Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14361 til 14380 af 17507
-
Skriftlig eksamen - logistisk vækst i excel
ForumindlægHej. Jeg skal imorgen til skriftlig matematik eksamen på lærerseminariet - en del af eksamenen er at vi skal vise vi kan bruge elektroniske matematik programmer, fx. regneark som excel. Jeg ved nu (grundet forberedelsesmateriale) at emnet blandt andet er logistisk vækst... Har prøvet at indsk... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej Jeg sidder og har et problem med, at forstå hvordan jeg skal regne tangenthældningen ud. Jeg ved at: at = lim (as) h->0 Lige nu har jeg forsøgt at følge dette eksempel fra en anden side: at = lim (h + 8) h->0 Jeg ved fra eksemplet at udtrykket skal give 8, men jeg ... -
lys og brydning
ForumindlægHey, har lidt brug for hjælp Jeg har lavet 2 forsøg: 1. Øvelsen udføres med den halvcirkel formede plexiglas-figur. Opstillingen laves som vist i figuren. Nu sendes lysstrålen ind mod figurens lige side, således at strålen rammer centrum. Indfaldsvinklen varieres og sammenhørende værdier af indfa... -
Hjælp til oversættelse af El Cuarto Misterioso, episodio 8
ForumindlægJosé spørger onklen, om han også er nødt til at støvsuge gangen, og onklen siger, at hele huset skal være meget rent. Drengene har jo inviteret Ana og Conchita til at spise 'mole', en typisk mexicansk ret.Ana synes, at maden er meget lækker. Hun kan godt lide 'mole'. Da Rafael rej... -
hjælp til Eng/His AT
ForumindlægJeg har skrevet AT-synops i fagene Engelsk og Historie - hvor historie reelt fungerer som samfundsfag. Emnet er bussing i USA - fænomenet hvor man forsøger at bekæmpe raceadskillelse ved at sammensætte skoler efter race frem for efter deres bopæl. Jeg har læst 5 amerikanske højesteretsdomme, som ... -
Skrå kast - Fysik/Mat
ForumindlægHej Derude. Jeg er igang med min SRO, og har et spørgsmål jeg ikke forstår i opgave formuleringen, nogle der kan uddybe det lidt. "Forklar hvordan man udfra Newtons 2. lov på vektorform ved hjælp af integralregning kan bestemme accelerations-, hastigheds- og stedfunktion i både vandret ... -
indhold til stil / kronik
ForumindlægHej.Jeg skal til at igang med skoleårets første danske stil, og da vi har fået ny lærer vil jeg jo gerne give hende et godt indtryk og jeg vil gøre et godt forsøg på dette. Jeg har fået et stilhæfte som omhandler storbyen/metropolen. Jeg har valgt at skrive en kronik hvor jeg selv må bestemme ind... -
Kemisk Ligevægt
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor skal man lige netop ramme det punkt, hvor dannelsen af sølvchloridbundfaldet starter? i forbindelse med følgende koblede ligevægt: AgCl (s) + 2NH3 (aq) <-> Ag(NH3)2+ (aq) + Cl- Forsøget går ud på at have 10mL KCl og 10mL ammoniakvand i en... -
Opdrift m.m.
ForumindlægGodaften kære studieportal-brugere! Jeg sidder og er i gang med en lille journal om opdrift, og er pludselig kommet i tvivl om noget: Forsøget går i al enkelhed ud på at nedsænke et lod i en væske, og læse "vandstanden", så at sige. Atlså ser man hvor mange mL væske loddet fortræn... -
HASTER...Brug for hjælp
ForumindlægMin rapport skal aflever i morgen.. er deperat efter hjælpEt spørgsmål til forsøget med ståluld.Man bruger jo svovlsyre til at gøre opløsningen med ståluld sur, men vi skal så finde ud af hvorfor slatsyre ikke kan brugesHer er de præcise forklaring på spørgsmålet:Forklar også, hvorfor der bruges ... -
Reaktion
ForumindlægHej folks, har virkelig brug for en løsning til følgende opgave, tak. Neutronen blev i 1932 påvist ved et forsøg, hvor beryllium bombarderedes med α-partikler. Reaktionsprodukterne er 94Be(α,n) 126C. 1) Opskriv ligningen på almindelig form. 2) Beregn neutronens fart efter reak... -
AT metode hjælp! Haster da/fy
ForumindlægHej allesammen. Ja, jeg er på røven, skal aflevere min synopse imorgen, og har ikke rigtig styr på hvilke metoder jeg benytter mig af. Jeg skriver i dansk og fysik, hvor jeg arbejder ud fra en film (rumrejse år 2001) I dansk analysere jeg bare filmen, og skriver om deres fremtidsvisioner er r... -
Hjælp - Spansk!
ForumindlægOversættelse fra DAnsk til SPansk. har selv forsøgt, men håber der er en der gider at rette det igennem, da jeg er i tvivl mange steder..Dansk: da Paco og Iván er på jagt.Spansk: cuando Paco y Iván están de cazaDansk: En anden landarbejderSpansk: Otro trabajador (er det ik rigtigt at der ska være... -
Hjælp til lidt rettelse!
ForumindlægOversættelse fra DAnsk til SPansk. har selv forsøgt, men håber der er en der gider at rette det igennem, da jeg er i tvivl mange steder.. Dansk: da Paco og Iván er på jagt. Spansk: cuando Paco y Iván están de caza Dansk: En anden landarbejder Spansk: Otro trabajador (er det ik rigtigt at der ska ... -
Trigonomitri
ForumindlægI et koordinatsystem er linje L fastlagt ved, at den går gennem punktet P (-2, -1) og er parallel med linjen med ligningen y = -2/3X. En linje M står vinkelret på linken med ligningen y = 9/4X og skører førsteaksen i punktet Q (-2 , 0).Beregn en af vinklerne mellem L og M.Beregn koordinatsættet t... -
HJÆLP til matematik... !!!
ForumindlægJeg har svært ved at lave de her opgaver.. Er der nogle der kan hjælpe? 1.) En kunde i en bank indsætter 10000kr. på en bankkonto, hvor pengene er låst de næste 10 år. Den årlige rente, på kontoen, er 2 % 1) Hvor mange penge har kunden på kontoen efter 4 år. 2) Hvor mange år går der før de... -
Differentier
ForumindlægDenne funktion skal differentieres:F(x)=(x+1)-(1/(x+1))-2ln(x+1)Jeg har selv forsøgt ved at dele funktionen op i 3:f(x)=x+1f(x)=-1/(x+1)f(x)=-2ln(x+1)Differentieret:f`(x)=1f`(x)=1/(x+1)^2f`(x)=-2/(x+1)Jeg får nu at vide i opgaven, at funktionen skal skrives om til:f(x)=(x/x+1)^2Jeg kan ikke få de... -
Biologi spørgsmål der driller!
ForumindlægHej! Jeg har fået et spørgsmål, jeg simpelthen ikke kan besvare. Det lyder således: I et forsøg med tyndtarmstykker er det undersøgt hvorledes glukoseoptagelsen foregår i tyndtarmen. Et tyndtarmsstykke fyldes med fysiologisk saltopløsning med en glukosekonc på 10 mM, derefter kam tarmstykket ned... -
Hjælp, forskningsprojekt ang. GM-fødevarer
ForumindlægHej, Jeg skal i denne uge skrive mit afsluttende AT projekt i samf/bio. Mit emne er GMO'er og jeg vil gerne skrive om mulighederne for GMO'er i fremtiden. Dertil skal jeg bruge en rapport/et forskningsprojekt/ et laboratorieforsøg eller lign. til min analyse. Det er for at jeg kan vise e... -
Design til app til brug på HTX
ForumindlægHej, Jeg skal til HTX kom/it eksamen lave en app. Jeg har valgt at lave en webapp til iPad, som skal indeholde nødvendige formler og forsøg til brug i undervisningen. Problemet for mig, er at jeg i øjeblikket har et meget kedeligt design, men er meget i tvivl om, hvilket design min målgrupp...
