Søgning på: religion noter etik. Resultater: 13921 til 13940 af 19479
-
danske muslimer - terrorisme
ForumindlægHvordan synes i danske muslimer forholder sig til terrorisme? -
Billeder, billeder
ForumindlægHvad er for dig billeders betydning for vores tilværelses- og omverdensforståelse? -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan man udregner sit snit? Fagene vægter jo forskelligt, og årskaraktererne mindre end eksamenskaraktererne.. forstår det ikke lige.. -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
HHX eller STX??-HJÆLP tak!
ForumindlægJa jeg skal snart vælge hvad jeg vil efter 9.klasse. Men er virkelig i tvivl.. For jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil være.. Måske vil jeg gerne noget med business eller marketing. Men jeg er ikke helt sikker. Så er så bedre at tage stx. Da der er mange flere muligheder osv.. Vil gerne hør... -
Nyplatonisme og universalromantik
ForumindlægHej allesammen Sidder og skal forberede mig til dansk eksamen, og har et enkelt spørgsmål (ikke nødvendigvist med tilhørende enkelt svar): Hvad er forskellen på nyplatonisme og universalromantik? Eller bare en redegørelse for hver af dem.. -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
Palæstina og Israel konflikten
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en opgave om emnet, men mangler lige prikket over i'et... Jeg skal bare stille jer nogen spørgsmål om konflikten, hvis side i er på, hvorfor og hvordan i er blevet overbevist om hvem der har retten på sin side og så kan vi jo diskuter det.... -
jihad
ForumindlægHvad er jihad? har søgt på wikipedia, men synes ikke svaret var så godt. Håber nogen kan hjælpe :) -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
Skal man være stolt el. glad?
ForumindlægBør en mor/far være stolt over deres søn/datter har lavet noget godt. Er det ikke personenen selv der bør være stolt og moderen/faderen kun kan være glad? Jeg har problemer med det der med at være stolt over det andre gør.. filosoferer riemligt meget over det; hvad så hvis en af mine børn begår... -
Hastesag.
ForumindlægEMNE: udvalgte kulturmøder følgende overskrifter: • Antikken, med særlig vægt på Romerriget • Den arabiske ekspansion efter Muhammeds død • Vikingetiden • Imperialismen Jeg skal til at skrive en synopsis, som skal afleveres inden i aften. :( men jeg har aldrig lavet ... -
lejretur som fravære
ForumindlægHej. Hvis man ikke deltager i en lejretur, tælles det så som fravære ? -
Islam - Holdninger
ForumindlægSkal snart fremlægge om Islam. Har fået en lang række spørgsmål af min lærer. Der er et par af dem jeg har meget svært ved 1. Hvilken holdning har man til f. eks biblen? 2. Hvilken holdning har man til jøder, kristne og ikke-muslimer? 3. Hvad er deres livssyn? Jeg synes de to første er svære hvis... -
Krimi
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive min eksamensopgave til dansk B. Jeg har valgt, at min opgaves omdrejningspunkt skal være krimi, og jeg leder derfor efter diverse internetsider, der behandler emnet. Jeg skal afdække genrens historie, karakteristika og undergenrer (jeg vil meget gerne lave e... -
Nogle der vil hjælpe mig med at forstå det her
ForumindlægAdam af Bremen om Harald Blåtands omvendelse mellem 960 og 965 "Så snart kong Otto, hjulpet af Herrens nåde, var reddet fra sine brødres lumske anslag, øvede han retfærdighed og domsmagt blandt hedningerne. Da han havde tvunget næsten alle de riger, som efter Karls død var faldet fra, i... -
AT Darwin metode i bio og rel
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og prøver på at gøre mig klar til AT her på mandag, og jeg har skrevet om Darwin i bio og rel, men jeg mangler lige at kunne sammenfatte de to metoder - sådan hvordan man har kunne bruge de to fag til at kunne komplimentere hinanden. - Kan i hjælpe? -
vk regeringens udenrigspolitik
Forumindlægargumenter for at vk regeringens udenrigspolitik har øget Danmarks sikkerhed -
Optaget - KU?
ForumindlægSagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv...
