Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 13241 til 13260 af 179441
-
reducering
ForumindlægReducer udtrykket: 2x(x+y) - (x+y)2 2x2 + 2xy -x2 + y2 + 2xy 2 - 4xy +y2 Er dette rigtigt? -
andengradsligning
ForumindlægTøndens rumdfang : V = pi*h/15(2D^2+dD+3/4*d^2) hvor h=8 d=4 og v=150, find D. jeg gør sådan her : 150 = (pi*8/15)(2D^2+4D+0,75*4^2) <=> 150/(2D^2+4D+0,75*4^2) = pi*8/15 <=> 2D^2+4*D+0,75*(4^2) = (150)/(pi*8)/(15) <=> 2D^2+4D+((12-(150)/(pi*8)/(15))= 0 og så har jeg en andengra... -
**Hjælp til beregning af skæringspunkter mellem cirkel og ligning**
ForumindlægHej, I've got a problem :(Jeg skal finde skæringspunkterne mellem C (x-5)^2 + (y-3)^2=5^2 og linjen y=2x+3. Jeg sætter derfor linjens ligning ind på y's plads i cirklens ligning: (x-5)^2 + (2x+3)^2=5^2 x^2+25+4x^2+18=25 PÅ OM JEG HAR GJORT DET RIGTIGT! 5x^2+43=25 5x^2+18=0 Løsningen af de... -
Reducering
ForumindlægHejsa Jeg har forsøgt at regne det her stykke: (2xy)^2 men jeg kommer ingen vegne. 2xy*2xy I følge mine beregninger giver det 4 x^2 y^2 Men jeg synes ikke det lyder rigtigt. -
3 i 1
Forumindlægok, har tre spørgsmål :) 1. løs ligningen x^4-3x^2+2=0 jeg er selv nået frem til x^2(x^2-3)=-2 og så aner jeg ikke hvad jeg ellers skal 2.en ting jeg er meget usikker på hvis man har en kugle der har følgende ligning x^2+y^2+z^2-2x+4y-10z+5=0 og jeg skal finde centrum og radius, jeg har gjort føl... -
Faktorisering
ForumindlægHej! Hvordan faktorisere man -x^2+x+6=0 Jeg kender godt resultatet, men det er netop faktoriseringsprocessen jeg ikke rigtig forstår. At hvordan -x^2+x+6=0 kan give -(x+-3)*(x+2)? -
logaritme
ForumindlægHvordan kan der være at log(8) / log(2) = 3 og ikke 4? -
faktoriser?
ForumindlægHvad skal jeg gøre, hvis der står:Faktoriser følgende ligning:x^2+9x-5=y -
Skæringspunkt mellem linje og cirkel
ForumindlægHar cirklens ligning og en linjes ligning og så skal jeg finde ud af hvornår de skærer hinanden. Så er det jo at man sætter linjens ligning ind på y's plads. Ville så gerne høre hvad nogle får når de regner den her ud ved reducering? (x-6)^2 + (y-7)^2 = 6,32 y=1/3x + 5 (x-6)^2 + ((1/3x + 5... -
Polynomium
Forumindlæghvad giver (4x i tredje - x i anden +3x + 42) : (x+2) ?? -
1/X
ForumindlægBestem ved hjælp af 3-trinsreglen f'(x0) når: 2. f(x) = 1/X og x0 = 2 Jeg har fået at : f(2+h) = 1/(2+h)-1/2 Men nu sidder jeg lidt fast og håber, at der er en der kan hjælpe mig videre. -
Rod og potens!
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med disse to opgaver: 1)x^(-2) = 1/4 Regneregler siger at: x^(-2) = 1/x^2. Skal der gøres brug af regneregler. jeg ved at den ubekendte (x) skal isoleres men hvordan? 2)(1/x)^3 = 1/64. Her er jeg på bar bund. -
(Hjæælp) Hvilket forspring skal faren have for at komme i mål samtidig med Jesper? :)
ForumindlægHjælp! Jeg kom forbi denne her opgave, men kan slet ikke finde ud af den......... Jesper vil løbe 10km om kap med sin far, Jesper mener, at han kan løbe 12km/t, og hans far siger, at han kan løbe 10,8km/t. Jesper tilbyder sin far et forspring på 500 m. Løs opgaverne grafisk eller i CAS. b) Hvil... -
Idealgasloven
ForumindlægHvis jeg har en case med en ballon, som jeg skal bestemme volumen af igennem idealgasloven, er det så muligt at sige, at man har 1 mol luft? (det er en case jeg selv laver, hvor jeg ser bort fra ballonens elasticitet). Altså, jeg har trykket (p) til at være 101300Pa og temperaturen (T) til at væ... -
CASEANALYSE - KAN DU HJÆLPE MIG??
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave caseanalyse på to artikler. Mit overordnede emne er rygning, og skal derfor analyseré casene i forhold til emnet. Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til hvordan jeg skal gøre det, hvad der er vigtigst at arbejde med i sådan nogle tilfælde osv. Håber der sidder no... -
SRP mediernes påvirkning på unge
ForumindlægJeg er igang med srp er næsten færdig, men vil gerne være sikker på at jeg har lavet diskussionen rigtig. min problemformulering til det diskutterende afsnit er: Under inddragelse af relevant sociologisk teori, statistik og cases ønskes dernæst en diskussion af, hvilke bevægegrunde unge k... -
Caseanalyse generation Z
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal lave en caseanalyse af denne case: https://www.b.dk/kommentarer/i-2.g-knaekkede-filmen.-marie-fik-stress-depression-og-spiseforstyrrelse i forbindelse med min AT opgave, som omhandler generation Z, og det pres de er under. Min vejleder har sagt at det ville være en... -
Dagbog hvad kan jeg gøre??
ForumindlægJeg har fået cases fra sexlinien, og jeg skal skrive dagbog ud fra en af dem som om jeg var personen der skrev. Har i nogen ideer til hvordan jeg kan skrive denne dagbog..? eller bare en start? Tak på forhånd Ex lyder en af casene sådan her: Hej Jeg har et lille problem. Jeg er mega forelsket i e... -
Politisk indflydelse.
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg sidder og bøvler med en Case jeg gerne skal have besvaret. CASE: gør rede for, hvordan du vil få (politisk) indflydelse på følgende områder: a) Du ønsker at gøre vejen forbi den lokale folkeskole gjort mere trafiksikker. Hvem henvender du dig til (politi, Falck, k... -
TInspire leje
ForumindlægSom matematikhjælper på Studieportalen og Røde Kors og mit lokale Frivilligcenter har jeg brug for at kunne hjælpe elever med deres TI Nspire CX CAS software på computer (Windows, Mac og Linux). TI Nspire CX CAS Student Licens (1 år) 2023 version kan af studerende lejes for 195 kr om året. Jeg ve...
