Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14341 til 14360 af 135324
-
Pythagoræerne
ForumindlægHvad var pythagoræernes syn på matematik og tal??? -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
differentiering af (x³ + 40)/x
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at differentiere: (x³ + 40)/x Og er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at blive bedre til det selv? Har noget med nogle regneregler og simple funktioner, men jeg kan stadig ikke finde rundt i det.. Er der nogle øvelser en video på en side eller s... -
Hjælp til at omskrive udtryk til en potens af a!!!
Forumindlæg1. 7.rod a^5*a^92. (kvadratrod a*a)/(a^2)3. a^-1*3.rod a*kvadratrod a4. (6.rod a*3.rod a*kvadratrod a)^7 (a) Opgave 2 og 4 er en brøk. -
SRP - lige et par spørgsmål..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2... -
Bestem en ligning for linjen m der står vinkelret på l
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig? Får stillet følgende opgave: Linje l er givet ved en parameter fremstilling og jeg skal finde linjen m der står vinkleret på l men som går gennem P(8,10). Linje l: opgivet i parameterfremstilling: (x,y)=(3,-1)+t*(8,3) Hvad gør jeg? -
Hjælp til lineær funktion m. m
ForumindlægEr der en venlig sjæl da kan hjælpe med at mig denne opgave. Jeg har selv lavet lidt på den. Men er gået i stå ved de sidste 3 spørgsmål. Vedhæfter. -
Reducering af ligninger
ForumindlægHej,jeg er simpelthen kørt fast i min matematik aflevering. Den handler primæt om 2. 3. og 4 gradsligninger. Jeg ved godt hvordan man løser ligningerne ved først at finde diskriminanten osv.Men mit problem er bare hvordan man først reducerer ligningerne ? Vi har en prøve om en uges tid. Her er no... -
logaritmer - lidt usikker på den her
ForumindlægHar den her fætter. Er det svar 1 eller 2, hvorfor det ene og hvorfor ikke det andet. Værdsætter jeres svar. 1) log(a^2) + log (b^3) 2) 2log(a) + 3log(b) -
Løsning af ligninger
ForumindlægHej, Jeg har matematikopgave der skal afleveres i morgen. Så jeg har lidt travlt. Men da jeg ikke er stærk i matematik og slet ikke i reducering. Så ville jeg lige høre om der var en der gad og bruge lidt af deres tid på 6 reduceringstykker? Det ville være en stor hjælp. 12x – 1 = 4x &ndas... -
Rumfang/højde i tetraeder
ForumindlægHej jeg sidder og laver en matematik aflevering, men jeg stødte på dette spørgsmål: Rumfanget af tetraeder med sidelængden på 3 cm Jeg kender formlen til rumfanget, men jeg ved ikke hvordan jeg kan finde højden. Kan nogen hjælpe mig? -
Faktorisering af polynomier
ForumindlægHejsa :) jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal faktorisere disse to polynomier: f(x) = 3 x^2 + 6x - 24 g(x) = x^2 - 4 Er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe lidt her? :) -
Finde funktionsværdien til f(2) ogmonotoniforhold for f(x)=2x^2
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal bruge lidt hjælp med mit matematik For funtionen f(x) er følgende gældende f(x)=2x^2 for Dm(f)={xεR| - 1<x<=3} hvordan bestemmer jeg funktionsværdien til f(2) og monotoniforholdene?? Tak på forhånd :) -
Førstegradsligning - grafisk metode
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede matematik eksamen og har fået en ligning der hedder: 2+3(x+1)=2(8-x) (*) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den ? Er der evt. en der kunne forklare hvordan den skal løses ? På forhånd tak! -
Trigonometri
ForumindlægHej Allesammen. Sidder lige og laver matematik aflevering og er gået lidt i stå. Håber i kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader er a = 3 og b = 7. Find c. -
Studieretningslinjer
ForumindlægHej! Nu har jeg gået rundt og tænkt en del over hvilken studieretningslinje jeg vil vælge, lige nu er jeg på Samf A - Eng A - Mat B. Jeg elsker den her linje, men jeg hader matematik.. Så derfor leder jeg efter en linje som har samf, eng og mat på C. Har fundet en linje der hedder Samf B ... -
Engelsk B, oversættelse
ForumindlægOprindelig tekst:’A Christmas Carol’ (1843) er en novelle skrevet af Charles Dickens. Hovedpersonen er Ebenezer Scrooge, som lever et isoleret liv i selskab med sine elskede penge. Marley, hans kompagnon, er død for syv år siden – og med ham Scrooges eneste forbindelse til omverdenen, som han nu ... -
Finde Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej denne metode ville jeg bruge hvis jeg skulle finde Sinius, Cosnius og Tangens uden lommeregner - se vedhæftet fil. Jeg starter med at opstille en given trekant med følgende mål: a = x/F b = 3 c = sqrt(a2+b2) A = Theta. Er given til den vinkel vi vil finde Cosiuns, Sinius og Tangens til. B =... -
hvad skal i efter gymnasiet?
Forumindlægjeg afslutter selv gymnasiet her den 20. juni. og er meget i tvivl om hvad jeg skal derefter. overvejer uni. men er usikker. jeg interesserer mig for fysik og matematik, men jeg er ikke specielt god til det :( så ville gerne læse noget med nano fysik, men ved ikke om det er fagligt for svært fo... -
Mat-B 5.039
ForumindlægHej derude,Ville hører om en ikke gad hjælpe mig med flg.:Opg. 5.039 En glasmonstre skal anbringes på et bord i et hjørne af et rum, således at bordet udgør bunden og væggene udgør to af siderne i montren. Toppen og de to resterende sider udskæres af en rektangulær glasplade der er 3 m lang og 2 ...
