Søgning på: Teenagere vælger sporten fra. Resultater: 15121 til 15140 af 15933
-
Fra komplekst udtryk til reelt
ForumindlægHejsa, er der nogen måder hvorpå jeg kan omskrive det her komplekse udtryk til et reelt y(t)= A * eit På forhånd tal -
Udlænding=%Uddannelse!?
ForumindlægEr der nogle indvandrer/udlændinge Der kan nikke genkendende til dette udsagn!? har I nogensinde følt jer forskelsbehandlet- udelukkende pga din hudfarve eller etnisk baggrund? Har du haft lærere der er usikre på at give dig en god karakterer- selvom du er bedre end andre danskere- udelukkende... -
Oversættelse
ForumindlægUSA's præsident Den amerikanske præsident vælges hvert fjerde år i november, men overtager ikke embedet før d. 20. januar. Dette skaber ofte usikkerhed og forvirring andre lande. Hvem styrer landet i denne peri-ode? Resultatet er tit, at USA udenrigspolitik går i stå. Dette bliver særligt kla... -
Fysik opgave om straffespark
ForumindlægJeg har fået til opgave at lave en opgave om straffespark. jeg har været ude og lave nogle målinger. Jeg har haft lidt svært ved at finde ud af hvad jeg kunne skrive om. Jeg har gjort et forsøg, men jeg vil blive glad for hvis der er en der lige skimte opgaven og komme med nogle forslag til hvad ... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej.Da jeg kun går i 8. klasse vil i sikkert synes dette er en meget dårlig oversættelse, men i må altså bære over med mig.Hvis i ikke gider rette den, vil jeg bede jer om blot at hjælpe mig på vej og give mig nogle fif.Jeg har prøvet at oversætte både frit og alligvel ordret.Dansk:Jeg har ikke n... -
Rettelse af lille aflevering
ForumindlægHola! Jeg håber lidt på, der sidder en spansk-guru, der kunne tænke sig at hjælpe mig ved at læse følgende igennem og fortælle mig, hvad der er sprogligt (ikke indholdsmæssigt) forkert:Dansk:Tilsyneladende ved Dominó ikke, hvad hun skal gøre. Hun føler, at hun skal vælge mellem sin gamle tilbeder... -
Hjælp med rettelse af tysk!
ForumindlægHej Studieportalen, sidder her med min tyske oversættelse af et resume af et tekstudrag fra Im Juli. Hvis der er nogen der eventuelt kunne skrive deres mening, rette efter fejl eller blot kigge på den ville det være til god hjælp. Danske tekst til oversættelse: I teksten bliver vi først introd... -
Spørgsmål besvarelse
ForumindlægHej. Har virkelig brug for hjælp her, nogen der kan besvare nogle af spørgesmålene? tak på forhånd. Opgave 1: Skitsér Otto Loewi’s oprindelige eksperiment og definer en neurotransmitter. Forklar hvilke krav der skal være opfyldt for at identificere et kemisk stof som værende en neuro... -
Intet (roman) af Janne Teller - Opgaver
ForumindlægHej ville høre om der er nogle der har besvaret disse opgaver da jeg har problemer med det, fordi jeg ikke har fået bogen i skolen, og det skal afleveres imorgen tidlig - Så er rimelig presset!!! Tak på forhånd. 1)Skriv et resumé af romanen på ca. 1/3 side. 2) Lav en liste over betydningsti... -
Diverse småspørgsmål til htx-eksamensopgaver
ForumindlægLidt hint til forskellige gamle htx-eksamensopgaver. Opgaverne kan selvfølgelig findes på uvm's side ... det er nok kun relevant, hvis du selv sidder og bøvler med netop disse :=) SPØRGSMÅL: 1. løsningen på opgave 5 delspørgsmål b og c fra 26.maj 2009 sættet, da vi virkelig ikke kan... -
analyse af nytårstale
ForumindlægHendes Majestæt Dronningens nytårstale 2010: (…) Selvom vi alle hver især nok kan finde meget at glædes over i det forløbne år, har det ikke desto mindre været et år præget af den økonomiske krise, der har ramt verdenssamfundet og dermed også det danske samfund. Det er bekymrende, for man... -
Skitsering af definitionsmænge
ForumindlægHej, Jeg har problemer med et spørgmsål, der lyder på at skitsere en definitionsmængde for f(x,y) = ln(2+x-y) + sqrt(4-x^2-y^2) Er der nogle matematikinteresserede der kan hjælpe? Jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg finder definitionsmængden... VH -
Diskussion
ForumindlægDet er min erfaring fra forummet, at der er mange som gerne vil diskuttere dansk politik, USA’s udenrigspolitik m.v. Jeg har nu oprettet et forum til dette, da jeg har fundet det upraktisk at man skal diskuttere forholdene i Mellemøsten, USA’s udenrigspolitik de sidste ti år osv. i et forum, der ... -
Kemisk Reaktionshastighed
ForumindlægOpgavebeskrivelsen er vedhæftet, og selve spørgsmålene lyder: a) Afbild absorbansen som funktion af tiden. b) Vis at reaktionen er af første orden mht. phenolphtalein. Hint: skal kendes for to punkter`? Jeg har lavet opgave a og tegnet grafen, men forstår ikke hvordan jeg skal vise at reaktio... -
That's why i hate...
ForumindlægJeg har fået en stil for om de ting jeg hader hvis i vil hjælpe mig skal i bare skrive hvad i hader og hvis i vil hvorfor. -
Jeg har snydt!
ForumindlægHej jeg har lige overstået SSO og under forløbet kom jeg til at skrive lidt af fra en bog som jeg ikke har nævnt i min litteraturliste. Jeg var lidt syg den uge, og der gik lidt for meget computerspil i foretagendet så det endte med at jeg sammenlagt snuppede 4-5 sider fra en ikke opgiven bog. Mi... -
Høje karakterer
ForumindlægJeg har et spørsmål vedgående høje karakterer, og samtidigt det pres som følger med. Jeg går i 2.g og klarer mig rigtig godt i skolen. Jeg har et flot gennemsnit på 9,7 som er det højeste i klassen. Det eneste problem jeg har vedgående mine karakterer er det pres, som følger med. Når vi f.eks. få... -
Ramadanen
ForumindlægHvor mange af jer har hørt om at Næstved Gymnasium & HF overvejer at flytte 3 feriedage til november, så muslimerne på skolen kan holde ramadanen? -Og hvad er jeres holdning til det? Godt Nytår! -
Karakter - 11/13
ForumindlægHejsa.1) Jeg tænkte på om der var nogle med et snit omkring/over 10 som gad lægge deres karakterer ud i dette indlæg?2) Er der nogle som kan henvise til nogle samfundsfags- eller geografiopgaver til 13? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad...
