Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15441 til 15460 af 135324
-
Uni elementær matrix
ForumindlægHed med jer :) Der er givet en matrix A ved A= 0 2 2 E1 := -4 0 0 E2 = 1 0 0 4 -5 -4 0 1 0 0 1 0 2 -3 2 0 0 1 ... -
Trigonomatri afleveringsopgave
ForumindlægHeyy SP Jeg er i gang med en matematik opgave. Jeg har haft lidt svært med min matematik opgave, specifikt opgave a. Jeg har vedhæftet opgaven. På forhånd mange tak :) <33 -
TI-89 til salg!
ForumindlægHej matematikere! Idet jeg har afsluttet matematik stx, bruger jeg ikke længere min TI-89. Den er så god som ny og fejler ingenting. Kom med et bud hvis du er interesseret! :) -
Hjælp
ForumindlægJeg var så dum at dumpe skriftligt matematik A.. Men hvis en uddannelse kræver matematik på b, kan jeg så godt komme ind på den? Jeg kan ikke rigtig finde svaret nogle steder.. -
Rettelse af eng. oversæt.
ForumindlægNew York, December 21. Dear Winston, Now that I have been here for a while I would like to tell you what I think of America and the Americans. I hate big cities like Washington D.C., New York and Chicago. I hate violence, which occurs more often in the U.S. than in the U.K. I love the magnificent... -
Forskrift
ForumindlægHej alle sammen, jeg har problemer med at finde forskriften her.. er der nogen som kan skrive hvordan man gør osv? på forhånd tak! en funktion f er givet ved f(x) = 2x^3 + 4x^2 - bestem f 39;(x) -
Hvor mange timers skolearbejde om dagen?
ForumindlægHej alle Jeg begyndte på Matematik-Økonomi studiet for lidt over 2,5 måned siden, og det har været nogle af en omvæltning i forhold til gymnasiet, hvor alt jo, for det meste, var ret nemt. Men det går egentlig ok, men jeg vil gerne gøre det bedste, jeg overhovedet kan, men jeg har i denne anled... -
Målestoksforhold?
ForumindlægHej allesammen Håber i kan hjælpe mig. for er ret dårelig om emnet målestoksforhold... Jeg skal lave en nøjagtig tegning ud fra en skitse, hvor jeg vælger et passende målestoksforhold. For eksempel kan man lade 1cm på tegningen svare til 1m i værelset. hvad svare 3 m --> cm ???? -
tangents ligning i et givet punkt
ForumindlægHej jeg har lige en opg. her i en mat.afl. til i morgen som jeg ikke rigtig kan finde ud af: "Bestem...en ligning for tangenten i det givne punkt P": f(x)=3xe^x-e^x P (-1,f(-1)) Hvis man sætter -1 ind på alle x39;ernes plads ved jeg ikke hvordan jeg skal... -
Graf
ForumindlægHejsa. Jeg håber I kan hjælpe. Jeg har lavet en graf over mit matematikholds højde og skostr. Derefter har vi sat dem ind i en graf i funktionerne, lineær, ekponentiel og potens regression. Nu står der så denne opgave: "Benyt din model til at bestemme skostørrelsen for verdens mindste ma... -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
Hjælp til reducering
Forumindlæg1) 4a - (5a + 3a) = ? 2) 2 * (2a + 3) - 5a = ? -
Gymnasiestart!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal starte på gymnasiet her om et par dage, hvilket bliver helt nyt. Dog har jeg nogle spørgsmål ang. første skoledag. Hvad skal jeg egentlig medbringe (stor taske m.m), synes det er ret underligt, at der ikke står andet end, 239;gere og 339;gere kommer til at underhol... -
Hvordan reducer man ??
ForumindlægHvordan er det lige man reducer ? HAR ALDRIG FORSTÅET DET :-( Her er en: 3a + 2b - (2a - 3b) Passer det, at svaret bliver = 1a + 5b ??? -
Beregne b, samt vinklerne A og B. Hjælp!
ForumindlægHej. Er stødt på et problem med min matematik opgave, og håber i kan hjælpe. Det skal lige siges at jeg er meget dårlig til matematik, så den er sikkert nem når man først forstår den ;) Opgaven lyder således: Om en trekant ABC vides, at C=90°,c=10 og a=8. Beregn b samt vinklerne... -
HF enkeltfag dumpet, eksamensbevis?
ForumindlægJeg har taget matematik c niveau på VUC som selvstuderende, og har dumpet i det skriftlige såvel som den mundtlige eksamen. Jeg har ikke i sinde at tage andre fag på hf, udover matematik c. Mit spørgsmål drejer sig om hvorvidt man får et form for eksamensbevis på hf, hvis man kun har taget et e... -
Differentialligninger og hvad????
ForumindlægHejsa, håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er lidt blank. Jeg går på HTX og skal skrive SRP i matematik og fysik, i matematik har jeg valgt at skrive om differentialligninger, men i fysik er jeg fuldstændig blank. Er der nogen der har nogle emner i fysik, der kan gå ind under differe... -
Hmm hjælp
ForumindlægHej allesammen!Jeg har fået en opgave i matematik, som jeg overhovedet ikke kan finde ud af. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme igang med den...Den lyder følgende:Bestem tallet a, således at ligningenx^2-(a+3)*x+3a=0har én løsning.Er der nogen som kan forklare mig hvad jeg gør, så jeg kan finde... -
differentionsregning og mono
Forumindlæghej jeg er virkelig ikke den skarpeste til matematik og jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal løse disse opgaver nu har jeg siddet og kigget på dem i omkring 45 min og jeg er forstår stadig ikke hvordan jeg skal løse dem dokument er vedlagt på forhånd mange tak for jeres hjælp -
mat om forbrug
ForumindlægHey Er det her rigtigt ?? Et moderne toilet bruger 6 liter vand Det koster 15 kr. pr. / m^3 (1000 l) Et toilet koster 1400 kr. http://peecee.dk/upload/view/461814 mvh. champii
