Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 14181 til 14200 af 60468
-
skriftlige matematik eksamen (spørgsmål)
ForumindlægHvor mange decimaler anbefaler i at man bruger i cas? Er afregning nødvendigt eller kan jeg bare tager det resultat jeg får og give en konklusion til det? Når man har et spørgsmål, skal man så give en tekstforklaring omkring hvad spørgsmålet går ud på, eller kan man bare begynde at svare fra sta... -
Fysik Eksamen 2.g
ForumindlægHej Jeg står nu i min eksamen, og har fået følgende til opgave. Jeg skal præsenterer emnet bølger, herunder dele af eksperimentet stående bølger på en fiskesnøre. Men emnet bølger er jo bredt. Så nogen der har gode forslag til hvordan jeg får formuleret det på en fornuftig forståelig måde På ... -
Eksamen i dag. Besvarelse?
ForumindlægNu havde jeg god tid i dag til matematik eksamen (c) og fik derfor skrevet alle mine resultater ned som jeg så tog med hjem. Derfor håbede jeg på at kunne finde en besvarelse på nettet, men der er desværre ikke kommet nogen :( Nogen som har en besvarelse liggende? -
Dansk Mundtlig Eksamen ......?
ForumindlægHej, jeg skal op i Dansk Mundtlig Eksamen om en uge. Jeg skal analysere en Novelle, hvilket ikke er det helt store problem for mig, og skriftligt er det lige til et 10-tal. Men problemer er, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal forberede mig. ( Det er B-prøven ) Hvordan skal jeg kunne huske ... -
Bevis til Mat B eksamen
ForumindlægJeg skal bevise når d = 0 i faktorisering. Kan simpelthen ikke se hvordan jeg kommer fra a(x-(-b)/2a)2 til ax2 + bx + c? Nogen der kan forklare mig det? Jeg bliver sikkert spurgt om det til eksamen. :) -
Case eksamen 2007 Hjælp søges
ForumindlægJeg er gået lidt fast med lige det spørgsmål, nogen som kan hjælp? Hvordan kan den lave ledighed blive et problem for dansk økonomi? Du bedes bl.a. berøre lønniveau, inflation og konkurrenceevne. -
nogen som har lyst til at rette (det engelske)
Forumindlægfra dansk til engelsk! (undskyld dobbeltpost) men lavede en dum "emne" En efterårsdag var fire unge mennesker på vej ud til en sø. Efter nogle hårde uger på college trængte de til at slappe af; måske kunne det være spændende at prøve noget nyt, noget anderledes. Da de efter nogle tim... -
Eksamens del 1 spørgsmål
Forumindlægdet er fordi jeg har lige lavet øvelse opg til eksamen hvor jeg er lidt tvivlt om del 1 uden hjælpemidler ? må man bruge lommerregner ? fx i øvelsen del 1 havde jeg en opg hvor jeg skulle finde fordoblingskonstanten og hvordan skulle man gøre det uden lommeregner hvis det er ? fx som det her... -
hjælp, mat b mundlig eksamen.
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b-niveau, og vi har fået 18 spørgsmål udl. Jeg er i tvivl om, hvad der er godt at tale om i nogle af emnerne. Trigonometri har disse to: fortæl om sinus-relationerne og deres anvendelse på vilkårlige trekanter fortæl om cosinus-relationerne og deres anv... -
AT eksamen, oversigt over gennemgang?
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig om man kan få en oversigt over en AT eksamen? Hvad skal man starte med at sige? Og er der en speciel måde der er bedst? Jeg snakkede med en klassekammerat der sagde at man kunne finde det på EMU. Men jeg kan ikke rigtig finde det. Så det ville være en stor hjælp ... -
Eksamens spørgsmål!!! Kemisk analyse.
ForumindlægHej! jeg skal til fysik/kemi eksamen om 2 dage, så please hjælp mig! Man har en ukendt væske. Man har målt pH-værdi og den er blåfarvet. Jeg ved nu det er en base, som indeholder OH ioner. Hvordan finder jeg ud af hvilket metal der er i? Jeg ved godt man kan bruge flammeprøven, men skal OH-ionern... -
DANSK MUNDTLIG EKSAMEN HJÆLP!!1
ForumindlægHej! Jeg har trukket idag til min mundtlige dansk eksamen og jeg ved virkelig ikke hvad det er jeg skal vælge. Jeg har trukket Emnet "Hverdag" og emnet er utrolig bredt og jeg ved overhovedet ikke hvad jeg kan vælge under det. tekst, kortfilm, billede? PLEASE HJÆÆÆLp Den skal kunne per... -
Hjælp til e disposition i muntlig engelsk årsprøve i 1.g
ForumindlægHej.. Kunne godt bruge noget hjælp til en disposition i muntlig engelsk. Vi har fået som opgave at læse en bog hjemme fra, og får så ikke noget forberedelses tid, men kommer direkte ind og skal fortælle om vores bog. men kunne godt bruge nogel stikord til hva jeg skal komme ind på, så jeg kan lav... -
Oversættelse af "at være i sin gode ret" til engelsk.
ForumindlægSom det nok fremgår af overskriften, vil jeg have oversat udtrykket "at være i sin gode ret til noget" til engelsk. Hvis det kan hjælpe med sammenhængen, så er sætningen, der skal oversættes: "... at Vilhelm Erobreren var i sin gode ret til at invadere England ..." //Albert -
DIO - Dansk/Engelsk - Reklamens Globalisering
ForumindlægGoddag :) Jeg vil høre om der var nogen der kunne komme med nogle forslag til mit emnevalg.. Har valgt Dansk som hovedfag og Engelsk som bifag. Vil gerne skrive om reklamens globalisering, Havde tænkt på United Colors og Benetton, de har nogle meget interessante reklamer... mer' ved jeg ikke ... -
SRP - Engelsk A og Samfundsfag A
ForumindlægHey, jeg har valgt Engelsk A og Samfundsfag A som fag til SRP og jeg vil gerne indrage Pierre Bourdieu i min opgave. Derfor vil jeg høre om der var nogen som have ideer til hvilken retning jeg kunne gå. Jeg har overvejet noget omkring social arv, racisme eller noget med USA. Tak på forhånd. -
Kvant eksamen HJÆLP en venlig sjæl derude ??
ForumindlægHej derude, jeg har en 48 timers kvant eksamen her den 2. juni kl 12 til 4. juni kl 12.. Kvant er ikke mit stærkeste fag og jeg søger derfor en venlig sjæl der kan hjælpe mig til eksamen, jeg vil selv lave min eksamens opgave, ønsker blot lidt hjælp på sidelinjen så jeg kan bestå, du vil selv... -
Synopsis mudligt dansk Eksamen
ForumindlægHej Jeg skal laver en synopsis til mundligt dansk eksamen. Min thema er Folkeeventyr men jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive den (jeg har ellerde en tekst ´´Esben``) det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig med det. Mvh. Robin p.s.Jeg er tysker -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har valgt novellen "Læreplads" af Kim Fupz Aakeson som prøveoplæg. Lige nu laver jeg dispositionen til min synopse. Har i ideer til, hvilke punkter, som er vigtigst at analysere/fortælle om til den mundtlige dansk eksamen? -
At bestå skr. eksamen..?
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig eksamen i fysikA i morgen, og vil gerne vide hvor mange procent (sådan ca., jeg ved det varierer) jeg skal have fået at bestå, få 4 og få 7? Nogen der ved det?
