Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 12861 til 12880 af 14598
-
02 i engelsk
ForumindlægMit yndlingsfag i skolen er engelsk. jeg klare mig rigtig godt i faget. og der har sjældent været problemer. Men her til terminsprøven fik jeg 02 i engelsk. jeg forstår ikke hvordan det kunne gå an. det skal siges at jeg var meget nervøs da det var min første prøve. jeg havde regnet med et 7... -
Hvilket parti sympatiserer du (mest) med?
ForumindlægVed godt, at Studieportalen.dk ikke er et politisk debatforum, men derimod en lektieguide. Trods dette faktum, kan jeg ikke dy mig for fristelsen at spørge jer om følgende:Hvilket parti ville du, hvis du havde stemmeret, stemme på, hvis der var valg i morgen? Hvorfor? -
Mål for snit?
ForumindlægMåske et mærkeligt spørgsmål, men ikke desto mindre et spørgsmål om noget, som jeg har indtryk af, at mange gør sig tanker om:Hvilket gennemsnit er det dit mål at få ? -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
Er skolen kun for de klove ?
ForumindlægDavs alle jer flinke mennesker. Jeg sidder og tænker over om skolen kun er for de klove mennesker?Eller er folk født kloge ? Eller gør man en god indsats for at opnå et klogt menneske? Hvorfor er der nogen her et mål at blive uddannet til et eller andet og ikke kan opnå det for vedkommende ikke ... -
Forberede sig til 9 klasse
ForumindlægGodav. Efter denne tiltrængte sommerferie, skal jeg starte på mit sidste år i folkeskolen. Som person er jeg ekstremt engageret i skolen, og mine karakter er betydningsfulde for mig og mine forældre. Alligevel afsluttede jeg ottende klasse med et gennemsnit på sølle 8,5, hvilket svarer til en... -
Besked til de unge
ForumindlægHvis du ikke forstår, hvorfor e^(i*pi) = -1 skal du ikke studere Matematik. -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
hvordan ''''gør'''' man?
ForumindlægHej Jeg er lige startet på gym. og der hvor jeg kommer fra blev der ikke holdt nogle fester eller gået i byen.. så jeg har derfor ikke stor erfaring med det. Hvordan er det man bærer dig ad? til privat fester og når man chiller i byen? Jeg er lost. Det er træls ikke at glæde sig til det, fordi de... -
Sammenhæng mellem ...
ForumindlægHejsa. Nogen som kan give mig lidt inspiration til at forklare teoretisk, hvorfor der forekommer en sammenhæng mellem alder og partivalg eller offentlig/privat ansættelse og partivalg eller uddannelse og partivalg?? Håber I vil give mig nogle ideer, da jeg faktisk er helt blank lige nu ... -
Urent vand, hvilke stoffer?
ForumindlægKan en forklarer mig hvilke stoffer der er i urent vand, og hvor jeg kan læse mere omkring det. Skal nemlig bruge det til eksamen :=) -
Skal jeg nævne det eller ej ?
ForumindlægHej.. Jeg mangler et arbejde i øjeblikket, og har derfor fået skrevet en ordenligt ansøgning osv. Har nu sendt en del ansøgning og har fået afslag på dem alle.. Nu har jeg derefter også sendt en del ansøgninger, og nu undrer jeg over om det er indholdet af ansøgning som gør at jeg ikke har få no... -
Saltkrystaller
ForumindlægJeg er en kvinde på 64 år, der studser over gamle talemåder som: "At tage det med et gran salt." Jeg er derfor interesseret i, at vide om, saltkrystaller kan opdeles i og´består af GRAN. Jeg kender til at GRAN kan være en gammel vægtenhed, men kan det også i relation til saltkrystaller,... -
Kan det og sin være grundled?
ForumindlægF.eks. “Hans far bor i USA sammen med sin nye kæreste.” Kan “sin” være et grundled? Endnu et eksempel er “Monsteret er en del mindre uhyggeligt end det fra hans mareridt.” Kan “det” være et grundled? -
HJÆLPP KOMMA I STIL
ForumindlægNaturalismen opstod i Frankrig i sidste halvdel af det 19. århundrede, hvorefter den blev spredt til andre europæiske lande. Ordet ”naturalisme” betyder naturforsker og kan sættes i sammenhæng med den naturvidenskabelige betragtningmåde. Naturalismen havde sit gennembrud i Danmark efter 1870 og b... -
ret???
Forumindlæghej folkens er en dreng på 12 år og vil gerne ratte denne avis artirkel, men kan ikke har prøvet i flere timer i nu men kan ikk, det er en mand som hedder HENRIK KAUFHOLZ som har skrivet den, han har skrivet det som vilje men prøver kan ikke , vil gerne ratte og den hvise til min lære den .håbe... -
Leif panduro "rend mig i traditionerne" stil om hr. traubert
ForumindlægHej jeg har fået en opgave om at skrive en stil om hr. trauberts dagbog gennem 1 dag. Nu har jeg så skrevet den, men er meget i tvivl om den er 'god nok' så her kommer den, og hvis i har lyst må i meget gerne læse den igennem og komme med rettelser eller kommentarer (Den lyder lidt under... -
Nem Oversættelse?
ForumindlægFra Tilbudsavisen I weekenden d. 27. – 29. juni arrangerede AOF et kursus i at spinde og farve uld. Et kursus af den længde giver deltagerne tilstrækkelig øvelser i at bearbejde ulden. Lederen af kursus er en erfaren underviser, som har en fantastisk evne til at undervise. Han udvider hele tiden ... -
Hjælp til Dansk stil :)
ForumindlægEn der kan, rette den her stil. For sproge_ stave_gramatik fejl. evt. kan hjælpe mig med at skrive den med bedre sproge. 1) Utopi; Selve ordet "utopi" stammer fra Sir Thomas More. Han var en højtstående engelsk adelsmand hos kong Henrik 8. af England. I 1515 blev More henrettet for høj... -
Dansk stil - Essay
ForumindlægVi har fået en stil for i skolen og vi skal skrive om brug af tæv i opdragelsen. Jeg har skrevet følgende og jeg ville gerne ha respons på det skal afleveres i morgen. har brugt ikke start komma håber nogle gider læse den igennem tjekke fejl osv. Alle børn har krav på en god opdragelse, hvilket ...
