Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13341 til 13360 af 27496
-
Tage året om på universitet
ForumindlægHej Jeg har foreløbigt læst på en univeristetsuddannelse..den varer 5 år og nu allerede efter mit 2 år kan jeg se at jeg kommer til at tage året om fordi jeg har dumpet nogle eksamener. Det er efter min mening det slemmeste der kunne ske...og jeg er ret forvirret, fordi de fleste siger at ka... -
Bagud på uni !!
ForumindlægHej alle Jeg er desværre kommet i den situation, at jeg er kommet utroligt langt bagud på mit studie, pga. akut sygdom. Jeg er i hvert fald 200 sider bagud, og jeg kan ikke overskue hvordan dælen jeg skal få indhentet alt dette.. Jeg ville derfor høre, om der er nogle derude som har nogle gode... -
Fil-problem (nybegynder)
ForumindlægEr total nybegynder mht. Latex - bær over med mig ;)Nu står jeg på side 21 (af 269) i den guide, der er på dansk (af Lars Madsen).Jeg skriver latex eks1.tex i cmd, men den siger, at den ikke kan finde noget.Jeg har fulgt guiden for installation af Emacs, og bruger MiKTeX basic-pakken (installatio... -
MEDICIN STUDIET
ForumindlægJa vi kender det alle sammen godt og der har været mange indlæg med det allerede, dog ikke for 2012, så jeg starter. Jeg bliver student den 27. juni. Jeg regner med at få et gennemsnit på ca. 9.5 uden at gange med nogen form for bonus. Dog ved jeg ikke om det er nok til at søge ind på mit drø... -
Parfumeflaske opgave!! HÆLP :)
ForumindlægHey søde mennesker! Ville i ikke hjælpe mig med min opgave jeg skal lave til på mandag Så er i søde! Tak -
Hvad skal jeg vælge efter 9.klasse ?
ForumindlægJeg har omkring to måneder til at finde ud af hvad jeg vil efter 9-klasse, men jeg ved det bare ikke. Jeg har overvejet det alm. gymnasium, men der er bare en del fag der som jeg ikke synes så godt om. Så har jeg også overvejet HF, som jeg egentlig synes meget godt om, der er bare lige det pr... -
Mængden af matematik på HHX
ForumindlægHej :) Jeg skal have valgt gymnasie inden den 5. februar, og jeg er rimelig sikker på, at jeg vælger HHX (skal til åbent hus der den 2. februar), men jeg er en lille smule bekymret for mængden af matematik i fagene. Jeg er godt klar over, at der med økonomi også følger tal, men hvor meget af ... -
Dropper ud ?
Forumindlæghej Da jeg kun har fået 4 i matematik og 7 i billedkunst så har jeg valgt at droppe ud, jeg opnår aldrig 12 tallet i et fag :S Jeg har også en fraværs procent på 20 årligt. mvh Fassos -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
Enhed
ForumindlægHvis jeg foreksempel har en værdi 8,54* 10^-4mL/mg hvordan laver jeg den om til mikrogram/L -
Bedømmelse af dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg har været oppe til min afgangseksamen i dansk skriftlig, hvor jeg skrev kronik nummer 4. Jeg får normalt 7 og 10, og jeg har fået 10 i årskarakter. Jeg har gjort nøjagtigt det, som jeg plejer, når jeg skriver kronik, men alligevel har censorene bedømt den til et 4 tal, hvilk... -
lærercitater
ForumindlægSå lige noget i en anden tråd, der omhandlede en lærer, der sagde noget med et molekyle og en rose. Så tænkte jeg på alle de underlige ting, lærerne nogle gange fyrer af.Min matlærer fyrer alt af fx: "Der er længere til månen end på cykel""At integrere er nemt. Tænk bare på at åbne... -
syre-base reaktion
Forumindlæger der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig med følgende kemi spørgsmål om syre-base reaktioner har vedhæftet opgaven -
Farmaceut
ForumindlægHej .. jeg blev student i år.. og er i militæret nu, men jeg har tænkt mig at læse til farmaceut til næste år. men skal suplere nogle fag efter december måned.. mit problem er det at jeg har fået et elendigt gennemsnit fra stx pga. meget fravær og rigtig meget sygdom.. men kan se at alle er optag... -
Spildevandsrensning?
ForumindlægHej derude - jeg har lige fået udleveret min 24 timers eksamen i Biologi B på HTX.. Det omhandler spildevandsrensning i en å. Jeg kunne godt tænke mig at folk ville hjælpe lidt, og evt. give nogle udtryk - og fingerpeg til opgaven. 1. Gennemgå de biologiske processer spildevandet gennemgår und... -
Diskussion inddelt i punkter?
ForumindlægJeg er ved at skrive srp. Mit sidste spørgsmål i problemformuleringen er et diskuter-spørgsmål. En diskusion plejer at være meget flydende og svær at dele op i punkter, men skal den inddeles i punkter i indholdsfortegnelsen eller skal jeg bare kalde punkter "diskussion" Min diskussion ... -
Yahya Hassan - Analyse
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive min SRP, hvor jeg blandt andet skal analysere Yahya Hassans digtsamling. Jeg synes virkelig det er svært at komme i gang med at analysere hans lidt spøjse digte. Hvis der er nogen som har analyseret nogle af hans digte eller måske har nogle gode noter, vill... -
Ontologisk sikkerhed - Giddens
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP om det senmoderne samfund. Er der nogen, der - eventuelt på lidt pædagogisk vis - kan redegøre for, hvad Anthony Giddens mener med "den ontologiske sikkerhed"? Jeg forstår det nemlig ikke. På forhånd tak. -
Hvorfor tiltrækkes ferromagnetiske stoffer til magneter?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en SRP omkring magnetisme, og så er jeg lige pludselig kommet til at tænke over noget. Hvorfor tiltrækkes en nordpol egentlig af en sydpol? Er det en eller anden kraft der er ansvarlig, eller er det bare en "sådan er det bare" ting?
