Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14681 til 14700 af 95433
-
HJÆLP!! bølger, lys og frekvenser
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave hvor jeg skal finde frekvensen af lys. Jeg ved at formlen er f = c/lambda. Jeg ved både hvad lamda og c er, men da c står i m/s og lambda står i m, ved jeg ikke hvordan jeg skal regne mit resultat (når jeg har divideret det med hinanden) om til hertz (fordi frekvens e... -
Spørgsmål omkring snit i 1.g
ForumindlægHej:) Jeg har haft en længe drøm om at komme ind på medicinstudiet efter 3.g, jeg er bare nervøs for snittet. Mine karakterer for 1.g er 7 og 10'taller (heldigvis ingen under 7) og mine årskarakterer var 10,7,7 plus 7 i billedkunst som jeg kom op i eksamen, men fik 10 i årskarakter. Mit snit ... -
partielt afledte
Forumindlæghar følgende funk. u(c,g) = (1-y)log(c)+y*log(g) skal finde den afledte ift c -
Højden af en bambusplante
ForumindlægHej jeg sidder og kæmper med en opgave på matematik b niveau. Opgaven lyder som følgende: Højden af en bambusplane kunne under væksten beskrives ved h(t) = 14,5/28*e^-0,6t+1 Hvor t angiver tidspunktet (antal uger), efter at bambusskuddet kom frem, og h(t) måles i meter a) Bestem bambusplant... -
Kort oversættelse (SKAL AFL. IDAG)
Forumindlæg"Det er uden tvivl en misforståelse. Jeg tror ikke, at det har været børnenes hensigt at stæjle. De er ikke tyveknægte!" "Naturligvis ikke, frue, men de må forstå, at vore kunder må betale for de varer, de tager, og de to børn havde faktisk ikke mange penge at betale med. Det må væ... -
Så takker en af studis største brugere af. Tak for alt! Farvel og tak!
ForumindlægDu kære bruger. Hermed takker en bruger der har været med hele vejen af. Farvel!Ooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhh............... Så sker det noget her på siden! For helvede!Til mig selv det kære individs store rædsel faldt jeg over følgende tråd da jeg søgte efter "-1^(1/2)" i søgef... -
AT-eksamen om radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i morgen klokken 12 og jeg er lidt lost i, hvad jeg skal gøre. Jeg har om radioaktivitet i fysik/historie og har fundet ud af noget med, hvordan radioaktiviteten blev opdaget via en præsentationstale fra Nobelpris ceremonien i 1903, hvor Becquerel og ægteparret Curie modtog den. Men ... -
Gode råd til AT-eksamen
ForumindlægDenne besked er til jer, der har været oppe i AT i torsdags. Har I nogen gode råd og erfaringer om, hvordan man skal udarte sin fremlæggelse?? På forhånd mange tak Peter -
HASTER
ForumindlægJeg har fysik på B og vil meget gerne høre om I kan hjælpe mig med følgende opgave. Det skal siges, at jeg selv har prøvet at løse opgaven og indtil nu ved jeg følgende * Opgave 3: 1 mol O-H - bindinger har en samlet bindingsenergi på 467 kJ. a) Hvilken bølgelængde har lys nm med en fot... -
6 A-fag og eksamen uden undervisning
ForumindlægKære alle derude Jeg er 1. g'er på et gymnasie og går i FyMa-klassen. Jeg vil gerne hæve kemi til A-niveau i 3. g, men jeg vil også gerne hæve engelsk til A-niveau. Det er ikke muligt, så jeg håbede på, jeg kunne gå op til eksamen i engelsk A i løbet af min gymnasietid (gymnasiet tilbyder ik... -
ASTROFYSIK
ForumindlægHej jeg skal op i astrofysik nu på fredag. Er der nogle som har nogle gode notater, de vil dele?? -
integralregning
ForumindlægHej Jeg har fået en totalt forvirrende og mangelfuld redegørelse for integralregning, og det eneste, jeg ligefrem kunne konkludere af det, er, at det er det omvendte af differentialregning, og at (1/3)x3 er stamfunktion til x2. Med disse to oplysninger og lidt trial and error har jeg hje... -
Stofmængde og koncentration
ForumindlægJeg skriver en rapport om redoxtitrering og jeg kan ikke rigtigt få en realistisk stofmængde i en opgave...er der nogle som vil kigge den igennem. altså det er en meget lille delopgave som vi snakker om den fylder en kvart side. det drejer som opgave B2... link: http://peecee.dk/?id=20556 -
Opstilling
Forumindlæghttp://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2014/fysik_A_htx_aug25/# Opgave C. Er det rigtigt at tage ugangspunkt i at ft = f1 = f2+f3 Er det derefter bare at tage moment i f3 og kalde den 0? -
DTU-Mat1.
ForumindlægJeg sidder lidt og er i tvivl over disse opgaver; Et andet komplekst polynomium er givet ved Q(z) = z4 + 1 . a) Bestem samtlige rødder i Q(z) på formen a + ib . Tre komplekse tal er givet på eksponentiel form: 6e^i(3pi)/(2) , 14e^i*(15pi) og e^i(7pi)/(4) c) Bestem tallenes ... -
Tegn vektorerne og bestem deres retningsvinkler
ForumindlægHejsa. Jeg skal besvare følgende: Vektor a, b, og c har koordinaterne a= 3 over 1, b= 2 over -5 og vektor c= -3 over 5 Tegn vektorene i et koorsinatsystem og bestem deres retningsvinkler. Efter hvad jeg kan finde i mine noter skal jeg bruge formlen: cos(v) = vektor a priket med vektor b divideret... -
The Veldt
ForumindlægHej, jeg har et lille problem, som jeg håber nogen gerne vil hjælpe mig lidt med:) Min engelsklærer har ikke været så god, og vi har ikke fået analyseret nogen tekster og skal op til eksamen om nogle dage. - Er der nogen der har haft noget om The Veldt? Kan I så ikke lige skrive kort (men ikk alt... -
Engelsk kursus
ForumindlægHej allesammen.. Jeg ville bare spørge om der er nogle som kender noget engelsk kursus agtigt, får at blive bedre til engelsk. Altså jeg vil gerne deltage i sådan et kusus i sommerferien, da jeg ønsker at blive bedre til eneglsk både skriftligt og mundtlig. Forresten skal jeg i 3G efter ferien -... -
Old eksamen
ForumindlægHaiiEr igang med at lave noter til old eksamen.. Vores pensum består af Ødipus, Theogonien (Hesiod. vers 104-210), Odysseen (9, 16 og 24 sang), Symposion og Kong kroisos (vers 7-27)..1)Er der nogen der har forslag til hvordan man bedst forbereder sig til eksamen?2)Hvad kan man kan perspektivere d... -
Hukommelse ifm. humaniora
ForumindlægHej Jeg har et grundlæggende problem. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad jeg læser i de humanistiske fag, og jeg har meget svært ved at fornemme, hvad det er, man skal kunne huske til eventuelle eksamener. Skal man blot huske det overordnede, eller forventes det også, at man husker i detalje...
