Søgning på: religion noter etik. Resultater: 15341 til 15360 af 19479
-
Må man have burka?
ForumindlægHvad synes I om, at Århus kommune ikke længere vil give kontanthjælp til kvinder med burka, da de grundet deres beklædning ikke har mulighed for at få et job, hvilket netop er kravet, hvis man skal modtage den form for støtte - altså at kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Burde folk med p... -
ISRAEL OG PALÆSTINA
ForumindlægHej :) Søger hjælp til ovenstående spørgsmål, da jeg skal historie eksamen torsdag! 1.) Nogle der kan forklarer mig kort og præcist hvad mellemøstkonflikten handler om mellem Israel og Palæstina? 2.) Hvad handler situationen om med Sharons spadserretur på tempelbjerget i 1999?? Og den efterføl... -
musik i gym
Forumindlæghejsa folkens ! Er der en der ved hvordan musik undervisning foregår i gym ? Skal nemlig hav det når jeg starter om 20 dage.. håber på rigtig mange svare På forhånd tak -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
Hvor går grænsen ?
ForumindlægHej har lidt problemer med disse 3 spørgsmål 1. Er der grænser for ytringsfriheden? 2. Hvad er årsagen til at mange muslimer følte sig så krænkede? 3. Giv eksempler på, hvor kristine har følt sig krænket? På forhånd tak -
HHX eller STX - meget i tvivl!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 9. klasse, og skal snart vælge ungdomsuddannelse.. Jeg har altid været god i skolen, og mit gennemsnit på nuværende tidspunkt ligger på 11,1, så jeg har virkelig lyst til nogle udfordringer.. Det har egentlig været meningen, at jeg skulle tage HHX, fordi jeg mente fagene var m... -
alkohol haram ?
Forumindlæghej jeg bruger en hårkur der, hedder gliss hvor jeg har opdaget at den indeholder "alkohol denat," står der. min spørgesmål er nu, er det forbudt at bruge noget til hår, når der indeholder alcohol i? håber for svar -
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
sunni og shia
Forumindlæghej hvad er så forskellen på sunni og shiaA? har aldrig forstået den? og er det ik rigtig shia er mere religiøst tak -
Faktorisering
ForumindlægHvordan bliver følgende: a / n-a / (n+1) faktoriseret til: a / (n(n+1)) ?? -
Religionsvidenskab
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn... -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
Skal man tage med til festerne på gym.?
Forumindlæg...? Hva synes i ? -
HTX ELLER STX!?!?
ForumindlægHej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Forberedelse til FSA (geografi)
ForumindlægHej alle, Det er sådan, at jeg har trukket geografi som udtræksfag. Jeg har aldrig prøvet nogle af FSAerne fra de forrige år, og jeg føler mig virkelig på bar bund. Jeg synes ikke rigtig, at jeg heller har lært noget i geografitimerne, da min lærer ofte bare sætter en film på omhandlende fattigd... -
Ikke havde mat fag i 2mdr!!
ForumindlægJeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måned... -
Historie Adgangskrav
ForumindlægHej alle sammen. Efter et år på Jura som ikke var min kop the sidder jeg i den situation at jeg rigtig gerne vil Læse historie. Problemet ligger dog i at jeg for alt i verden undgik Tysk på HF, da jeg i min folkeskole tid kun havde dårlig erfaring med det host* møg sporg ;) Nu... -
Oversættelses hjælp
ForumindlægPå dansk: Sofía og Concepción havde mødt hinanden for nylig. En dag da de sad og snakkede om religion, opdagede de at deres etiske værdier var meget forskellige. "Jeg vil ikke have at en eller anden absolut autoritet bestemmer over mit liv", udbrød Sofía. Hendes ... -
Krigsførelsen gennem tiden
ForumindlægHej :) Jeg har gang i projektopgave sammen med en anden. Vi har valgt at lave lidt omkring krigsførelse. Vores problemformulering ser sådan her ud: Nutidens krigsførelse Problemformulering: Vi har valgt emnet; Nutidens krigsførelse, fordi vi finder emnet interessant. Det er et emne der e...
