Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12741 til 12760 af 20688
-
newtons tredje lov
ForumindlægKan man bevise Newtons 3. lov? Jeg kom til at tænke på det på denne måde: Alt hvad vi ser af fysiske interaktioner i hverdagen skyldes elektromagnetiske kræfter - bortset fra når tyngdekraften spiller ind. Dvs. at når to objekter støder sammen så er det pga. elektriske frastødninger og lign., a... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Skjulte variable
Forumindlæghej, Jeg har søgt så mange steder om at finde ud af hvad skjulte variable er. Bare en kort beskrivelse, men har ikke kunnet finde noget. Så tænkte om jeg kunne få lidt hjælp her indefra.. Hali -
Hvorfor?
ForumindlægHvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag? -
Dilemma om at skifte klasse
ForumindlægJeg er i det dilemma om at skifte klasse! Jeg går på gymnasiet. jeg troede at jeg kom ind i en god klasse med gode lærer, det viste sig så at 1 af dem er meget strid med karaktergivning. Jeg har fået 4 i et fag hvor jeg hele tiden plejede at få... -
Disposition til Salte
ForumindlægSidder og skal til at lave en disposition om salte, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte. Nogen som har en disposition, som jeg kunne tage udgangspunkt i? Mvh. Cecilie -
Læseferie
ForumindlægHvor mange bruger jeres læseferie fornuftigt- helt seriøst? Og hånden på hjertet Jeg må ærligt indrømme, jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og har stadig ikke åbnet en bog Er jeg den eneste, der handler så irrationelt`? -
Bohrs atommodel.
ForumindlægHej.. Jeg læser om bohrs atommodel - og jeg er stødt på ordet, "en stationær tilstand".. Hvad vil det sige, hvis et atom kan eksistere i "stationære tilstande".. Hvad er en stationær tilstand?? Jeg ved godt at det betyder stillestående og varig, men nogen som kan forklare m... -
tværfaglighed
ForumindlægTværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ? -
Krystaller
ForumindlægHej Portal Hvordan dannes krystaller? -
Terminsprøve i engelsk
ForumindlægJeg har været til terminsprøve i engelsk. Er der nogen, der har lyst til at læse min opgave og eventuelt give et bud på en karakter? -
Spørgsmål vedrørende magnetisme
ForumindlægHey Gæve godtfolk, Jeg har et spørgsmål som jeg kunne tænke mig en forklaring på :P hvorfor er det at når jeg har en magnet, og hvis jeg holder en jernstang ud fra den og begynder at føre den mod magneten, at tiltrækningen bliver stærkere jo tættere jeg kommer ? nogen der har en videnskabelig... -
Elektricitet (spændingsforskel)
ForumindlægGod aften SP. Jeg er har fået stillet nogle opgave omkring elektricitet emnet. Det ville være rart for mig hvis nogle kunne fortælle mig om jeg har gjort det rigtigt. Hvis det er forkert så vil jeg gerne vide hvordan jeg så skulle have gjort det. Opgave 1. Her kender jeg følgende: U_AB= 150V q_pr... -
billede
ForumindlægDette billed viser kædereaktion. Kan nogle forklar mig hvordan den finder sted og hvad man styrer den proces på et atomkraftværk. -
Menneskets energibehov - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder lige nu og er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet energi, herunder emnet Energi og Mennesker. Et af punkterne jeg skal have besvaret er menneskets energibehov. Hvad er smartest helt præcist at komme ind på? Skal jeg forklare om hvordan ved at man spiser, omdanner en t... -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Alkener og forbrændning
Forumindlæg2. a. Opskriv og afstem en fuldstændig forbrændingsreaktion for alkanen oktacosan.(husk tilstandsformer, s,l,g) b. Beregn massen af det dannede CO2 ved fuldstændig forbrænding af 10 g oktacosan. c. Hvordan adskiller en fuldstændig forbrænding sig fra en ufuldstændig forbrænding. 3. Hvordan defin... -
Det skrå kast med vindmodstand
ForumindlægHej derude I min SRP-opgave på 3. år har jeg valgt "Det skrå kast med vindmodstand" som emne. Jeg er blevet stillet opgaven at omskrive de fysiske formler for at skråt kast til den kendte formel for en matematisk parabel. Sådan som jeg forstår spørgsmålet skal jeg omskrive nedenstående...
