, når kviksølv henfalder fra et exciteret energiniveau til grundtilstanden. Grundti... -
Spicifikke adgangskrav
Forumindlæg"De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Er det således umuligt at blive optaget på uddannelsen hvis man har bestået VØ A i de afsluttende årskarakterer, men har d... -
Kostens virkning og matematik?
ForumindlægHej, i år er AT-emnet "Mad og mennesker" og jeg har valgt fagene matematik A og biologi C. Herunder har jeg tænkt på at beskæftige mig med "kostens virkning". Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg kan få noget matematik med ind, f.eks. statistiske tests. -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
SSO Komplekse tal
ForumindlægHej jeg skal skrive om komplekse tal til 3års opgaven, og jeg synes det er lidt svært at overskue emnet som en helhed. umiddelbart er tredjegradspolynomiet, og dets relation til komplekse tal, det jeg bedst kunne tænke mig at sætte fokus på, men er lidt i tvivl om hvordan man kunne stykke sådan...
