Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14401 til 14420 af 25374
-
SRP emner
ForumindlægHej! jeg skal snart vælge SRP emne og har virkelig svært med at finde på et emne. Jeg har valgt EngA og SamfB. Jeg har tænkt lidt over identitet og hooliganisme. Men vil gerne hører om der er andre spændende og gode forslag til hvad man kan skrive om? :) -
Folkelig oplysning
ForumindlægHej, alle. Jeg sidder lige og kigger på en sætning, som Hal Koch har skrevet: det folkelige oplysnings – og opdragelsesarbejde er nerven i demokratiet. Hvordan skal denne sætning forstås? På forhånd tak. -
Hvilke valgfag er en god kombination
ForumindlægHej jeg står her og er meget i tvivl om, hvilke valgfag der er bedst kombineret, hvis jeg senere hen vil læse til Jura? Jeg går lige nu i 1.g på HHX (marketingslinjen). Jeg håber, at I kan hjælpe mig. :-) -
HJÆLP - UDDANNELSE MEDICIN
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 8. Klasse nu og min store drøm er at blive til noget inden for medicin! Men jeg ved bare ikke hvad det hedder hvis man gerne vil "lave" medicin. Jeg har hørt om noget der hedder Farmaceut.. men jeg har også hørt at det er en "overdrivelse" at de... -
Oversættelse (Hjælp til evt. fejl i tekst)
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skriver herinde fordi, jeg har har lidt problemer med selv at se mine fejl i mine tyske oversættelser. Jeg har lavet oversættelserne og jeg vil spørge, om der var nogle, som kunne læse mine oversættelser igennem, og så fortælle mig, hvor evt. fejl optræder - jeg forvente... -
Hvordan ser et blokdiagram ud?
ForumindlægJeg har matematikaflevering, og skal lave et blokdiagram. Opgaven lyder på at der på en arbejdsplads, er lavet en undersøgelse om medarbejdernes alder. Hvis bare nogen kan vise eller skrive hvordan et blokdiagram ser ud. :-) -
perspektivering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej skal perspektivere en tekst, hvordan perspektivere man en tekst -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
Vektorprodukt.
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvorfor sin^2v = 1-cos^2v ? Altså hvor sinus i anden til vinkel v er lig 1 minus cos i anden til vinkel v. Det skulle være grundrelationen i trigonometrien, hvilket jeg også har fundet ud af på wiki, men kan simpelthen ikke forstå det.. På forhånd tak. -
Hjælp til engelsk
ForumindlægHej :-D Er der nogle som har nogen erfaringer med privatlærere i engelsk, som de kan anbefale? Jeg ønsker brændende at forberede mit engelsk. Især det skriftlige og være mere tryk ved at tale engelsk. Jeg har søgt en del på nettet, men det er svært at sortere hvad der er godt og dårligt. Eller... -
Planloven
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig, hvad Planloven er? Og evt. hvorfor Det Konservative Folkeparti går så meget op i, at den skal ændres til fordel for de enkelte kommuner? Tak på forhånd :-) -
Perspektivering
ForumindlægHej. Hvilke noveller af Jesper Wung-Sung er gode/kan man perspektivere til "Catwalk"? -
Spektrallinjer
ForumindlægAbsorption og emission Når man kigger på et grundstofts spektral linjer via et optisk gitter, ser man så stedvise sorte streger eller stedvise farvede streger i en sort baggrund? Er energiforskellen på 1. Skal, 2. Skal, 3 skal osv ens for alle grundstoffer eller særlige for hvert grundstof? N... -
Opskrive en ligning ud fra to andre ligninger
ForumindlægHej, Har blandt andet forsøgt at løse opgaven ved at lægge ligningerne (1) og (2) sammen, tilføje andre a, b, c, d, a', b', c' og d' og andre ting men uden held. Er der nogen der kan hjælpe? Opgaven: a + b' = a' + b (1) c + d' = c' + d (2) ac + bd + a&... -
DOPING
ForumindlægHvad kan man gøre for at skabe en ren (dopingfri) cykelsport? -
Versaillestraktaten og Hitler
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Hvordan realiserer Hitler det nedstående pkt fra partiets(NSDAP) partprogram i 1920? Er der nogle der kan henvise mig til kilder eller beskrive det kort til mig. Det prisætter jeg virkelig, kan ikke rigtig komme frem til noget brugbart. TAK Pkt. 1.”Vi kræver... -
02 i eksamen religion øv
ForumindlægHvor er jeg bitter... Jeg fik 02 i religion mundtlig eksamen og jeg forstår slet ikke hvordan det kunne gå SÅ galt. Jeg trak buddhisme som jeg troede jeg vidste noget om, men lærer og censor synes ikke spor om mine forklaringer. :( Er bare nervøs fordi min andre karakterer er heller ikke mega g... -
Essay about my "skræmmebillede"
ForumindlægHej, vi skulle skrive om vores skræmmebillede. Jeg skrev om min geografilærer. Vi har afleveret teksen og fik den tilbage. Nu skal vi rette den. Min lærer har markeret nogle fejl, så ved jeg hvad jeg skal rette - men jeg ved jo ikke hvordan det er rigtigt. Her er teksten. I have put in brackets... -
SRP: Jeres Emne?
ForumindlægHvad skriver I om i SRP? Jeg ved at en del 3g'ere skriver SRP her op til jul, så lad os dele det med hinanden... Jeg skriver om reaktionskinetik i mat og kemi. I mat kommer jeg ind på seperation af de variable og mere indviklede differentialligninger, i kemi er det nogle forsøg med enzymer ... -
AT2010: Dansk og samfundsfag?
ForumindlægEfter lang tids kæmpen for at få den overordnede titel, fag og emne til at gå op i en højere enhed, både fordi jeg har et begrænset antal fag at vælge imellem (da jeg har et 4-årigt studieforløb, så jeg får først religion, old, psykologi, filosofi m.fl. næste år) og fordi jeg næsten kun har human...
