Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 14021 til 14040 af 179441
-
Spørgsmål vedrørende annuitetsregning
ForumindlægHejsa. Jeg vil godt løse denne opgave ved at isolere x som her er renten, men jeg kan ikke få det rigtige resultat som er 11% pr år. Opgaven: Hvis der på en børneopsparing hvert år i 20 år bliver indsat 1000 kr. og der efter 10 indbetalinger er en saldo på 64203 kr. Hvad er den årlige rente så? ... -
eksamen - hvordan??
ForumindlægJeg skal snart op i psykologi på c-niveau, men er ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Det er noget med vi trækker et emne, og så skal vi til selve samtalen fremlægge det med redegør, undersøg og diskuter - Men bliver det stillet konkrete spørgsmål til de forskellige taksonomiske niveauer, e... -
Differentielligninger og wordmat
ForumindlægHej Folkens! Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan man eksempelvis skal udregne opgave a med wordmat? -
Løsning til y'=by^a
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at gøre rede for løsningen af differentialligninger af typen y'=by^a Hvordan griber jeg den an? Mvh. -
Engelsk National Test
ForumindlægHej, I år skal jeg have "national test i engelsk" . Problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal forbedre mig på. Er der nogen der har prøvet det eller ikke har som ved hvad jeg skal forberede mig på ? Mvh. Ozzi -
Godt råd vedr. forberedelse?
ForumindlægEr der nogen, der har et godt råd til, hvordan man bevarer roen, og udnytter tiden i forberedelsen ved selve eksamen effektivt?Jeg bliver meget nervøs inden eksamen og formår ikke at udnytte tiden i forberedelsen. Jeg har svært ved at koncentrere mig om at læse eventelle tekster og får kun lavede... -
SMUK-Modellen
ForumindlægEr der nogen som kan forklare eller komme med et eksempel på brug af SMUK-modellen? -
Fatter ik spørgsmålet ??? Hjælp
ForumindlægHeej .. jeg kan simpelthen ikke forstå noget af det her spørgsmål : Du skal redegøre for nogle af projektets vigtigeste problemstillinger, gerne med udgangspunkt i rapporten. Redegørelsen skal omfatte opstilling af mattematiske modeller for befolkningstallets udvikling, samt omfatte anvendelse... -
TI-84 Plus lommeregner
ForumindlægHej..!Er der nogle som kunne tænke sig at købe en billig lommeregner TI-84 Plus.Den har grafregner, ligningløser, spil, sinus, cosinus og tangens, kan eksponential og logarimeregning... Kort sagt alt hvad der er nødvendigt på A,B og C niveau i matematik.Jeg købte den for 1050 ,- For 1,5 år siden.... -
stil
ForumindlægNogle der har læst "land of the lost" , som kan hjælpe med at finde ud af hvad titlen ? -
Rentesregning - formel og resultat hænger ikke sammen
ForumindlægHejsa. Er formlen for at bestemme hvor mange penge en person har efter x antal år, når jeg kender startkapital og rente ikke: Kn=K0(1+r)^n Jeg har dobbelttjekket og læst min grundbog og notater igennem, men jeg får et latterligt svar når jeg bruger wordmat. Helt præcist så indsætter en perso... -
Oversættelse engelsk
ForumindlægHjælp til oversættelse (Tak) -
indfør passende variable ......
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp.. -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej, håber i kan hjælpe mig. Jeg har denne funktion f(x)=92,4*0,78^x Opgaven lyder: Hvornår kan man forvente, at spædbørnsdødeligheden er nede på 5? -
Bestem. (differentialregning)
ForumindlægHvad menes der, når der står: Bestem du/dt, når u=(5t-3)4 -
Bestem a og b ud fra tabellens data
ForumindlægOpgave 8: x (isolering i mm): 75; 125; 200; 250; 300; 350; 400 y (kWh/år): 5186; 3848; 2487; 2229; 2093; 1989; 1923 I en model antages det, at sammenhængen mellem y og x er af typen: y=b*x^a hvor a og b er konstanter. a) Benyt tabellens data til at bestemme a og b b) Beny... -
Potens
ForumindlægHej folkens Jge kunne godt bruge lidt hjælp jeg har fået denne opgave mit gæt er at jeg kan bruge de to formler ovenfor til at finde a og be, men i så fald, er det så ligegyldigt hvad jeg bruger som x1, x2 og y1, y2 i skemaet, eller skal jeg bruge en anden metode -
Musik børns læring & Daginstitutionsloven
ForumindlægHej, har lidt problemer, er der nogen der kan hjælpe lidt? Vi skal have to fag sammen og det er Pædagogik & psykologi, så Min problem formulering lyder således: "Hvordan kan man bruge musik som pædagogisk redskab i daginstitutioner (3-6år) for at understøtte børnernes læring jvf læreplan... -
Hjælp pls
ForumindlægHar vedhæftet opgaven, har brug for alt den hjælp jeg kan få med den -
samfundsfag metode AT
Forumindlægjeg er kommet i tvivl om hvordan samfundsfagsmetoden egentlig fungerer. I AT har jeg valgt at skrive om jordskælvet i Japan sidste år, med samfundsfag og NG Det jeg reelt er i tvivl om, er hvilken metode jeg har brugt i samfundsfag. Jeg har på baggrund af analyse af nogle tekster ko...
