Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 15461 til 15480 af 163701
-
Kan man bede om prøve hvis man mener karaktererne er forkerte? beder om gode råd!
ForumindlægGoddag. Jeg har altid udemærket mig specielt indenfor Engelsk. Har for det første altid været naturlig virkeligt stærk i faget, udover det har jeg altid elsket og bruge sproget og har brugt det igennem hele mit liv i så høj grad at det nærmest er ligeså godt som mit danske. Jeg plejede også at ... -
SRP - Historie som 1. fag??
ForumindlægHej, jeg skriver angående SRP. Når man skal vælge fag, så har jeg forstået at man skal vælge et fag på A-niveau som indgår i ens studieretning, men betyder det så at man ikke kan vælge Historie som A og derefter fx samf som B eller biologi som B. Har nemlig studieretningen Engelsk A, samf B og bi... -
''a'' gange ''b''
ForumindlægOk, det lyder nok lidt dumt, men altså jeg er helt blank:-( Spørgsmålet er hvad er ''a'' gange ''b?'' Altså f.eks - ''3a gange 2b,'' ved godt ''3a gange 2a = 5a i anden,'' men altså ''a gange b = ab'' eller hvad... -
Bestem hvilken af de tre grafer A B C, der hører til af de tre funktioner f, g og h
ForumindlægHejsa. Jeg har en opgave her men jeg kan ikke finde ud af den. Der er givet 3 forskellige vækstmodeller f, g og h og de har hver en forskift På figuren er graferne for f, g og h skitseret men jeg ved ikke hvordan jeg skal bestemme hvor de hører til og hvordan jeg skal begrunde mit svar. bille... -
Vis at {2}∉σ(G)=σ(H)=σ({A,B,C})
ForumindlægHej, Jeg skal vise at, og konkluder at Hvor og Jeg har bestemt Har i nogle hints? -
Hjælp haster om eksamen
ForumindlægHej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål, angående afgangseksamen. Jeg er nemli blevet optaget på gymnasium HF, men skal op i 3 hovedfag dansk, engelsk, matematik. Jeg tænker på hvis jeg dumper en af fagene det kan eventuelt være mundtlige eller skriftlig, har man mulighed for at komme ind på... -
A. Hvor meget varme skal vi tilføre for at fordampe 3,5 g flydende N2 ved kogepunktet?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne her opgave? -
(man sku dog tro dete var på A) beestemmelse af henholdsvis f(1) og f'(1)
ForumindlægJeg sidder her som en spadser til matematik og kan slet ikke finde ud af min aflevering. Her er første opgave så kan vi starte med den. Jeg har spurgt rundt både i familie og venner og de fatter den simpelthen heller ikke.... selv de ikke så spadser agtige til matematik i klassen kan heller ikke... -
Bestem ligning for cirklen på formen (x-a)^2+(y-b)^2 = r^2
ForumindlægVi kender kun: Værdien af d=44,875 cm -
Figuren viser grafen for et andengradspolynomium f(x)=a·x^2+b·x+c
ForumindlægHej :D - Jeg lidt svært ved at løse denne opgaver, har prøvet en masse nu, men kan simpelthen ikke forstå. Nogen der kan hjælpe? :o - Har vedlagt et billede :D -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
Reaktionen mellem 2-chlor-2-phenylbutan og vand under dannelse af alkoholen A følger første ordens kinetik og er dermed en SN1-reaktion:
ForumindlægJeg har lavet 1) 2) Angiv, hvad man kan forvente om stereokemien i A, hvis man starter med den rene stereoisomer (R)- 2-chlor-2-phenylbutan. 3) Vis med en reaktionsligning, hvorledes samme alkohol A kan fremstilles ud fra en alken med addition af vand under sur katalyse. Opskriv og navngiv al... -
2. ordens differentialligning i Mat 1 (sandsynligvis b, eller a niveau men opgaven er dette niveau)
ForumindlægHej hjælpere! Jeg skal løse en opgave hvor jeg skal skal finde de afledte af en given funktion og jeg vil høre om i kan se om det er rigtigt? jeg ved godt at det måske ikke lige er universitetsniveau, men det er så lang tid siden at jeg bliver helt i tvivl. jeg vedhæfter min besvarelse. -
Er der nogen der har lavet eksamenssættet fra august 2011 samf A "Delopgave C: Afrika på vej?"
ForumindlægPå forhånd tak -
Tre grafer A, B og C, hvilken funktion f, g eller h den er graf for??
ForumindlægHvad er hvad? Jeg er mega itvivl :) -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
Bestem det mindste reelle tal a som opfylder, at funktionen er voksende på hele den reelle akse
ForumindlægHej Jeg mangler et lille skub til denne opgave (vedhæftet). -
Stamfunktion til harmonisk svinging på formen: f(x)= A·sin (2pi/T ·x+c)+d
ForumindlægHej SP Som det fremgår af spørgsmålet, er der så nogen der vil hjælpe mig med at komme frem til F(x), ved det er substitution men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der en der kan vise alle trin slavisk og forklare? -
Vis, at linjen med ligningen y=-3x+8 er tangent til grafen for f i punktet A
ForumindlægHejsa! Jeg har siddet og kigget på den her opgave i noget tid, jeg kan fornemme at den ikke burde være så svær, da det er uden hjælpemidler, men jeg kan slet ikke få viklet hovedet omkring den. Kan nogen venligst hjælpe? Eller give ledetråde? Mange tak
