Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15141 til 15160 af 27496
-
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
reaktionsligninger.
Forumindlægdisse 4 reaktionsligninger skal jeg have til at gå op. er der nogen der kan hjælpe mig lidt her. det er ikke fordi jeg ikke vil men jeg har ikke et bud på hvad jeg skal gøre jeg har bogen "kend kemien 1" med diverse tabeller over positive ioner og negative ioner. jeg ved bare ikke lige ... -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
5 A-fag kontra 4 A-fag + C-fag
ForumindlægHej. Jeg har: Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal hæve begge b fag eller kun det ene. Er der nogen som har erfaring med 5 A-fag byrde mæssigt og ved. hvilken karakter man kan "nøjes" med for at de 3% giver det samme som hvis man havde 4 A-fag uden de... -
Karakter vægt?
Forumindlæghej alle sammen, er lidt forvirret over hvordan stx engelsk B niveau faget vægtes . Jeg har nu fået 2 årskaraktere og snart et eksamenskarakter, har kigget lidt på hvordan mit snit kommer til at se ud, og forstår ikke hvorfor både skriftlig og mundligt årskaraktere samt eksamen hvert tæller 0,75.... -
Fordelingsforhold - Steviol
ForumindlægHer i min repitition har jeg lidt problemer med en opgave fra opgavesættet Kemi A, stx - 22. maj 2014: Steviols fordelingsforhold mellem octan-1-ol og vand er blevet bestemt ved forskellige pH-værdier i vandfasen: Ved pH 2,0 er KF=1,1*104 og ved pH 7,4 er det 20. d) Forklar, hvorfor steviols... -
Mat/fys eller Biotek
ForumindlægHej, jeg står i et kæmpe dilemmer. Jeg skal vælge studieretning her i starten af oktober og aner ikke om jeg skal vælge Mat/fys eller Biotek. Jeg ville gerne læse medicin, men hvilken en er så bedst at vælge. Har hørt at man har meget kemi i staten af medicinstudiet, ville mat/fys så være bedst? ... -
SU'en bør forsvinde
ForumindlægSU'en, som også bliver kaldt for "cafee-pengene" bør forsvinde...Jeg er ikke helt sikker på de nøjagtige årstal eller tal, men jeg mener at siden 70´erne er skatten steget til cirka det dobbelte. Dette er naturligvis fint nok, hvis bare servicen var blevet forbedret, men den viser s... -
Hurtig hjælp til isolering..!
ForumindlægJeg har en formel hvor jeg skal have isoleret t2..! m.is * c.is * (t2-t1) + m.is * L + m.is * c.vand * (t2-t1)+ m.vand * c.vand * (t2-t1)Og hvis det hjælper med tal: 70g * 2.1 * (t2 - (-18C)) + 70g * L + 70g * 4.2 * (t2-60C) + 250g * 4.2 * (t2-60C)Kunne være super hvis en kunne svare rigtig hurti... -
Stamfunktioner
ForumindlægEr ikke så godt til stamfunktioner.. Bestem følgende stamfunktioner..(x+1)* 4:kvadratroden af x dx4:4^x dx -
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
Hvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010?
ForumindlægHvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010? Tror i at de kommer til at falde eller stige? -
Skabelse vs. evolution - dialog?
ForumindlægMåske nogle vil synes det her spørgsmål er mærkeligt, men hvorfor er det at alle dem der hævder skabelsen er videnskabelig understøttet og alle dem der hævder det samme om evolutionen ikke sætter sig sammen i en stor konference og for lagt tingene på bordet? Jeg synes det er meget spredt og med n... -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
Hvorfor jeg lige den eneste?
ForumindlægHej Sp. Hvorfor er det lige mig som er den dummeste i familien. Min mor = Læge Far=ingeniør Storebror= 1 semester ved Revisor. Mig= Igang med folkeskolen, og har nok ikke de største evner til at kunne klare gymnasiet så godt. Men, jeg troede der var en sammenhæng, når ens ''forældre'... -
Islams grundlæggelse !!! HELP to EXAM
ForumindlægPliiiZz jeg kan ikke finde hvad er islams grundlæggelse !! er der nogen der kan hjælpe mig ?? -
Business eller medicin???
ForumindlægHej folkens, jeg skrive lige paa engelsk, da jeg skriver fra et engelsk tastatur :) In long time I have been wondering, if I should choose International Bussiness College or Medical School. Business: Maybe I get to be a chef and own alot of money... A luxery lifestile is always what i have d... -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
Aflysninger af 3.g eksamener
ForumindlægHej SP, Jeg ved at der sidder en masse kloge og erfaren mennesker bag skærmene lige nu og jeg vil derfor gerne spørge om noget. Årgangen 18/21 har haft mere virtuel undervisning end nogen andre årgange, hvilket skyldes de virtuelle SRP forberedelser, undervisning i 2.g og nu også meste af 3.g.... -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :)
