Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13641 til 13660 af 95433
-
resistans og temperatur
ForumindlægGlødetråden i en pære er af wolfram. Ved stuetemperatur 20° C, måles trådens resistans til 87 ? med et ohmmeter. Når pæren lyser, optager den effekten 60 W ved 220 V. a. Hvad er trådens resistans nu? b. Hvad er trådens temperatur, når pæren lyser? -
vidergående uddannelse - 2.sprog?
ForumindlægNår der står at jeg skal have endnu et sprog ud over engelsk på A eller B hvis det er fortsætter er det så kun Fransk/Spansk/tysk der er tale om? Jeg dumpede tysk på årskaraktere, men har latin og græsk som studieretning og det er jo også sprog kan jeg så søge ind alligevel her til sommer eller s... -
Varmefylde og varmekapacitet.
ForumindlægHej alle Er det korrekt forstået, at forskellen på varmefylden c og varmekapaciteten C er, at varmefylden angiver den energi i joule, der skal tilføres et stof, for at det opvarmes én grad, mens varmekapaciteten angiver stoffets evne til at gemme varme, således at varmekapaciteten betegner den m... -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
Direkte formelt bevis
Forumindlæg- Opgaven lyder på følgende måde: Betragt det logiske argument: 1. P v S ⇒ Q (præmis) 2. ¬P ⇒ (Q v ¬R) (præmis) ------------------------ R ⇒ Q (konklusion) a) Giv ved resolution et direkte bevis for det logiske argument. - Det jeg så har gjort, er at la... -
Meget brug for hjælp, varmefylde!
ForumindlægHej :-) De sidste opgaver jeg har lavet i fysik, har virkelig blevet dårlige, selvom jeg har gjort meget ud af det. Så jeg har virkelig brug for, at der er en, som kan forklare mig, hvordan man gør i mine opgaver :-) Jeg er ikke ude efter svaret, bare hjælp til, hvordan jeg skal lave det, da jeg ... -
Hjælp!!! Annuitet
ForumindlægJeg er helt lost! Har mistet mine noter... Kan nogen hjælpe? Opg 5 er vedhæftet Tak på forhånd -
Meningen med livet
ForumindlægHvad eer meningen med livet`? Saitre siger at man selv skal danne meningen med livet. Dalai Lama siger at den allerede er besmemt; meningen med livet er at leve lykkeligt, og fremme lykke.. -
Badminton drejebog eksamen
ForumindlægHey jeg går på HF og har idræt på B-niveau, jeg skal med en klassekammerat bruge 20min til eksamen på at fremvise diverse badminton øvelser. Jeg kunne godt bruge nogle fif til hvordan drejebogen udarbejdes. Vigtigst af alt, så mangler vi nogle gode badminton øvelser. Der lægges vægt på funkt... -
Slå to klasser sammen
ForumindlægEt skud i tågen.På vores gymnasium er der to klasse med mat a, fys b, kem b.Vi har fået at vide at vi godt kan risikere at blive splittet og og sat sammen med nogle fra den anden klasse efter grundforløbet.Grunden til det er at alle dem, der fx vil have fysik på a kommer ind i den ene klasse, men... -
Salte
ForumindlægHej alle sammen!jeg skal op i kemi/fysik mandag, FSA, og har derfor brug for hjælp.1. hvad sker der helt præcis med Mg og SO4>>H2SO4+Mg >> MgSO4+H2+E>>MgSO4altså brintet forsvinder, energi frigøres, men hvordan går magnesium og sulfat sammen, er det på grund af brint??Håber I vi... -
Hjælp til andengrads polynomium
ForumindlægHej sidder fast i en opgave som jeg meget gerne vil have hjælp til. opgave Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x)=ax2 +bx+c Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1) = 4.5 a) bestem tallene a, b og c Mit spørgsmål: nulpunkterne er vel de to rødder x1 og x2 som vis... -
Hjælp med rettelser
ForumindlægVi har læst Hitchhikers guide to the galaxy og vi har fået til opgave at skrive et extra kapitel. Jeg kunne godt bruge en til at rette den. Jeg havde ikke lige en ordbog ved hånen, så der et par ord jeg ikke lige kunne finde. Håber der en der vil hjælpe mig. Chapter 36 Arthur did not know what... -
fordampningsvarme??
Forumindlægdet er kun på b-niveau. -
HTX eller STX?
ForumindlægHar allerede søgt ind på STX, hvor jeg så er blevet accepteret. Men er sådan begyndt at undre mig, over nogen ting.. Har hørt at HTX (Højere teknisk gymnasium), er anderledes. Hvad er forskellen mellem HTX og STX. (Her tænker jeg både studiemæssigt og sammenholdet) - Hvilke af disse gymnas... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
Beregn volumen
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor jeg ikke kan finde frem til hvad c er. Jeg har resultatet på det. Opgaven lyder på: 50 mL af kaliumchlorid opløsning blandes med en opløsning af sølv(i)nitrat, der har en formel koncentration c=0,0147 mol/L. Beregnd et volumen sølv(i)nitrat opløsning, d... -
"sommerskole"
ForumindlæghejJeg så i tv-avisen at der på Århus universitet havde været sådan noget i sommers for kommende medicin studerende, hvor de i en uge havde skåret i grise, lært latinske betegnelser osv... Nogen der deltog? Hvordan var det? Er det et tilbagevendende arrangement? -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
Beregn tid ud fra kW og kJ
ForumindlægHjælp til opgave B Man bager en kage i mikrobølgeovn ved, at ovnen opvarmer kagedejen fra temperaturen 12 ºC til 90 ºC. Kagedejens masse er 0,85 kg og den specifikke varmekapacitet 3,2 kJ/(kg K). 1. Beregn den varmeenergi som kagedejen tilføres. 3,2/100*85 = 2,72 kJ 2,72 *...
