Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 14161 til 14180 af 176853
-
huen efter eksamen
Forumindlæghej hvem er det der sætter huen på ens hoved? og er det lige efter eksamen? eller? -
SE HER Psykologi eksamen imorgen
ForumindlægHej kære brugere af studieportalen =) Jeg sidder og er igang med at lave en 24 timers forberedelse til Psykologi B eksamen imorgen. Min opgave består i at lave en synopsis på baggrund af 4 artikler jeg har fået. Mit tema er: Sundhedspsykologi De 4 artikler handler kort om: 1.Positiv psykologi: M... -
24 TIMERS EKSAMEN: RENÆSSANCEN !!!!! HASTER
ForumindlægJeg søger virkelig hjælp, da jeg lige har trukket min 24 timers eksamen i historie. Jeg har trukket perioden "Renæssancen - når mennesket kommer i centrum" og er på helt bar bund. Jeg har fået 6 forskellige bilag, hvor det første omhandler middelalderens mennesketype kontra renæssance... -
Fysik A-niveau
ForumindlægEr der virkelig ingen, der kan løse den opgave jeg stillede??? -
2.018 mat-A
ForumindlægOhøj. Har et problem med opg. 2.018 mat-A.dist(P,l)= |cos(t)-2sin(t)+7/2|/(5/4)Hvor punktet er p(3+2cos(t),4+2sin(t)) og linien l er (1/2)x-y+6=0.Jeg skal så finde t, så afstanden fra P til l er mindst mulig. Jeg har fundet dist(P,l) (se oven for). Hvordan kan t findes? -
Hvad fortæller b og a i denne sammenhæng?
ForumindlægStørrelsen af en bestemt population følger forskriften: hvor f(x) er antal mennesker i mio. og x er antal år. Mit bud: Tallet 450 angiver populationens størrelse til at starte med, altså da det første gang blev målt. Tallet 1,0536 angiver hvor meget populationen vokser med pr. år. Sammenhæ... -
Bestem afstanden fra A til B
ForumindlægBillede af opgaven. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at finde afstanden i dette tilfælde. Er der nogen der kan hjælpe? :) -
Privatlærer til matematik A søges!
ForumindlægHej jeg er en dreng på 19 år, der går på gymnasium i 3 år. Det der hovedsaligt skal arbejdes med, er eksamensopgaverne, sådan at det bare sidder der, når jeg skal op. Håber der er nogen der kan hjælpe. Penge afregnes efter aftale. -
eksamensspørgsmål - Mat A
ForumindlægHej, jeg har svært ved at forstå følgende spørgsmål: Du skal: 1. Giv en definition og gør rede for en vektors koordinater, samt vis nogle af de gældende regneregler for vektorer. 2. Gør rede for hvordan vinklen mellem vektorer kan bestemmes På forhånd tak! :) -
Hvordan skal jeg finde A B og C?
ForumindlægHejsa Har fået stillet følgende opgave (se vedhæftet fil) men er i tvivl om hvordan jeg skal løse den. Hvordan ville i løse denne opgave? Vh. Martin -
T=b*x^a
ForumindlægHejsa jeg har denne opgave for som jeg har lidt svært ved og har brugt en del tid til at løse men kan af en eller anden grund ikke.. Sammenhængen mellem længden af et pendul og pendulets svingningstid kan beskrives ved T= 2,0 * x^0,50?, hvor x er længden (målt i meter), og T er svingnings... -
Engelsk årsprøve
ForumindlægJeg skal d. 8 juni til engelsk skriftlig årsprøve på 5 timer. Men jge vil spørger om de 5 timer, bruges de til kun at skrive stilen, eller skal man også noget andet??? -
lineær funktion, a og b.. hjælp
ForumindlægHåber der er en der kan hjælpe mig med at løse denne matematik opgave, og forklare det simpelt (: Det har vist sig, at udviklingen i antallet af personer der fuldførte lange, naturvidenskabelige uddannelser i årene 1991 til 2000 kan beskrives ved en lineær funktion. I 1991 fuldførte 620 per... -
Mat- 1-årigt A-niveau
ForumindlægHvordan gik det for jer andre???Jeg synes opgaverne uden hj. midler var let og der var mange typeopgaver!! Den eneste svære var 6a, hvor man skulle bevise en længde..! -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, Er der måske en venlig sjæl som kunne give et par hint om det at lave en punkt-disposition til mundtlig eksamen. Jeg skal til psykologi-eksamen den 29. med baggrund i en opgave jeg har skrevet om mobning. Vi har fået nogle gode hint af vores underviser om hvor mange punkter, der er mest h... -
Biologi B mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle studieportal-brugere! Jeg skal til biologi eksamen om 1 uge, og da vi ikke rigtig har fået noget konkret info om ting vi må medbringe osv., er jeg lidt på bar bund, og tænkte, at nogen af jer måske kunne svare på mit spørgsmål :-) - Må man tage sin computer med, hvis man har notate... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægMin opgave lyder følgende: I en model antages det, at kondiløberens tid som funktion af distancen er af typen f(x)=b*x^a hvor x er distancen (målt i km), og f(x) er kondiløberens tid (målt i sekunder) Bestem tallene a og b Hvordan skal jeg gøre det? -
a & b, HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder med matematik aflevering og skal lige bruge lidt hjælp :-) Opgaven lyder: Bremselængden y(målt i meter) for en lastbil er givet ved: y = b*xa Hvor farten (målt i km/t) Når lastbilen kører med 60km/t, har den en bremselængde på 26 meter. Hvis lastbilen øger sin hastighed me... -
Mat A - hint søges
ForumindlægHey...Er sgu stødt på et problem, så nu håber jeg, at min hjælp her på siden belønnes med et hint til løsning af opgaven.Opgaven lyder:"En kvægavler vil indhegne et stykke jord. Indhegningen skal være rektangulær, og ved hjælp af et hegn parallelt med det ene par sider skal den deles i to ad... -
Fremlæggelse om asymptoter A-niveau
ForumindlægHej.Jeg skal fremlægge om asymptoter i skolen i morgen, og jeg har fået stillet følgende opgavehttp://img512.imageshack.us/img512/5157/dsc000517mo.jpgProblemet er, at jeg er lidt på par bund. Asymptoter er virkelig bare ikke min stærke side, så jeg håber i vil hjælpe lidt?.Det ville være rart hvi...
