Søgning på: religion noter etik. Resultater: 13321 til 13340 af 19479
-
Dansk mundtlig.
ForumindlægJeg ved ikke helt, om det er det rette forum, jeg skriver i, men eftersom det omhandler faget dansk, så er det vel okay? Men mit problem forlyder således, at jeg skal op i mundtlig dansk til sommer (og nej, det er ikke nervøsiteten der er det store problem denne gang- tror jeg), men min lærer har... -
Logistisk vækst opstilling a differentialligning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: Opstil en differentialligning der følger den logistiske vækstmodel. En population på 10.000 mennesker udsættes for smitte. Til tiden t=0 er 20 personer smittede. Funktionen i(t) betegner antallet af smittede til tiden t. Antal personer i alt betegnes med N... -
hjælp det haster
ForumindlægStart Lektieforum Se video Test dig selv Opgaver Opret spørgsmål Matematik HJÆÆÆÆLP :( 3 timer siden af 24689 - Niveau: A-niveau Hej jeg skal lave følgende opgave : I et bestemt kredsløb er strømstyrken I(t) (målt i ampere) en funktion af tiden t(målt i sekunder). Det oplyses, at I(t... -
Hvorfor kan man omregne km/t til m/s ved at dividere farten med 3,6?
ForumindlægTak. -
graf i nSpire ??
ForumindlægHej, Jeg har lavet en graf i nspire, men mine tal er virkelige store, så jeg kan simpelthen ikke se punkter, også når jeg zoomer ud. Nogle idéer til hvad jeg kan gøre? -
skæringspunkt lineære funktioner
ForumindlægHej. Hvis jeg har en forskrift. f.eks. f(x)=2x+6. Og jeg skal undersøge om det går gennem et punkt. F.eks. (5,6). Hvordan gør jeg så? Tak på forhånd. -
Statistik - lidt forvirret - hjælp til opg b
ForumindlægHej, er der en matematiklærer der kan forklare mig, hvad det nedenstående står for i den vedhæftede fil. Ligeledes vil jeg gerne bede om hjælp til opgave b x^2-teststørrelse: = 4,52 Frihedsgrad: 1 Kritiskværdi: ? p-værdi: ? ---------------------------------------------- Opgaven: En forsker... -
erobring
Forumindlægi 1800'tallet erobrede Englang og Frankrig det meste af Afrika, men hvilken påvirkning havde det for Afrika? håber på svar hurtigst muligt. tak (: -
hvad er fejlen i sætningen?
ForumindlægGeneral elections, which are nowadays HOLD in many countries, are often manipulated by dictators man får at vide at fejlen er hold men hvorfor? -
Bestem f'(x)
ForumindlægBestem f'(x): f(x)=x^2-8x nogen der kan hjælpe med at regne f' ud? -
differentialligning?
ForumindlægHej. Jeg har denne her opgave, som jeg ikke rigtig kan forstå og derfor ikke komme i gang med. Synes der er så mange oplysninger at holde styr på, eller er det bare mig? Er der nogen som kan hjælpe? Man har undersøgt løgfrøens overlevelsessucces i forskellige vandhuller på Djursland. Der er uds... -
Reducering af bogstavudtryk, Hjælp
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at reducere (ab^2)^2 - ((ab)^4/a^2) har gjordt følgende: (ab^2)*(ab^2) --> (a^2*ab^2*ab^2*b^4) - ((ab)^4/a^2) --> - ((a^4*ab^3*a^3*b*b^4)/a^2) herefter ligger jeg dem sammen: (a^2*ab^2*ab^2*b^4) - ((a^4*ab^3*a^3*b*b^4)/a^2) --> (a^2*ab^2*ab^2*b^... -
Mappe lås?
ForumindlægHej Er der nogen der ved om man kan for lavet mappe lås hvis man har windows 7. Altså hvis nu man har en privat mappe, så skal man taste en kode og så kan man komme ind i din. Jeg mener ikke log-in koden når man tænder computeren, men til selve mappen?? -
Potensfunktion
ForumindlægVægten af et tropisk nåletræ kan beskrives ved modellen. y = 0,31 * d 2,11 A) Hvad er diameteren af et tropisk nåletræ, der vejer 150 kg? Her ved jeg, at vi skal isolere d... men hvordan ved jeg ikke? Nogen der kan hjælpe her? -
hjælp
Forumindlæghar prøvet men resultatet er forkert -
Liberalisme, HASTER!
ForumindlægHej kan du hjælpe mig med disse 3 spørgelsmål? Plz. Jeg skal besvare disse spørgelsmål og sende svaret til min lærer inden i morgen. Dvs Mandag. De lyder sådan: 1.Hvad er grundtanken mht. det enkelte individ/person i liberalismen? 2. Hvorfor betaler vi meget i skat og afgifter i Da... -
Talrækker, reducering!!!
Forumindlæg -
Forsøg?
ForumindlægEr der nogen der evt. har nogle gode forsøg til fysik/kemi - eksamen (FSA)? noget der måske ville give lidt ekstra hos censor? eller måske nogle gode dispositioner eller andet godt? (atomer og molekyler, radioaktivitet(isotoper), Ioner og salte, syrer og baser) hvis ja, vil i så sende det til min... -
Forvirret? Ja!
ForumindlægHej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal? -
Atomer, radioaktivitet og kerneenergi
ForumindlægHej! Disse tre emner indgår i mine trækmuligeder til eksamen (folkeskolen, 9.). Min lærer mener vi skal lave dispositioner til dem alle (altså at vi har mulighed for at trække blot ét af dem) men jeg kan ikke finde mange forsøg til dem. (Til dem som ikke lige har styr på fysik/kemi FSA'en...
