Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14161 til 14180 af 135324
-
små mat opgaver
ForumindlægHej. Jeg har lige nogle små matematik opgaver som jeg gerne vil have hjælp til. DEt er nogle små opgaver, som man ikke må bruge hjælpemidler til. Jeg kan bare ikke huske hvordan man gøre. Jeg ønsker hurtigst muligt. :)1)spørgsmålet: En linje l går gennem punkterne A(2,7) og B(6,1)- Bestem hældnin... -
Valgfag?
ForumindlægHejsa. Eftersom vi i min klasse er begyndt at snakke om hvilke fag vi skal vælge til næste år, har jeg prøvet på at undersøge sagen lidt nærmere på http://www.r-u-e.dk/valgfag/g_valgmuligheder_mat.asp. Jeg ville som sådan bare høre om, hvorvidt det evt. ville være en overkommelig opgave at vælge ... -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
Stamfunktion - ubestemt integrale
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved en opgave jeg har fået stillet i en matematik aflevering. En funktion f er bestemt ved f(x) = 3x^3 - 24x^2 + 48x Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(4,60). Jeg er kommet frem til stamfunktionen til f = 0,75x^4 -8x^3 + 24x^2 + k Har ingen... -
Beregning af højden af en spand.
ForumindlægEr der nogen som er god til matematik, kan hjælpe med at løse denne her regnestykke? det jeg har forsygt: 11,5L = 11500cm^2 -> 1150dm^3 radius: 10cm =1,0dm 14cm = 1,4dm 1/3 = 0,33 h = 0,33 * 1150 / 3,14 * (1,4dm^2 * 1,0dm^2 * 1,4dm + 1,0dm) h= 27,98dm^3 Jeg ved ikke hvad jeg gøre galt... -
Tvivl om valgfag
ForumindlægJeg går i 2G og skal snart vælge valgfag til næste år. Jeg har tænkt mig at vælge Afsætning og Engelsk på A niveau. Jeg har ikke haft matematik, så jeg har tænkt på at vælge matematik på C niveau.. Så spørgsmålet lyder hvordan er matematik på C niveau..er det som i folkeskolen?? Eller meget svære... -
Matematikstudie
ForumindlægHej Jeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat. Studiet skal helst foregå i... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej alle, jeg håber virkelig I kan hjælpe, for jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal regne den ud! Den 1. marts 1983 er verdens befolkningstal anslået til 4,6 milliarder. Antag, at befolkningstallet vokser eksponentielt, og at det efter 50 år er 10,1 milliarder altså mere en fordoblet. a) B... -
Hjælp til reducering af udtryk!
ForumindlægHej :D Jeg har fået en matematik aflevering for her i ferien, og jeg er kommet til en opgave, hvor jeg skal reducere et udtryk.Og det har jeg lidt problemer med, da jeg ikke kan få den til at gå op. Så jeg har brug for lidt hjælp. Her er udtrykket: (x2+6x+9)/(9-x2) Mange tak på forhånd!! (: -
Integralregning, - har jeg regnet rigtigt?
ForumindlægHeySkal til eksamen i matematik i morgen, så er igang med at lave nogle opgaver... Nu skal jeg så bare høre om jeg har regnet rigtigt, da der er en opgave jeg er meget i tvivl om..Beregn integralet af S(3x^2+4x)dx med øvre grænse 2 og nedre grænse 0Kan det passe at den giver 24? -
Vækst - eksamens spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål i matematik som lyder således: "Du skal behandle og sammenligne lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Inddrag i begrebet differentialkvotient i behandlingen." Jeg forstår første del, men jeg ved ikke hvordan jeg skal inddrage differentialkvotien... -
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
Burde jeg droppe ud af STX?
ForumindlægHej Jeg er 16 år og går på stx i 1.g Jeg er meget usikker på om jeg burde droppe ud, pga mine karaktere ser virkelige dårlige ud. da jeg gik i folkeskolen fik jeg virkelige gode karaktere og var motiveret til gymnasiet, men siden jeg startede har jeg bare haft lyst til og droppe ud, i folke... -
Bedste IT-værktøj til vektorer i 3D
ForumindlægHej, Det har lykkedes mig indtil videre at kunne lave mine matematik opgaver på A-niveau i geogebra. Det gælder især 2D vektorer osv. Nu er jeg nået videre i forløbet til vektorer i 3D og det kan selvfølgelig ikke laves i geogebra. Jeg vil derfor høre om, hvilke IT-programmer folk vil a... -
Mundtlig eksamen.
ForumindlægHej alle sammen. jeg har et problem. for det første er jeg kanon nervøs. jeg er ikke dårlig til matematik da jeg ligger med årkarakter på 10/7 men jeg har ingen anelse om hvor vidt jeg kan gå op til eksamen på mandag og give et godt resultat. jeg ville gerne have lidt fif til at virke mere sikker... -
HTX VS STX
Forumindlæghvor er matematikken mest svær? på HTX eller STX? -
chance for mat
ForumindlægHvad er en chancen for at man kommer op i matematik mundtligt ? -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
J/mg til J/g?
ForumindlægKort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g? -
Eksponential-funktion
ForumindlægHejsa. Er der nogen som vil hjælpe mig med de her opgaver? 1) En eksponentialfunktion er givet ved f(x)=2,5*1,3^x a) Bestem uden at tegne grafen, om funktionen er voksende eller aftagende. Begrund dit svar. b) Angiv koordinaterne for skæringspunktet mellem grafen og y-aksen. c) Hvilken funktion...
