Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 13441 til 13460 af 160040
-
Matematik hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej Folkens, Nogle der ved hvad det der e-224 i tallet står for?: 7,15386e-224 på forhånd tak. -
matematik b niveau eksamen
Forumindlæghej studieportalen mit 10. emne, hedder 10. Differentialregning Gør rede for sammenhængen mellem monotoniforholdene for en differentiabel funktion f og fortegnet for f'. Men jeg kan ikke helt gennemskue spørgsmålet, nogen der kan forklare mig det og sige hvad jeg skal gøre? Skal jeg... -
Matematik HF B-niveau
ForumindlægKan nogen hjælpe med flg: 4x^2-2x-12=0? Jeg tænker flg: 4*x*x-2x+2x-12+12=12+2x og 4*x*x/x=12+2x/x og 4X=12+2 og x=12/2 Og det er forkert! MVH Anne -
Matematik/fysik om udregning af procent
ForumindlægJeg har fundet frem til at guld har en densitet på 9,13 kg/dm3 og stål (jern i mit tilfælde) har en densitet på 7,86 kg/dm3. Nu får jeg så spørgsmålene: Hvor mange procent vejer en bil mere med guldplader end med stålplader? OG Er det rigtigt, at guld vejer 2,5 gange så meget som stål? Det... -
HJÆÆLLPP TIL MATEMATIK, HANDLER OM OVERSKUD!!!!
ForumindlægHej, jeg forsår virkelig ikke hvad det er jeg skal, så er der en der vil være sød at hjælpe??? Jeg har kigget det igennem flere gange, og jeg er vikelig ikke kommet nogle vejne. Jeg har fået givet følgende oplysninger: Omkostningerne C ved en produktion af en vare kan beskrives ved funktionen c... -
Mat: Skr. eks STX-A
ForumindlægKortfattede resultater for dagens eksamen i STX-A. Det er meget hurtigt gennemregnet, så der tages forbehold for regnefejl, trykfejl og søvnige perioder... Opg. 1 t=7 Opg. 2 5/8 og 5/(2m+3n) Opg. 3 f'(x)=3x^2-6x. Voksende i ]-oo;0] og [2;oo[. Aftagende i [0;2]. Opg. 4 ln(2) Opg. 5 x=50... -
Fysik A Skriftlig STX - hvad synes I?
ForumindlægHej med jer! Jeg har netop været til eksamen i fysik A på STX - er der andre fysser derude? Jeg er interesseret i at høre hvad I synes om sættet - i min klasse var vi nemlig ret lettede over dets sværhedsgrad. er det også jeres indtryk? -
Matematik prøve. Nogen der ved hvad der kommer?
ForumindlægVi skal have årsprøve i matematik. Ved der kommer noget med et busskema. Nogen der har opgaven? -
Bestem værdien af konstanterne a og b.
Forumindlæghey folkens jeg er virkelig lost på denne opgave, og ville høre om der er nogle kloge hoveder derude som kan gi en hånd ;) Figur 1 viser en pendel og et tværsnit omkring dens længdeakse indlagt i et koordinatsystem. Alle mål er i centimeter. Den blå kant på figur 1 kan beskrives ved funktione... -
Isolere med matematik program
Forumindlægρq1ρ-1 + ρ ((Y-p1q1)/p2) ρ-1 * - (p1/p2) = 0 er der nogen der kan isolere q1 og derefter q2? er det muligt at gøre det med hånd eller må man gøre det med et matematik program? Jeg har intet matematik program ... tak på forhånd -
Find a, b og c i 2.gradspolynomiet
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave en opgave hvor jeg skal finde a, b og c i et 2. gradspolynomium. Jeg ved bare ikke hvordan man skal gøre. Det eneste jeg har lært er, at finde b og c ved hjælp af a og to rødder. Men da jeg kun har rødderne ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vedhæfter et dokume... -
Forskel på Fransk fortsætter B og A
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at vælge studieretning og ville i forbindelse med det gerne vide, hvad forskellen mellem Fransk fortsætter B og A er. Hvor meget mere kommer man til at lære, er der flere afleveringer/har man mere travlt, og hvis man vælger det på A, vil man så i sidste ende være i stand ... -
Frustration over matematik B
ForumindlægHej alle! Jeg havde matematik på C-niveau i 1. som jeg afsluttede med 10/12 - har aldrig været særlig glad for matematik, men har kunnet klare mig fint igennem. Nu, to år efter står jeg med karaktererne 4/7 på B-niveau. Selvfølgelig er der tale om de første karakterer, og der er god t... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Gamle ekamenssæt STX Mat-A
ForumindlægHej Er der nogen, der sidder med nogle af de gamle eksamenssæt for Mat-A ? Jeg kan ikke finde dem på uvm.dk På forhånd tak Johnny -
a, b og cs betydning for toppunkt?
Forumindlæghej! jeg er virkeligt meget i tvivlt, om a, b og c i et andengradspolynomuim har nogen direkte betydning for toppunktet? tak på forhånd :) -
Find a og b ved hjælp af ekstrema?
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=a*x^3+b*x^2. Grafen for f har et lokalt maksimum i punktet A(2,2). Grafen har også et minimum i (0,0) x i intervallet )-∞;0( er aftagende og x i intervallet )0;2( er voksende og x i intervallet )2;∞( er aftagende. a) Bestem konstanterne a og... -
Reducere 8a^3*b*a
ForumindlægJeg er total lost i det der med at reducere.. Hjælp søges hurtigst muligt 8a^3*b*a -
Hvordan løses ligningen 21:a = 7,5?
ForumindlægHej alle Sidder overfor en meget drilsk ligning, og ved ikke helt lige hvordan man regner sådan en ud? Ligningen 21 : a = 7,5 Håber nogen ville hjælpe :) -
Find a og b i eksponentiel funktion
ForumindlægHej derude Jeg har fået stillet en opgave, der går ud på, at jeg skal finde a og b i en eksponentiel funktion, der skal beskrive en udvikling i installeret solenergi over en tidsperiode. Dertil ved jeg, at grafen går igennem 8 punkter (vedhæftede billede). På computeren ved jeg, at jeg kan la...
