Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12681 til 12700 af 17507
-
Bjerrum
ForumindlægNår syrebrøken er lig 0.5 i Bjerrums ligning, indeholder systemet lige store mængder af syreformen og baseformen, og man vil få pH = pKs. Jeg har lavet et forsøg med sammenblanding af syre og base i vandig opløsning. Jeg har højst sandsynligt taget for lidt af basen, og derfor ved syrebrøken =... -
Binomialfordelingen
ForumindlægJeg er blevet bedt om at lave opg 5008 i Maple på vedhæftede billede. Vi har lært, at når man vil definere en stokastisk variabel skal man skrive RandomVariable(Binomial, antal forsøg, sandsynligheden)). Mit problem består i, at jeg ikke ved, hvilken sandsynlighed, der gør sig gældende, da de for... -
Lys går i interferens i gitterplader
ForumindlægHej! Har om lys og bølger. Går på gymnasie 1. årgang. Jeg er ved at lave fysik rapport, og vi har lavet forsøg med lys og optiske gitter. Spørgsmålet lyder følgene: Side 108 Orbit C. Forklar hvorfor de to vinkler fn er lige store. Her er tegningen: http://xs226.xs.to/xs226/08143/side_108_orbit... -
Hjælp, det er tricky! Bevarelsen af den mekaniske energi.
ForumindlægJeg foretog et forsøg med en luftpudebane, for at eftervise, at den mekaniske energi er bevaret. Lavede et XY punktdiagram med Ekinetisk på x-aksen og Epot på y-aksen. Jeg har fået følgende ligning for sammenhængen: =-1,0503x+0,6336 r2 =0,999 1) Jeg ved hvad x og y står får, men ... -
bestem sandsynlighed
ForumindlægFor den tid T (minutter), der gå mellem, at en bil og den nærmest følgende bil passerer et bestemt sted på en bestemt motorvej, gælder følgende: Sandsynligheden for, at T ligger i tidsintervallet [1;3], er arealet af den punktmængde der afgrænses af førsteaksen, linjerne med ligningerne x=1 og x=... -
vektorregning uden hjælpemidler
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er to vektorer a og b givet ved: a=2,-2,4 b=1,2,-1 Bestem de værdier af t, for hvilke a +tb er vinkelret på a-tb .. Jeg ved at to vektorer står vinkelret på hinanden hvis og kun hvis prikproduktet er lig nul. (a+tb)*(a-tb) = 0 problemet er bare at jeg simpe... -
LoggerPro - Harmonisk dæmpet svingning
ForumindlægHej! Jeg er ved at skulle aflevere mit SRP om harmonisk dæmpeede svingninger. Jeg har i forbindelse med mit SRP lavet et forsøg, hvor jeg viser princippet i en dæmpet svingning, men når jeg smider dataerne ind i LoggerPro, så kan jeg ikke finde en funktion til at tegene en tendenslinje over p... -
Bevægelsesmængde spørgsmål!
ForumindlægHej derude. Jeg har haft lavet et forsøg med en vogn på en gnidnings fri bane. Det gik ud på at en kugle via en rampe, som var monteret på vognen, satte vognen i bevægelse. Er min måde at deffinere den samlede bevægelses mængde på korrekt- vognen, står stille til at starte med? Psamlet=... -
Formfaktor Cw
ForumindlægJeg har i min SRP haft et forsøg i forbindelse med Frit fald med luftmodstand, og har i den forbindelse beregnet Formfaktoren for henholdsvist 1 og 10 kageforme som naturligvis var ens og derved havde samme Formfaktor. Baseret på Hastigheden i anden var proportional med massen, men jeg vil ge... -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægGodeftermiddag, jeg har nogle kemi opgaver, som driller:) 2. En saltopløsning har en stofmængdekoncentration på 0,250mol/L. Til et forsøg skal der bruges 0,100mol NaCl. Hvor stort et volumen skal der hældes op af opløsningen? 4. 150mL 2,0mol/L svovlsyre fortyndes til et volumen på 450mL. Hvor s... -
conway-skål
ForumindlægVi har lavet et forsøg med alkoholer, hvor vi skulle bestemme 3 ukendte alkoholer vha. oxidation i conway-skåle. I rum 1 var der Beckmanns blanding, i rum nr. 2 var der 2,4 DNP og i nr. 3 var der Tollens reagens. Vi tilsatte så den ukendte alkohol til rum nr. 1. Mit spørgsmål er: hvordan komme... -
SRP: Forholdet mellem absorbans og koncentration
ForumindlægHej. Jeg sidder med mit forsøg fra SRP og har netop modtaget grafer for hhv. nulte, første og andenordens rekationer af min lærer. Jeg kan se, at han blot har indsat absorbansen, i stedet for at indstætte koncentrationen af min reaktant (som er stivelse). Jeg kan huske, han nævnte noget ... -
Matematik C niveau HF?
ForumindlægHej... Jeg er måske ikke så skarp i matematik eller rettere det er jeg ikk ;o( ..... Jeg har set at der ligger vejlende eksamensopgaver med løste opgaver på niveau A og B men ikke C? hmmm... Jeg har forsøgt at lave nogle af denm jeg har i hæftet HF c-niveau og kunne godt tænke mig hvis der var an... -
Litteraturliste - HJÆLP ??
ForumindlægHEJ! Jeg er i gang med at lave min Dansk Historie Opgave, og jeg skal have skrevet mine bøger ind i min litteraturliste, men da den ene bog er skrevet og redigeret af et forfatterkollektiv med i alt 25 personer, ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal skrive den ind. Jeg har forsøgt mig, med ... -
kemieksamen, zinksulfat - svært
ForumindlægHej studieportalen Jeg står i den situation at jeg skal til kemieksamen og kan trække øvelsen "fremstilling af zinksulfat" men samtidig skal jeg redegøre for "• Opskrivning og afstemning af et reaktionsskema" og "adskillelse af kemiske forbindelser". Det s... -
Vands densitet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en fysik rapport, som jeg er gået lidt i stå med. Rapporten handler om trykket i en væskesøjle, hvor vi har lavet et forsøg. Jeg har lavet en nogenlunde lineær graf af vores resultater og mit hældningstal er ca. 0,1, som så betyder, at trykket stiger med 0,1 kPa fo... -
Hurtig hjælp til Facebook
ForumindlægJeg aner ikke om man må smide sådan et indlæg på Studieportalen, men here goes: Jeg søger én som bruger facebook og som har et behov for privatliv derinde (jo større behovet er, jo bedre). Jeg er ved at blive skør af selv at forsøge at læse mig til det, så nu vil jeg have nogen til ... -
Amylase og NaCl
ForumindlægHej, jeg er igang med en rapport og har lavet et forsøg hvor jeg sammenligner reaktionshastigheden mellem en opløsning bestående af 2 ml vand + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1ml spytamylase og en opløsning bestående af 2 ml 0,9% NaCl-opløsning + 5 ml 1% stivelsesopløsning + 1 ml spytamylase. Jeg e... -
dynamisk gnidningskoefficient
Forumindlæghej alle fysik geni'er jeg skal lave en opgave em den dynamiske gnidningskoefficient. forsøget gik ud på man havde en klods med et lod ovenpå og målte gnidningskraften. vi fik 200 m/g (masse/tyngeaccelertion) F_gnidning N = 0,4 så er spørgmålet hvordan man udregner den dynamiske gnidn... -
Hurtigt spørgsmål!
ForumindlægJeg skal til eksamen her på Mandag. Og skal have 2 førsøg til hvert emne. Og jeg har fundet et super spænende forsøg på nettet: man skal sætte ild til en ballon med vand i, og en uden vand i. Også selvfølgelig forklare hvorfor, og hvad der sker. Men jeg ved ikke om man kan hænge den sammen ...
