Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15381 til 15400 af 38620
-
double-endcapped
ForumindlægHej, jeg sidder med en oversættelse, der handler om kompressorolier til Klimaanlæg. Olierne kan være enten "double-endcapped" på tysk: doppelt-endverschlossen eller "einfach endverschlossen". Det betyder, at den kemiske struktur er hermetisk lukket og ikke reagerer f.eks. med... -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej, Håber der er nogle der gider at rette mine tysk-sætninger:1) Welche Person treffen wir in der Geschichte?In der Text „Das Brot“ treffen wir einer Frau und ihren Mann. Es ist einem Ehepaar, das in neununddreißig Jahren verheiratet gewesen sind.2) Zu welcher Tagezeit spielt die Geschichte?Der ... -
Historie Adgangskrav
ForumindlægHej alle sammen. Efter et år på Jura som ikke var min kop the sidder jeg i den situation at jeg rigtig gerne vil Læse historie. Problemet ligger dog i at jeg for alt i verden undgik Tysk på HF, da jeg i min folkeskole tid kun havde dårlig erfaring med det host* møg sporg ;) Nu... -
Hjælp til lidt rettelse
ForumindlægHey er der ikke en der vil se på min, tysk oversættelse...: DANSK: Pinneberg er en lille historie, der foregår omkring 1930erne i Tyskland. På dette tidspunkt var Tyskland præget af stor arbejdsløshed, men da Hitler kom til magten, ændrede alt sig. Pinneberg bor med sin kone Lämmchen og sit ba... -
Grammatik
ForumindlægHej, når man på TYSK skal sige følgende:I dag har jeg ingen=Heute habe ich keineNår man skal sige, HAR JEG, hedder det så, ICH HABE, ELLER HABE ICH?Har jeg = habe ichJeg har = Ich habe ?? -
Napola (film)
ForumindlægJeg er igang med at skrive referat på tysk af filmen Napola. Det er for en måned siden at vi har set filmen, og jeg kan ikke lige huske alt. Mit spørgsmål er hvad gør Albrechts far når Napola skolen fortæller faderen at hans søn har skrevet et digt hvor han i kritiserer det nazistiske system.... -
oversættelses hjælp
Forumindlægdette er kun en lille del af oversættelsen men tænkte på om der var nogle tyskere :P der kunne tjekke om jeg ikke er helt ude at skide her. Dansk version. en dag kom en mand og en kvinde til privatdetektiven Herbert Müller de var fortvivlede, fordi deres datter var forsvundet. det talte og græd ... -
Oversættelse af "en" i en bestemt sammenhæng
ForumindlægJeg sidder og skriver tyskk stil, og jeg er netop støt på et problem som jeg efterhåndne har været i tvivl om længe. Jeg vil gerne skrive noget alla: "Det handler om hvordan man er som person, hvad der kendetegner en, og hvad der adskiller personen fra andre..." Her er det netop ordet... -
Hitchhiker's guide to the galaxy
ForumindlægJeg er igang med 3.G opgaven - større skriftlig opgave - og jeg mangler en smule hjælp. \n\nNogen der kan hjælpe mig med en analyse og fortolkning af "Hitchhiker's guide to the galaxy" med særligt henblik på hovedpersonens, Arthur Dent, udvikling og skæbne? -
CDCl3 NMR spektre
ForumindlægHej. Jeg sidder med et lille problem, da jeg har brug for hjælp til at aflæse et NMR spekter af stoffet CDCl3. Jeg har aldrig arbejdet med en formel uden H'er, så jeg er i tvivl om hvordan spektres skal aflæses når det ikke indeholder H. Dette er et bilag til en eksamensopgave og kan derfor i... -
24 timers!! HJÆLP! DIE KLUGEN LEUTE - BRØDRENE GRIMM
ForumindlægHejsa, jeg har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket teksten "die klugen Leute" af brødrene grimm. Sidder i den situation, at jeg ikke fatter noget, og at jeg har brug for hjælp for at komme igennem en analyse af den, så derfor: SMID GERNE ALT HVAD I HAR!!! Alt hjælp modtages med g... -
MEDIEFAG - filmanalyse
ForumindlægHej, jeg har et par spg. til alle dem der har mediefag på højniveau og ellers dem der kan være i stand til at hjælpe. Når man skal analysere et filmklip i mediefag, hvad skal man så starte helt basalt, at kigge på? Skal man f.eks. lægge mærke til, at klippet starter med en panorering for at udp... -
Konkurrenceforhold
ForumindlægHej Skal analysere konkurrenceforholdene for Jensens Foods ved hjælp af kendte afsætningsmodeller. Så kunne godt bruge et råd til hvilke modeller der er bedst at anvende. Har allerede brugt skydeskivemodellen, præferencer på forskellige produkter og konkurrenceformer. Har tænkt på omverdensmode... -
Top-down og buttom-up - implementering
ForumindlægHej allesammen, kan nogen fortælle mig, om man inden for samfundsvidenskaben både snakker om "top-down og buttom-up implemetering" samt "top-down og buttom-up ANALAYSER af implementering"? Eller er det kun selve analysen af, hvordan man implementerer en policy, der kan kaldes... -
Analysemodeller
ForumindlægAnalysemodeller som er nem at overskue Hej Håber at I vil hjælpe mig Jeg har en kæmpe problem, da jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg adskiller en analyserende, aggumenterende og introduserende artikel på den bedst mulige måde. Skal afleverer stol om kort tid om sproglig manipula... -
Hjælp til mundtlig dansk, fsa 9. klasse KIG
ForumindlægHej, jeg er meget usikker på hvad jeg må tage med ind i forberedelses lokalet, og hvad jeg må tage med ind i eksamens lokalet. Må jeg gerne tage kopi ark, (analyse papirer etc.) med ind til forberedelses lokalet? 9. klasses mundtlig dansk eksamen. -Tak på forhånd :) -
SRP - HJÆLP: Balancestruktur og aktivitetsstyring
ForumindlægJeg er stødt på to problemer i min problemformulering. 1. Analyse af virksomhedens balancestruktur - hvad er det ? 2. En begrundet oversigt over tiltag der kan forbedre aktivitetsstyringen i virksomheden - jeg har hørt om lagerstryring, produktionsstyring osv. men jeg har aldrig hørt om aktivite... -
Samfundsfagseksamen - hvordan
ForumindlægHej, jeg har en søster som skal til eksamen i samfundsfag på C-niveau, og vil derfor høre om der er nogen der kan fortælle lidt om hvordan eksamen er opbygget? (hun har en ikke særlig informativ lærer) Der var et udmærket indlæg, også om samf-C, i dette forum, men mangler lidt viden om hvordan m... -
rigtig oversættelse???
Forumindlæghej er er lige en oversættelse fra tysk til dansk håber der er nogen der lige vil rette den danskevation på forhånd tak Mein grösster Wunsch zum Geburtstag war das neueste Handy. Doch mit dem Mobiltelefon begann das drama. Bald war die erste Telefonkarte leer, und das Handy musste mit einer n...
