Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 15281 til 15300 af 109300
-
Adgangskrav til medicin studiet
ForumindlægHej allesammen.. Jeg bliver i år student, og min plan indtil videre er at jeg vil tage et års pause før jeg vil prøve at søge ind på medicin.. Mit problem er bare at jeg ikke er helt sikker på hvad det er for nogle karakterer de kigger på - altså er det gennemsnittet af alle årskaraktere og eksam... -
opgave med vektorer
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? -
Konstruktion (trekanter)
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med at løse den sidste del af opgaven. Hvordan løser jeg opg. 2? Billede af opgaveformuleringen er vedhæftet samt min konstruktion i geogebra. Tak -
Et kort reduceringsstykke
ForumindlægHej alle, Jeg kunne super godt bruge et hurtigt svar på et lille spørgsmål omkring reducering af et reduceringsstykke. Stykket er følgende: (a+b)b/a Skal jeg ophæve parentesen først og derefter gange alle tallene foran "a" med a? eller hvordan skal jeg gøre det? Rak på... -
Ordbøger
ForumindlægHejsa, Nogle som kender nogle gode sider med gratis online ordbøger ? Især engelsk. Og med mange ord. -
hvordan oversætter man denne sætning?
ForumindlægHej studieportalen! Hvordan oversætter man denne følgende sætning til engelsk? "Først for sent opdagede han sin fejltagelse" -
HJælp termin
ForumindlægHeejjj jeg skal op skriftlig engelsk termin, hvordan kan jeg bedst mulig øve mig? hjjjjjææææælppp -
Terminsprøve!
ForumindlægHej! Vi skal have terminsprøve snart - matematik, engelsk og dansk! Vil bare lige vide hvad jeg kan forvente? Det ville være rart hvis i kunne fortælle mig å meget som muligt! Tak på forhånd! -
HASTEBESKED!!
ForumindlægHej! Søger en der er villig til at rette mit engelsk essay igennem for grammatiske fejl osv. -
Adverbiers placering
ForumindlægHvordan skal adverbier placeres på engelsk? Er denne sætning korrekt: "The sentences specifically consist of..."? -
Hardcore matematik til beskrivelse af emigranter i en given periode.
ForumindlægHej matematikvenner! Jeg laver i øjeblikket en AT-opgave om Emigrationen fra Europa til Amerika mellem 1800-1850. Til dette skal jeg opstille en model for befolkningstilvæksten i Amerika i denne periode, hvor jeg vha. en anden funktion samtidig kan beskrive emigranternes del af populationen. Til ... -
Ligninger
ForumindlægNogle der kan regne denne ligning ud ?? :) Reducer ligningen ( a + b ) ( a – b ) + b2 b2 = b i anden -
Trapez
ForumindlægHvad er formlen for at udregne aralet for en trapez -
hvad menes der?
Forumindlæghvad menes der når der står, find produktet at 14 og 6. skal man så gange eller pluse. ?? -
forklaring af led i bevis?
Forumindlægdet drejer sig om følgende bevis: (differentialkvotienter) f(x) = x^2 har den afledede f´(x)= 2x: ((x+h)^2-x^2))/h = (x^2 + 2·x·h + h^2 - x^2)/h = (2·x·h + h^2)/h = (2·x·h)/h + (h^2)/h = ???????? Hvad er der blevet gjort her? hvorfor dividere man med h 2 gange?? Forstår ikke lige hvordan m... -
Vektoropgave
ForumindlægHej har fået denne opgave, som jeg har problemer med. I et koordinatsystem er givet vektoren Va = (-3,2). For ethvert tal t er vektoren Vb bestemt ved Vb= Va+t*va^. (altså den har hat på.) Beregn de værdier af t, for hvilke vinklen mellen Va og Vb er 60 grader. Er der nogen som kan hjælpe? -
Uligheder
Forumindlæghvordan er det nu det er med uligheder, hvad er det nu man skal dividere med for at uligheden vender? Et negativt tal? -Hvordan er det nu at regnereglerne for uligheder er generelt... -
Kvardratsætning
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at forstå det grundlæggende i kvardratsætninger. Eksempel herunder 25a^2 + b^2 - 10ab skulle gerne give: (5a-b)^2 Og ligeledes: 9t^2 - 36s^2 skulle gerne give: (3t + 6s) (3t - 6S) Men hvorfor og hvordan det giver det resultat, er jeg ikke helt klar over. Er d... -
reducering
ForumindlægHej. Nogen som vil se om det er rigtigt det jeg har gjort? På forhånd tak :) Reducér udtrykket (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) <--> 4a^2+9b^2+12ab-12ab-6b^2-4a^2-2ab+2ab-b^2 <--> 2b^2 -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk...
