Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 15161 til 15180 af 160040
-
STX matematik B-niveau 2012
ForumindlægGodaften Jeg sidder her med et færdigtlavet delprøve fra STX matematik B-niveau 25. maj 2012. Jeg ønsker en rettelse af den, og en kort respons, tak. PS. i opgave 2 skal der stå 0+100 og ikke 0*100. Opgavesæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%... -
Identity in a Changing World, tre noveller
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i Engelsk A, og ville høre om der var nogle der lå inde med et resumé af følgende tre noveller fra bogen "Identity in a Changing World": - "The Heather Blazing" - "The Beginnings of a Sin" - "Mothers Were All the Same" - I så... -
beregn vinklen mellem vektor a og b?
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og prøver og få lavet mit blækmatematik, men det går sgu ikke så godt. Spørgsmålet lyder: I et koordinatsystem i planen er tre vektorer a, b og c givet ved vektor a= (2 6) , vektor b= (4 5) og vektor c= (10 k) hvor k er et tal. Spørgsmål a: ber... -
Beregn koordinaterne til a og b, ved hjælp af givet vektore
ForumindlægHar lige lidt problemer med denne her opgave, kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal løse den. Den lyder sådan her: Om vektorerne a og b er det givet, at x=5*a - 3*b y=2*a + 4*b hvor x=((-18)(20)) y=((-2)(34)) Beregn koordinaterne til a og b Nogen der evt. kan hjælpe med udregningerne osv :... -
Bestem hvor højt punktet A er placeret over jordoverfladen
ForumindlægJeg har uploadet et billede af figuren. Jeg har følgende model af en funktion: Hvor f(x,y) er vandrutsjebanenshøjde over jordoverfladen. Punktet A er givet ved (0,0,f(0,0)) og punktet B er givet ved (20,0,f(20,0)) a) Bestem hvor højt punktet A er placeret over jordoverfladen. Den krumme kan... -
Bestem koordinatsættet til B, og bestem tallene a og b.
ForumindlægEn parabel er graf for funktionen f(x)=a*x^2 +b*x+21 Parablen har toppunkt i punktet T(5,-4), og den skærer førsteaksen i punkterne A og B. Det oplyses, at A(3,0) . Bestem koordinatsættet til B, og bestem tallene a og b. En der kan hjælpe mig? -
Forskel på fysik A og fysik B - STX
ForumindlægHvad vil I sige, er de største forskelle mellem fysik A og fysik B i STX gym? -
Hjælp til at aflæse a og b ud fra en eksponentiel graf
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe mig med at aflæse begyndelsesværdien altså skæringen med y-asken på vedhæftede graf? Og, når vi går 1 hen ad x-aksen, hvor meget går vi så op eller ned? (a-værdien) Jeg synes det er lidt svært at aflæse a og b s på vedhæftet graf. På forhånd tak -
Karaktergennemsnit i faget matematik - Årskaraker el. eksamenskarakter?
ForumindlægHej venner! Jeg er ved at blive gal af at sidde og prøve på at finde ud af hvordan jeg regner mit gennemsnit i faget matematik. Mit spørgsmål lyder simpelthen: Jeg har fået 4 i mundtlig matematik til årskarakter, og 7 i skriftlig matematik til årskarakter. Dog scorede jeg et 10-tal til den skr... -
"5 ways to kill a man"
ForumindlægNogen som ligger inde med en analyse af dette digt ? Eller evt. kan hjælpe mig lidt igennem det ? /: Five Ways to Kill a Man There are many cumbersome ways to kill a man. You can make him carry a plank of wood To the top of a hill and nail him to it. To do this Properly you require a crowd of p... -
Opgavesæt Engelsk A 3. december 2013
ForumindlægHej. Jeg skal til terminsprøve på tirsdag i skriftlig engelsk A. Jeg ville høre, om der var nogen, der ved, hvor man kan finde opgavesættet fra den skriftlige eksamen på engelsk A den 3. december 2013? M.v.h. Andreas -
Find a og b, når der oplyses ekstrema (differentialregning)
ForumindlægHej SP! Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal løse denne type opgaver. "En funktion er givet ved f(x) = 2x3+ax2+bx-5, hvor a og b er konstanter. Bestem værdien af a og b, når det oplyses, at f har lokalt maksimum i x = -5 og lokalt minimum i x = 4" Umiddelbart tænker jeg, at man først ... -
Halveringstiden benyttes til at bestemme konstanten a
ForumindlægHej alle sammen. Halveringstiden er på 4 døgn. Benyt halveringstiden til at bestemme konstanten a i udtrykket: M=M^o*a^t (når tiden måles i døgn). Nogen der kan hjælpe med hvordan den skal løses? -
bestem f(-2), a,b og c er konstante
Forumindlægkan jeg ikke få forklaret hvordan dette skal løses jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op... bestem f(-2), hvor a,b og c er konstante f`(x)=ax^5+bx^3+cx -
Reducer d) ((3(𝑎+𝑏)(𝑎−𝑏))/a+b) + 3𝑏
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp.. jeg kan ikke finde ud af at reducere når der også er division med. Stykket jeg har svært ved lyder: d) ((3(??+??)(??−??))/a+b) + 3?? Også vist på det vedhæftede billede. På forhånd tak -
Vinkel mellem vektor a og vektor b
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: Længde af vektor a = 4 Længde af vektor b = 5 længde af vektor (a+b) = 5 Beregn vinklen mellem vektor a og vektor b? Hvordan starter man?!! på forhånd tak -
Skriftlig eksamen mat 1 årigt A
ForumindlægHej alle sammen.... nogen der vil lave det her eksamenssæt, prøven med hjælpemidler, så vi andre kan se hvordan det nogenlunde er gået os i dag? :) Opgave 2) Om vektorerne a og b gælder, at |a| = 5 |b| = 2 og a*b = 7,5 Beregn vinkeln mellem a og b. Beregn arealet af det parallelogram, der ud... -
hej! jeg skal bruge en oversættelse af "i have a dream" talen!!!!!
Forumindlægjeg er midt i forberedelsen til eksamen i engelsk og jeg skal bruge en oversættelse a talen "i have a dream" af Martin Luther King... har selv prøvet på google men uden held. -
Genre til kortfilmen life is a bitch
ForumindlægDer ligger lidt to spørgsmål bag det her det første det er når man snakker om genre inden for sit trukket emne er det så om hvilke genretræk der er i kortfilmen altså fx at man kun ser det øverste af isbjerget eller at der er få personer eller er det om hvilken genre selve kortfilmen er? fx om... -
fa(x) = a/x+4x | x>0
ForumindlægHej, jeg sidder og nørkler lidt med en opgave.En familie af funktioner er bestemt ved fa(x)=a/x+4x , x>0Jeg skal nu bestemme de værdier af a, for hvilke den tilhørende funktion er voksende.Jeg har selv tænkt:fa'(x)=4-a/x^2fa'(x)>0a/x^2aKan dette passe?Ud fra grafen synes jeg at det ...
