Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15321 til 15340 af 48240
-
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper... -
Polære og upolære stoffer
ForumindlægHej! Hvordan kan man redegøre for hvad der forstås ved stoffers polaritet? Skal man bare skrive noget med at molekyler deler elektroner, og elektronegativitet?? Jeg er helt lost og er heller ikke særlig god til kemi... På forhånd tak!! -
Indekstal - Hjælp
ForumindlægEn tabel viser antal medlemmer i Danmarks Biavlerforening fra 1980 til 2010 År : Antal medlemmer Indekstal 1980 100 1990 7026 123,4 2000 ... -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
fysik og biologi
ForumindlægHey.. Jeg er en pige som går i 9. klasse. Jeg skal for første gange til eksamen i fysik/biologi. Og ja problemet er jo at jeg ikke er særlig god til fysik og biologi. Vil ved om at der er nogle som kender nogle gode hjemmesider, som kan hjælpe mig. Der må gerne være billeder. Jeg er også nervøs. ... -
Prognose
ForumindlægHej allesammen :D Opaven lyder: "Fosforkoncentrationen (målt i ug fosfor pr. liter) i Kruså Sø faldt fra 230 i 1998 til 64 i 2005. I en model går man ud fra, at fosforkoncentrationen som funktion af tiden er eksponentielt aftagende" a) Benyt modellen til at fremsætte en prognose for ... -
Samfundsfag
ForumindlægSamfundsfag C , hvordan forgår eksamen ? -
august 05
ForumindlægHvordan løser jeg 2b) i august 2005?http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-10-4.pdf -
Disposition: Radioaktivitet, hva' synes I?
ForumindlægHej! Hvilke emner bør jeg komme ind på i min disposition til eksamen, hvis jeg nu trækker emnet radioaktivitet? -
Fuld hf på enkeltfag erfaringer?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der har erfaringer med en fuld hf- eksamen på enkeltfag? Fordele/ulemper.. Håber i vil hjælpe, da jeg selv overvejer det. På forhånd tusind tak -
indekstal
ForumindlægTabel viser oplysninger om udviklingen i kiloprisen på lammekød. År: 2007 2010 2013 Kilopris: 109 kr. 120kr. Indekstal 122,3 138,1 Bestem kiloprisen på lammekød i 2013: jeg har gjort ... -
Skifte fra gymnasium stx 3.g til HF
ForumindlægHej ville faktisk bare høre om hvordan det hele fungere hvis jeg på nuværende tidspunkt i 3g på stx gerne vil skifte til noget HF som jeg har forstået kan man selfølgelig først næste år. Min linje hedder biologi A og kemi B Så mit spg: kan det lade sig gøre på 1 år istedet for 2 ? fordele og u... -
Forvirret i vækstraten :=(
ForumindlægHer er en opgave jeg fatter hat af!... :(Er der ikke en der kan hjælpe mig igang? Tak..>>>En løvebesætning (L) er givet ved:L = 200^0,10tt er den tid, der er gået i år, siden 1990.A) Tegn en graf der viser løvebesætningen (L), som funktion af tiden (t).B) Hvor mange løver er der i 2010 h... -
1.018 i vejledende eksempler på eksamensopgaver
Forumindlæghej. har en opgave i min aflevering som jeg ikke kan finde ud af. 1.018: Antallet af landbrug i DK kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y = -2600x+98.680 hvor y er antallet af landbrug og x er antal år efter 1983. a) hvad fortæller tallene -2600 og 98.6... -
funktion
ForumindlægAntallet af landbrug i Danmark kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y= -2600x + 98680 Hvor y er antallet af landbrug, og x er antal år efter 1983. a) Hvad fortæller tallene -2600 og 98680 om antallet af landbrug i perioden 1983-2000 b) Hvor mange landbrug vil ... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
Eksamensudtræk
ForumindlægHvordan er oddsene for eksamensudtræk i gymnasiet her til sommer, da alle 2.gere og 1.gere kun skal op til en eksamen? -
Matematik-hjælp tilbydes nær Roskilde
ForumindlægJeg er en lærerstuderende med linjefag i matematik, biologi og fysik/kemi. Jeg har haft matematik på meget højt niveau i forb. med tidligere studie på DTU. Jeg er meget tålmodig og forsøger at møde vedkommende jeg underviser hvor hun/han er. Jeg tilbyder hjælp i matematik/fysik/kemi, biologi i fo... -
For lave karakterer til læreruddannelsen?
ForumindlægHej jeg bliver student her til sommer og jeg har planer om, at læse til folkeskolelærer i 2012 efter et sabat år. Jeg er bare i tvivl, om mine karakterer er gode nok og kræver det noget bestemt snit? jeg har fx. 7 i mundtlig matematik på B niveau - og er det ikke noget med man skal have 7 i sit ... -
indekstal
ForumindlægTabellen viser prisen og indekstallet for portoen på et A-brev i tre forskellige år. 2010 2014 2016 Porto på et A-brev i kr. 5,50 19,00 Indekstal 100,0 163,6 a) Bestem prisen for portoen på et A-brev i 2014 og indekstallet for 2016. hvordan finder man portoen ? har fundet indekstallet ?
