Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 14441 til 14460 af 57177
-
Velfærdsstaten
ForumindlægHej...Hvad vil du sige hvis jeg sagde:DET DANSKE VELFÆRDSSAMFUND ER VERDENS BEDSTE - FOR DANSKERNE!Men du at det passer? Er det virkeligt rigtigt at det danske velfærdssamfund er verdens bedste?Er der andre velfærdssamfund der er bedre?Bjarke -
nye medier - Ecco
ForumindlægHej Jeg sidder og laver case opgaver om Ecco til eksamen i dansk, på HG jeg er kommet til en opgave, hvor vi først har analyseret en katalog forside, vurderet hvilke overvejelser der er gjort omkring historien man gerne vil fortælle med det billede. Nu kommer så næste spørgsmål og je... -
Kristendoms spørgsmål
ForumindlægHej jeg skal læse op til min eksamen i religion (på hf) hvor at jeg har kigget på nogle repitationsspørgsmål inde for de forskellige fag og dette følgende spørgsmål kan jeg ikke finde noget om nogen steder i mine noter :( Er der nogen der kan hjælpe? - Hvem er farisæerne, sadukæere og zelote? - ... -
Notetagning i IØ
ForumindlægHejza..Jeg har i dag haft mine første timer i international økonomi og er meget itvivl om hvordan jeg bedst tager noter til faget.Mit spørgsmål til jer går på hvordan I vil anbefale at jeg gør det?Hvordan laver man nogle gode overskuelige notater?I må også meget gerne komme med notetagnings-råd t... -
Sporlængde af CD
ForumindlægHej alle sammen :) Ja, jeg sidder lige og kigger mine noter igennem og forstår ikke hvad jeg selv har skrevet!? Hvordan regner man bølgelængden λ ud? Og er der nogen der kan regne ud, hvilken formel jeg har brugt her? : tan-1(114) / 241 = 25,32º Jeg har været så dum ikke at skrive fo... -
The second amendment
ForumindlægA well-regulated Militia being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms shall not be infringed. Er der nogen der er sød at oversætte the second amendment? -
Fejlsætning
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fejlsætning hvori jeg ikke helt kan gennemskue fejlen. Sætningen lyder: "Studies show that boys and girls do not perform equally good in standarized tests" Jeg håber at der er nogen som har lyst til at hjælpe mig. På forhånd, tak :) -
Mekanisk energi i vand- og vindkraft
ForumindlægHey alle sammen jeg har en opgave som lyder på "hvordan kan energiforholdene for vandkraft og vindkraft forklares udfra viden om mekanisk energi? Har prøvet at kigge alle noter,bøger og goggle i gennem men kan ikke finde eller komme på nogle eksempler på mekanisk energi indenfor for vand og... -
Partikel-bølge dualitet (Kvantefysik - eksamen)
ForumindlægHej ! Hvad menes der med: Partikel-bølge dualitet ? Har lige trukket fysik (24 timers forberedelse) og der skal jeg give en mundtlig præsentation af dobbeltspalteeksperimentet samt partikel-bølgedualitet. Det står ikk i min bog, og har lige prøvet at søge lidt på nettet men synes det er svært k... -
f' af (x ln x-x)
ForumindlægJeg sidder og gennemgår noter og forstår ikke hvordan vores lærer finder den afledte funktion for xlnx-1. xlnx-1= 1·lnx+x·1/x-1 Jeg er med på at x differentieret=1, men hvordan kan lxn differentieret give lnx+x·1/x? -
Studieretningsopgave i SA og ?
ForumindlægHej! Jeg skal til på fredag have fundet det fag og emne jeg vil skrive studieretningsopgave i. Jeg vil gerne skrive i samfundsfag og evt. dansk, men er lidt på bar bund. Er der nogen der kender nogen hjemmesider hvor jeg kan få ideer fra eller selv har nogle ideer? Mange tak! -
Hjælp til international økonomi søges. Eksamen tirsdag.
ForumindlægHey.Først og fremmest - er der nogen der ligger inde med nogle noter til iø? så ville det vare super - min mail er [email protected] hvis der skulle være et venligt væsen derude :-)Hvis det ikke er muligt så har jeg virkelig svært ved at forstå DAU saldoen? nogen der helt konkret kan forklare mig hvad... -
Hjælp til rettelse af ½ side
ForumindlægI went home with a lot of thoughts in my mind. I could not believe that the man who just tried flirting with me really is my dad. I was so frustrated and unable to think clear, so I decided to go home to find out what I wanted to do about this. I thought a lot about writing him a letter which may... -
Hjælp mig mht. Kildeangivelse!
ForumindlægHej, vil lige høre.. Problemet er at jeg har afleveret en smadder god opgave omkring Vietnam krigen.. Jeg har anvendt 3 bøger som alle beskrev krigen godt! Jeg har læst alle 3 bøger og har derefter skrevet krigen efter mine egne ord og veninder.. Selvfølgelig er der nogle afsnit som kan lægge sig... -
Alkohol..
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en dansk stil om alkohol. Vi er blevet bedt om enten at skrive en litterær artikel eller en kronik. Jeg har valgt at skrive en kronik om alkohol. Vores lærer har understreget, at en af de vigtigste ting når man laver en kronik, er at lave en spændene og fængende indle... -
Medicin - Danmark vs Udlandet
ForumindlægHej SP! Jeg skriver idet jeg er blevet optaget på et medicinstudie i Riga, Letland. Dette har dog medført nogle bekymringer om, hvorvidt universitetet faktisk er godt, og om medicinstuderende i Danmark er bedre kvalificerede / "bliver bedre læger". Generelt er jeg usikker på, om unive... -
Skal snart vælge mellem fysik og biologi
ForumindlægEfter sommerferien starter jeg i 2.g på STX og derfor skal jeg vælge mellem fysik og biolgi som jeg opgradere til B-niveau. Jeg går på en samfundsfaglig studieretning og er ikke interesseret i disse to fag. Biologi Karakter: 4 Jeg synes virkelig at biologi er et kedeligt fag. Jeg følg... -
"Sabbat-år" efter 1.g?
ForumindlægHej, alle. Jeg søger jeres hjælp. Startede på STX i sommers. Det var en forhastet beslutning, der blev taget i løbet af én aften, idet jeg måtte melde afbud på min efterskole, jeg havde ventet på i 3 år. Jeg har haft det rigtigt skidt det sidste år, og gymnasiet har frataget sig ansvar for mig. ... -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
I need help !
ForumindlægJeg skal oversætte den danske tekst som ses forneden....jeg vil derfor være meget glad hvis der var nogen der har tid og lyst til at give nogle foreslag til det jeg har skrevet....dog skal det siges at "For det tredje" aner jeg ik, hvordan skal oversættes....på forhånd tak ! =]Danske te...
