Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 13161 til 13180 af 163701
-
Bøger på A og B niveau på HTX?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal starte på HTX fra august måned, og vil meget gerne forberede mig, her i sommer, ved at læse nogle gode bøger, som de bruger. Er der nogen af jer, der kender gode MATEMATIK, FYSIK, KEMI og BIOLOGI BØGER, som bruges på HTX på A og B niveau? De skal helst være forståelige m... -
Mat A, diff. Isolere X
ForumindlægHej! Nogle venlige mennesker herinde der kan det her: Opgave 13 (i matematik A august 2008) f``(x)= 2/ kvadratrod X - X=0 isolere x det er for at bestemme monotoniforhoden.. På forhånd tak ;) -
Kemi A-Aflevering hjælp til forståelse søges
ForumindlægI en 0,0500 M vandlig opløsning af methansyre (myresyre) måles pH til 2,54 a) Beregn hydronolysegraden (a) for methansyre i opløsningen b) Beregn ud fra målingen styrkekonstanten Ks for mthansyre Til 1,00 L af opløsningen sættes 3,78g natriummethamoat. antag at opløsningens volumen ikke ændres... -
a og b, potensfunktion uden hjælpemidler
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe mig med følgende opgave uden hjælpemidler: Bestem a og b for en potensfunktion, hvor der gives to punkter henholdsvis P(2,4) og Q(4,32). Håber der er nogen, som kan hjælpe. -
Bevis for A x = b er consistent
ForumindlægHej Derude. Jeg kæmper med et bevis, som er mega svært for mig, men også for mange andre. Det vil være rart, hvis nogen derude vil hjælpe. Jeg vedhæfter 2 sider fra min bog, som man kan finde løsning til problemet. Det er klar, at jeg ikke kan. Hvis nogen vil fortælle hvad jeg skal antage, og ... -
Studenter eksamen 2005 Mat A
ForumindlægEr der nogle der har facit til opgavesættet? :-) Døjer med opgaven som er vedhæftet :-) Opgave 1 fra eksamenssættet. Kunne rigtig godt bruge lidt hjælp, da jeg sidder med en aflevering her i sidste øjeblik. -
Fysik/Matematik A på STX eller HTX?
ForumindlægHej med jer. Efter min gymnasielle uddannelse har jeg tænkt på at studere fysik på højere niveau. Hvad er bedst; STX eller HTX? Argumenter gerne for og imod :). Mvh. Kasper -
Find A og B eksponentiel funktion
ForumindlægHej, hvordan løser jeg denne opgave? Om en eksponentiel funktion f(x) gælder, at T½ = 10 og f(3)=5. Bestem forskriften for f(x) Tak på forhånd -
Eksamenssæt biotek A august 2013
ForumindlægHej Alle Jeg har lidt svært ved nogle af opgaverne i dette eksamenssæt som jeg har vedhæftet. Bl.a. opgave 3.4 Der forstår jeg ikke rigtig hvordan det vil påvirke bakteriernes leveforhold, og ved ikke hvordan jeg skal inddrage figur 4. Opgave 2.2 og 2.4 driller også lidt, måske jeg kunne få no... -
engelsk stil nev B- eksamenssæt
Forumindlægnår der i opgave beskrivelsen står flg, hvad skal jeg så gøre helt konkret ? comment on the following statement: " the breakdown of the family is the root of nearly every social problem.." -
Afs-A projekt, mangler ideer.
ForumindlægJeg står i den meget uheldige situation, at jeg om ca en uge skal aflevere en 15 sider lang afsætning rapport jeg skal bruge til eksamen. Problemstillingen lyder som følge: "Undersøg om der er et marked for en virksomheds produkt(er) i et givent land." På nuværende tidspunkt er jeg i... -
er der en der vil rette min stx Mat A?
Forumindlægjeg ønsker ingen kommentar mht. opgave 14. jeg føler mig dum. det kan jeg slet ikke leve med. tør aldrig mere se min lærer i øjnene. og lige frem at skrive at jeg ikke kan gennemskue den.. tror censoren griner af mig jeg har haft matematik i 3 år og kan jeg ikke finde ud af at beregne rumfange... -
Aktuelle koncentration a[Na+] og [PO43-]
ForumindlægHej, Hvordan finder jeg den aktuelle koncentration af disse ioner? [Na+] = [PO43-] = Stofmængdekoncentrationen har jeg beregnet for følgende Na3PO4 =0,37M -
f(x) = b*a^x
ForumindlægHej, hvis jeg har fået angivet to graf, og to funktioner, hvordan finder jeg så ud af, hvilken funktion der passer til hvilken graf? fx: f(x)=3*1,15^x Håber i kan hjælpe, tak! -
a's og b'a betydning for monotoniforhold..
Forumindlægdif.ligningen y' = y(b-ay) det er et eller andet med at man skal se på fortegnet på højreside af lighedstegnet, men er ikke helt med på hvad man skal se på helt konkret... DER STÅR INTET I MIN BOG!!! INGENTING!!! -
Dansk A skriftlig 2013 - Dumpet?
ForumindlægHej, jeg har lige været op til skriftlig dansk a, og jeg har dummet mig afsindigt meget. Jeg valgte at skrive den introducerende opgave om Andrea Hejlskov - en facebookbiografi, og der hvor jeg har dummet mig er at jeg skrevet at hun havde lavet en fiktiv profil på Facebook hvilket jo ikke pass... -
Logistisk vækst - a/b brøken
ForumindlægGodaften alle sammen. :-) Jeg sidder lige et mindre problem i mit matematik projekt om Logitisk vækst. Jeg har fået en tabel med nogle befolkningstal over en by som i kan se i den vedhæftede fil. Den opgave jeg har problemer med lyder således: Ud fra grafen og nedenstående skal du bestemme brøken... -
Eksm. opg. i mat. A nivau: opgave 2.008 beregn længden af projektionen a a på b
Forumindlægjeg skal beregne længden af projektonen a på b? hvordan gør man det ud fra de oplysninger jeg har? jeg ved at b=3/2a+a hat og længden a af er 3 jeg har selv fundet ud af at arelaet =9 længden a b= kvadraetrod 29,25 vinklen mellem a og b= 33,69 længden af a-b= kvadratrod 11,25 vinklen mellem vekto... -
Trigonometri UHM A-Mat 2008
ForumindlægKære alle. Jeg har virkelig kæmpet med en opgave uhm som jeg ikke kan løse. Det er opgave 5 uhm i følgende: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080514_opgave_stx_081_matA.ashx Jeg kan opstille to ligninger med to ubekendte vha. pythagoras, men de er for svære til at lø... -
AT: Historie A religion C
ForumindlægHej.. jeg håber der nogen der vil hjælpe mig. Min at handler om pilgrimsrejse til Mekka Hvilken sammenhæng er der mellem globaliseringen og de seneste års stærk stigende antal pilgrimsrejsende til Mekka? I min metode afnit vil jeg snakke om sociologer Emile Durkheim og Max Weber, jeg vil beskrive...
