Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14201 til 14220 af 135324
-
AP-test, eftercheckning af resultater
ForumindlægHeus NuclearWarhead!\n\nSå var jeg til AP-test. Jeg har imidlertig nogle spørgsmål, som jeg var lidt i tvivl om:\n\nOversæt:\nDansk: Plinius og (hans) moder påkalder gudernes hjælp.\n(’hans’ skal ikke oversættes).\nDeus = gud\nAuxilium = hjælp\nMater = moder\nLatin: Plinius et mater deorum auxili... -
Til Tyskland i bil
ForumindlægGodaften allesammen..\n\nJeg skal til Tyskland i juleferien, og som det fremgår af overskriften foregår rejsen i bil.. Er der nogen af jer, der har sådan en oplevelse i bagagen, eller har nogle gode råd?\n\nGlædelig jul.. -
1. sætning :39;(
Forumindlæg"Jeg vil gerne fortælle noget om mig selv".Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man skal sige det.En har fortalt mig, at det hedder:"Ich werde gern etwas von mir selbst erzählen"Er det rigtigtMange tak -
su lån ?
Forumindlæghej jeg skal begynde på hg om en måned . jeg ville høre om nogle er jeg ved noget om su lån, jeg er forsøger og self udeboende og bor med min kæreste. jeg har læst på su.dk at jeg kan få ubetalt 4400 i su lån hver måned men hvis jeg nu kun vil have 1800 udbetalt hver månde indtil ud... -
Geomatri - Logisk tænkning
ForumindlægJeg har de her to opgaver, som jeg virkelig ikke forstår mig på. a )"Du har en ligebenet trekant.AC og AB er lige lange.AB er 2 enheder længere end BCVinkel til C er 90 grader.Bestem a (lille a)"b)"Du har en retvinklet trekant.Den længste katete er 3 gange så lang som den korteste ... -
Rubik39;s cube
ForumindlægHvad er din rekord i at løse en 3^3 rubiks cube? -
Poker sandsynlighed
ForumindlægHej. Det er efterhånden et stykke tid siden jeg har haft kombinatorik, så jeg ville lige høre om dette er rigtigt. Jeg skal udregne sandsynligheden for at ramme 3 ens (et set) på floppet (de tre første kort der deles), givet at jeg har et par på hånden. Mit bud: (binom(i,j) er binomialkoefficient... -
Bestemmelse af (f o g)(1) - EN LILLE HJÆLP TAK :-)
ForumindlægHej allesammen. I en matematik opgave skal jeg bestemme: (f o g)(1) når: f(x) = x - 1 / 3 - x og g(x) = x^2 + 1 Er der eventuelt en frisk gut/gutinde der kan løse denne opgave for mig, og ved siden af forklare hvad der skal gøres/bliver gjort, så tror jeg godt jeg kan løse de andre for mig s... -
HJÆLP NU NU NU NU......
Forumindlægopgaven lyder: i en klasse skal der vælges 3 representanter, der er 21 elever i klassen. a) hvor mange forskellige mugligheder er der for at vælge de 3 representanter. -vi for det til 7, men det giver ikke mening -
Omskrivning af formel....øhhh....
ForumindlægHEy....Hvordan omskriver man denne formlen:2x^2+12x+18 til formlen a(x+b)^2???? synes slet ik jeg kan se logik i det....(det er opg. 1.023 i bogen Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, altså den til 3-årigt forløb til A-niveau!) -
Bestem integralet.
ForumindlægKan ikke huske hvordan jeg bestemmer integralet, har meget brug for hjælp!! Opgaven lyder: Bestem integralet 3-1 3x^2+4x dx. Skal aflevere i aften så hurtige ville være meget dejligt. -
Beregne begyndelsesværdi - hurtigt helst.
ForumindlægJe sidder med en matemaik aflevering til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske formlen for hvorledes man udregner begynelsesværdien. min opgave lyder :Det oplyses at kurven går igennem (0,3) og (1,4) - Hvad er begyndelsesværdienfor den ekspotentielle udvikling. Pft. -
Komplekse tal
ForumindlægHvis jeg gør følgende med det komplekse tal: √((-√3)^2+i^2) hvorfor bliver det så 2 når i^2 er -1 -
Mangler en Matematikbanken bruger...
ForumindlægJeg mangler en matematikbanken bruger.... Der ligger nogle facit lister derinde som jeg gerne vil have fat i... fordi jeg er ved at samle en masse matematik facitlister sammen som så skal udgives i en pakke... -
Rumfang og integralregning
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er igang med et matematik projekt, hvor jeg simpelthen er gået i stå i en af opgaverne. Er der måske en derude der kan hjælpe mig med at udregne både a og b i den vedhæftede fil? Tak på forhånd :) -
Pensum til 1. delprøve Mat A STX
ForumindlægHej alle Skal op til skriftlig matematik her imorgen, og vil i den anledning læse op på diverse formler til 1. delprøve da jeg gruer for at glemme noget. Er der noget der har en præcis betegnelse af hvilke ting der forventes at man kan huske til den 1. delprøve? På forhånd tak :-) -
Lommeregner
ForumindlægJeg starter på stx her efter ferien, og jeg spekulerer lidt på hvilken lommeregner ville være bedst for mig, siden jeg har valgt den naturvidenskabelige linje med matematik, biologi og kemi? Jeg tænkte lidt på en TI-84 Plus -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til skriftlig eksamen her snart. Vil hører om nogen af jer, har nogle tip eller huskeregler, og evt nogle rigtig gode og brugebare notater til matematik på b niveau Mange tak på forhånd. -
Forklar lige store koefficienters metode!
ForumindlægHej. Sidder lige og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen. Er der nogen der kan forklare mig det her: "Vi starter med at læse de to ligninger ved hjælp af lige store koefficienters meotde: 3 + 5t = 3 - 2s -4 + 2t = 10 + 2s -1 + 3t = 13 7t = 14 t = 2 " ... -
Færdighedsregning
ForumindlægHej! jeg er i gang med at lave en frivillig færdighedsregning da jeg snart skal til terminsprøve. Men det er nogle opgaver som jeg har svært ved, så jeg har brug for en forklaring. Der er måske lidt mange opgaver, men håber alligevel i vil hjælpe! :) 1. Sæt literprisen for sodavand i rækkefølge...
