Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 12821 til 12840 af 14598
-
Reaktionskinetik
ForumindlægJeg skal finde en af første ordens reaktion, som er en ligevægtsreaktion i begge retninger, hvilket jeg har fået: CH3NC <---> CH3CN Dog kan jeg intet finde om denne reaktion i min bog eller på nettet, hvilket ikke er så fedt når man skal redegør ... -
vinkel på 37 grader
Forumindlæghej. kan i hjælpe mig med at lave en vinkel på 37 grader uden brug af vinkelmåler. min email: [email protected] -
Snyd...
ForumindlægHej Jeg håber at nogen her på Studieportalen har mulighed for at komme med et kvalificeret bud på mit spørgsmål! Det skal siges at jeg ikke behøver svar omhandlende hverken moral, eller etik. - kun et "ja" eller et "nej", samt en begrundelse for svaret i en kort formulering! ... -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m... -
Hvordan var det i de sene 90'ere?
ForumindlægHej! Det gik sådan, at jeg trak "mellem virkelighed og iscenesættelse" som emnet til mundtlig dansk. Jeg valgte så at skulle op i, at analysere sangen "spændt op til lir'", skrevet i 1998. I min disposition er en af punkterne "Er den typisk for den tid, den er skr... -
HHX???
ForumindlægJeg vil gerne være advokat, kan jeg så godt gå på hhx? :D - og hvilken retning? -
Etos, logos og patos
ForumindlægNogen, der ved om man kan sige at sammenhængen mellem en tekst og et billede er etos? Altså at det er det, der skaber troværdighed? Altså hvis billedet understøtter teksten? -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
Oversæt
ForumindlægHej jeg sidder med en tekst fra romantikken som er skrevet på gammel dansk. Det er "morgen vandring" af Adam Oehlenschläger. -
Kvote 2 Jura - Hjælp motiveret ansøgning
ForumindlægGoddag allesammen :) Nu er det sådan, at jeg drømmer om at studerer jura. Jeg har tænkt mig at søge ind på kvote 2, da jeg mener det er min bedste chance. Har tænkt over den motiverede ansøgning, som man skal skrive, og vil rigtig gerne have noget hjælp til den. Jeg har en aftale med en studiev... -
Udledning af arealfunktionen
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt... -
Undersøge og redegøre.
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfags opgave for. Jeg skal undersøge, men ikke redegøre. Undersøg hvad begrebet ”indkomstfordelingen” dækker over, og undersøg hvad tabel 8.3 siger om levekår og social ulighed i udvalgte EU-lande 2008 Undersøg hvilken holdning til lighed der fremkommer i artik... -
det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til en mundtlig dansk årsprøve og jeg er lidt i tvivl om nogle ting i forbindelse med det moderne gennembrud: Hvad karakterisere det moderne gennembrud? og hvad vil det helt præcis sige at "sætte problemer under debat?" På forhånd, tak! -
eksistentialistiske dilemmaer
ForumindlægHej folkens! Dette er min første tråd, da jeg før har kunnet finde hvad jeg skulle have svar på, ved at søge. Men det her er et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på nogen steder, og som har gået og fyldt mit hoved på det sidste. I Danskundervisningen arbejder vi med tekster og tit siger mi... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleringen? B) Hvordan supplerer fagene hinanden? C) Videnskabsteori... -
Nægtet Oprykning Til 3.G (HJÆLP)
ForumindlægHJÆLP!! Jeg står i den situation, at jeg er blevet nægtet oprykning til 3.G. Under karantæne har jeg ikke været meget aktiv i timerne, og mine årsprøver er heller ikke gået så godt, hvilket har gjort at mit snit er under 2,0 så jeg kan ikke rykke op. Jeg skal til samtale med rektor på mandag om ... -
Mindste fælles multiplum og kombinationsregning
Forumindlæg1. Hvor mange forskellige ord kan dannes ved omordning af bogstaverne i ordet "matematik" Hvor mange af disse ord både begynder og slutter på t? Hvor mange af ordene indeholder tegnstrengen "mat" et sted i ordet? 2. Bevis, at for vilkårlige naturlige tal a og b gælder at (a... -
at have følelser for tal?
ForumindlægJeg forstår ikke, hvordan folk (nogle) kan føle noget for tal. Hvad bunder det egentlig i? Det virker bare så bizard fordi tal er jo bare tal. -
Klage over årskarakter?
ForumindlægHej.. Vi har lige fået årskarakter på skolen i de fag, som vi afslutter i år. Jeg har normalt været lige glad, hvis en karakter var mere eller mindre urimelig, da det jo ikke betød noget alligevel. Men jeg er rigtig skuffet over at jeg har fået 7 i et fag jeg afslutter her på 2. år og ikke skal t... -
AT EKSAMEN DNA register
ForumindlægHej, Jeg skal op i AT på mandag, og er meget i tvivl om stort set alt. Jeg har som sagt om DNA register i biologi og engelsk og min problemformulering lyder således: Hvorfor er et landsdækkende DNA register endnu ikke blevet indført i England? Og hvad kan konsekvenserne være hvis dette skete? J...
