Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13961 til 13980 af 22746
-
Spektrallinjer
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og skriver fysikaflevering, og vi skal sammenligne vores målte bølgelængder for de forskellige spektrallinjer, med tabellens, og så beregne procentvis afvigelse. Jeg kan se, at der er flere forskellige bølgelængder for samme farve i tabellen... Skal man så tage gennemsnittet... -
Hjælp til figur om oliedannelse
ForumindlægHej sp Jeg har brug for hjælp til dette billede om oliedannelse. ER der nogle, der kan fortælle grundigt, hvad billedet fortæller. Tak på forhånd. -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle jeg sidder fuldstændig fast i min matematik aflevering. Er der eventuelt en rar sjæl der kan komme med en forklaring så jeg kan finde frem til mit resultat? Grafen for en lineær funktion g går gennem punkterne (32,0) og (212,100) Udregn g(0) og g(100) -
9 Klasse Noter
ForumindlægHey..!Jeg Skriver Fordi at jeg ikke har nogle Noter til Fysk AfgangsPrøve i 9 Klasse Så jeg ville høre om i havde nogle..? Håber i har..! Min Mail er : [email protected] Ellers Skriv hvor jeg kan finde dem..!På Forhånd TakkeR..!Christian -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge? -
Opstilling
Forumindlæghttp://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2014/fysik_A_htx_aug25/# Opgave C. Er det rigtigt at tage ugangspunkt i at ft = f1 = f2+f3 Er det derefter bare at tage moment i f3 og kalde den 0? -
grænseværdi i ppm
Forumindlæg30 liter heptan C7H16 fordamper i et rum på 190m3. Overskrider dette grænseværdien på 400 ppm. Opgivet: t= 22 p= 1 bar massefylde 0,75 g/mlhvordan griber man lige den ad..Håber at høre fra jerMalli -
Hvad er energi i grunden?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan forklare mig, hvad energi i grunden er? -
Hvad flyver længst
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmålHVis man har 2 sten med samme rumfang og form. Men massen er forskellig. De bliver kastet afsted med samme kraft. Hvilken en vil så flyve længstFindes der en formel til udregning af dette?//Mads... -
Høj gnidningskoefficient
ForumindlægEr der nogle der ved om man kan få en gnidningskoefficient på over 1. -
Optagelsesprøve på stx
ForumindlægHejsa jeg har lige fundet ud af jeg skal til optagelsesprøve på Stx, hvilket skræmmer mig en del. Jeg ved slet ikke hvordan det fungerer, derfor ville det være ret hvis nogle af jer kunne fortælle det. Er den svær, hvad kommer man op i, kender i nogen som har været til optagelses osv. Meget vig... -
Forskel fra folke til gym.
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år og ville lige høre hvilket fag, I synes der er mest forskel mellem fra folkeskolen til gymnasiet???Og om det er en god/dårlig forskel??? -
skal mit eksamenbevis lukkes? Hjælp.
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har nogle spørgsmål vdr. mit eksamenbevis, som jeg håber i herinde kan hjælpe mig med at få svar på. Hvad sker der hvis jeg vælger at gå til en sygeeksamen? Og har jeg mulighed for at søge ind på videregående uddannelse? Vil mit eksamenbevis satdig blive lukket, hv... -
Effekt og energi.
ForumindlægHej. håber i kan hjælpe, er gåååået i stå. opgaven lyder: Prøvens første del skal være en mundtl. præsentation af emnet: Varmeenergi Den faglige samtale vil tage udgangspunkt dels i prøven første del og dels i følgende emner: Effekt og energi, varmeenergi. varmefylde, faser og faseændringer... -
Energi
ForumindlægUnder et overordnet emne, der hedder "Energiformer" (til eksamen).. Hvilke energiformer er vigtige at nævne? Og hvad kan der fortælles om dem? Hvis nogen evt. har gode links eller bare ideer =) På forhånd tak. -
Efter 3.g?
ForumindlægHej.. Hvad skal i, gymnasielever efter 3.g?det ku være spændende at vide (: -
Impulsbevarelse
ForumindlægEr det fra Newtons love, at vi har loven om impulsbevarelse? -
Virkelighedens differentialregning eksempel?
ForumindlægHej Er der nogen, der ligger inde med et eksempel på, hvordan differentialregning bruges i virkeligheden f.eks. indenfor økonomi? Jeg tror, at jeg har styr på selve udregningerne og metoderne - Men helt ærligt: Jeg aner ikke, hvilket "problem" jeg søger en løsning på, forstået på ... -
AT synopsis
ForumindlægVil skal til at skrive en synopsis i et et AT forløb som vi skal forsvare ved vores mundtlige årsprøve. Vores emne er tid, men vi ved simpelthen ikke hvad vi skal skrive om. Så hvis der er nogen der har nogen ideer så er i meget velkomne til at skrive. På forhånd tak! -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre?
