Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 15381 til 15400 af 72126
-
Fordampningsvarme negativ?
ForumindlægKan en fordampningsvarme godt være negativ? Og i følgende formler: Q=-m*c*T Q=-m*c*T (-m) Nogen god grund til, at man nogen gange bruger -m i stedet for m? Håber i vil hjælpe! -
Alkohol
ForumindlægGoddag alle sammen :)Er der nogen der ved noget om alkohol :) -
Elektricitet
ForumindlægHej. Hvilken formel skal man bruge i opgave c) Mange tak på forhånd. -
Hvordan ved jeg hvilken side i en trekant som er abc?
ForumindlægSkal regne et areal ud i en trekant. Har 3 tal og skal bruge formlen T = (1/4) · √(a2- (b-c)2) · √((b+c)2- a2). Hvordan ved jeg så hvilken side som er a, b eller c? Skal også minusse og ikke kun gange, så rækkefølgen er ikke helt ligegyldig. Tallene er 1661, 1535 og 16... -
Sinus og cosinus
ForumindlægHvordan løser jeg følgende opgave.. Jeg bruger formlen: a/sinA = b/sinB = c/sinC Jeg kender: 1,6/sin13,5 = b/sinB = c/sin38,1 For at finde lille c gøre jeg: c = sin38,1 * (b/sin13,5) = 0,776798 Spørgsmålet er hvordan jeg finder resten.. -
Bevis ved division
ForumindlægHej Jeg svært ved at bevise opgaven, som jeg har uploadet. Jeg ved, at b er kvotienten mellem a og c. Men hvad gør jeg så? Jeg vil gerne vide, hvad jeg skal gøre, således at jeg selv kan løse den. Så i bedes lade vær med at løse den for mig tak :-) -
Harmonisk analyse til Baby Love?
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og skriver SRP og analyserer sangen Baby Love af The Supremes, men jeg forstå simpelthen ikke hvilke harmonik vi har at gøre med. Akkorderne: Intro: Dm Bb G F C Vers: C C7/Bb A7 Dm Dm C F6 C F6 C F C/E Dm7 G --> og så starter den forfra. ... -
Logistisk vækst
Forumindlægjeg har formlen y= M/1+c*e^-a+M*x Jeg er lidt i tvivl, hvad er a og c? -
Hvor lang tid går der fra olien stopper med at løbe ud i havet til arealet som olien dækker er reduceret til 1m^2?
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe med opgave c på vedhæftet billede? Jeg har løst de andre opgaver. Facit a) b) c) På forhånd tak -
Find temperaturen af vandet
ForumindlægHvis man blander 1,0 L vand ved 20°C med 2,5 L vand ved 80°C, hvilken temperatur får blandingen da? Jeg er lidt lost omkring den her, så ville blive rigtig glad for noget hjælp :) -
hvordan kan jeg hæve mit snit?
Forumindlæghejsa, jeg har afsluttet stx med et snit på 7,2 efter at have ganget mit snit med 1,08. Problemet er at mit snit ikke er nok til den uddannelse jeg gerne vil ind på. jeg skal i et halvt år supplere matematik fra b til a og kemi fra 0 til b. gør dette en forskel på mit gennemsnit? hvad ville i fo... -
Funktion
ForumindlægEn funktion g har regneforskriften:g(x) = d*x^cBestem konstanterne c og d, når det oplyses at g(3x) = 81g(x) pg g(2) = 48.. hvordan løser jeg den? -
Vilkårlig trekant side
Forumindlægjeg skal bestemme længden a i en vilkårlig trekant. jeg kender siderne b=8 og c= 6 vinklen B=98 grader. ellers kender jeg ikke andet. Hvordan bestemmer jeg længden a? er det via sinus relationerne? -
isterning i 25C vand og hvad er sluttemperaturen?
ForumindlægVi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen – 16,0 °C i en termobeholder med vand. Vandets masse er 0,250 kg, og vandets temperatur er 25 °C. Efter et stykke tid er isen smeltet, og vi placerer et termometer i vandet. Hvad viser termometret? -
Skide rad for eksamen
ForumindlægHej...Tænkte på om der var nogen, der kunne hjælpe mig med at komme af med min skræk for den mundtlige dansk eksamen...!!!Har fået afvide at sensoren skulle være rigtig streng, og at han havde givet et 7-tal til en der plejede at få 10... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Jura på KU - reform 2011
ForumindlægHej alle jurastuderende på KU. Jeg ville gerne høre, hvad I mener samt hvordan I oplever den reform, som trådte i kraft i 2011 på det juridiske fakultet. Så vidt jeg har forstået, er der næsten ingen forelæsninger, men derimod masser af gruppearbejde og undervisning som i gymnasiet (og man... -
Medicin
ForumindlægHej alle, der kan svare på et spg ang at studere medicin :) Jeg er en dreng på 18 år, jeg går i 3g. Jeg kunne godt tænke mig at læse medicin, jeg har bare nogle spg: Er studiet så hårdt/omfattende at det tager en masse fra det sociale, dvs. man i lang tid ikke kan lave andet end at læse? Hvorda... -
Noter [Hielfe bitte]
ForumindlægHey!Jeg står og mangler noget inspiration til nogle tyske noveller og roman uddrag. Så jeg tænkte om nogen ikke kunne dele nogen eksamen notater? Det ville være en stor hjælp! -
database
ForumindlægJeg skal lave en database ud fra tidsbestlling. Altså jeg har lavet en hjemmeside, hvor det er muligt at bestillle tid. Men ved ikke hvordan jeg skal lave denne database, så er der nogle der kan hjælpe?? på forhånd tak:-)
