Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15461 til 15480 af 63055
-
oversættelse fra dansk til tysk, rettes.
ForumindlægDenne artikel handler at det er ærgerligt at det franske sprog eller i det hele taget bare sprog forsvinder mere og mere i den danske hverdag. Det kan være godt at kunne andre sprog, jo flere sprog man kan, jo bedre kan man kommunikerer med omverden. Eks. I nyhederne hører vi ikke hvad Spanien, T... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har et spørgsmål som siger at ud af to terninger forekommer summen 9 oftere end 10 og jeg forstår ikke helt, hvordan man kan svare på spørgsmålt. Ud af 200 simuleringer ender det også med at være summen 9 der dukker flest gange op. -
Løsning af Ligning
ForumindlægHej alle sammen! Jeg beder om hjælp til denne ligning. Kan godt se løsning skal være enten -9 eller 2, men jeg kan ikke finde frem til de tal, når jeg regner ligningen ud. Kan i hjælpe mig? Ligningen ser sådan her ud: (x-2)*(x+9) = 0 På forhånd tak! -
Bitte Herr Witzack hilfe
ForumindlægHej herr Witzack vil du være sød at hjælpe mig med at rette min tyske stil om min tur til berlin.. Knuser JannieBerlin ein Schönes Stadt…Es war sehr kalt, und wir warteten alle mit unserer Bagage auf dem Bus. Diesem Bus sollte uns nach Berlin fahren. Wir sollten unserem Studienbesuch in Berlin ve... -
hjælp ang. valg af fys vs bio på ku.
ForumindlægJa overskriften nævner næsten hele problemstillingen, jeg skal bruge hjælp til at beslutte mig om jeg vil læse fysik eller biologi nu til sommer på ku. Jeg finder begge fag interessante, på gym havde jeg dog ikke biologi på højere end c, hvorimod jeg havde fysik på a. Det er ikke fordi jeg er et... -
Projektion !
ForumindlægHar fået til opgave at finde vektor a9;s projektion på vektor b ud fra disse koordinater: a = (2,1) b = (-5, -9) Har angivet et bud på en løsning forneden, men vil bare være sikker på fremgangsmåden. Så har i evt. ændringer, må i gerne give lidt feedback. På forhånd tak :-) Først og fremmest... -
areal
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x2 - 6x + 9 Grafen for f og koordinatsystemets akser afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal a) Bestem arealet af M (det gav 9) b) Hvordan bestemmer jeg en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet P(0,f(0)) ( det g... -
Frigjort energi til kinetisk energi!
ForumindlægHej fysikere! :) Jeg sidder fast i en opgave, som lyder følgende: I minikraftværket omdannes noget af den frigjorte energi til kinetisk energi med effekten 280 W. c) Hvor mange procent af den frigjorte energi omdannedes da til elektrisk energi? Minikraftværket producerede ved afsendelsen e... -
Mindstekrav mat B
ForumindlægHej jeg er en pige der får 12-taller i dansk, engelsk, fransk, samfundsfag, historie osv. Men jeg er elendig til matematik, fysik og kemi. Jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. Fandt eksemp... -
HASTER ! Matematik hjææælp!
ForumindlægHej .. Jeg er i gang med en matematik rapport, men jeg kan ikke helt gennemføre denne opgave; ØVELSE 13 (Beviset for sætningen) Beviset laves trinvist, dvs. vi indser, det gælder for n = 2, n = 3, n = 4 osv. I hvert trin udnytter vi det, vi ved om x, nemlig at formel (9) gælder: 1. trin: Vi ved, ... -
Grundtone, overtone osv for halvåbent rør?
ForumindlægJeg har en lektie til i morgen, der lyder som følgende: Udregn bølgelængde og frekvens af grundtonen og de tre første overtoner for et halvåbent rør med længden 17cm. Jeg har altså ikke et 17 cm rør liggende herhjemme og det tror jeg heller ikke er meningen, at man skal. Men hvordan skal je... -
Halveringstiden??
ForumindlægHej allesammen :P<3 Jeg har virkelig problemer med fysik/kemi...forstår nærmest nada, men halveringstiden..det fatter jeg intet af, intet. Jeg vil virkelig gerne vide hvad det er for noget, hvordan man finder det og hvad finder man det ud fra(har om radioaktive strålinger "alfa, beta og ... -
Hjælp til grammatik
Forumindlæg1) Dabei werden Physik und Deutsch in den Unterricht eingezogen. -> Er det akk. eller dativ ved "in den Unterricht"? 2) Die Mädchen müssen auch ihn „ Boss“ ansprechen. Er ansprechen et udsagnsord, der forbindes med dativ? 3) Sie zeichnen sich in der Klasse. <- ... -
Plz hjælp med at sætte engelske komma i en meget lille tekst - HURTIGT plz!
ForumindlægHer er teksten:“They are a stigma to England and in the whole country we have agreed upon condemning them.” These words came from Tony Blair, after a number of hooligans had been arrested by the French police in Marseilles in connection with the World Championship in soccer. The pheno... -
Rettelse
ForumindlægJeg har skrevet noget, og jeg ville blive glad hvis der var nogen der ville kigge på det, og evt. rette. =)\n\nCancer is the word, the sickness that everybody fears. It’s the disease, that’s much known all over the world, and the disease that many people can get easily. For instance by smoking, d... -
Lille hjælp..
Forumindlægjeg har brug for hjælp til at finde de værste fejl i følgende, Er hat schlechte Note in Biologie und Religion, und aufgrund dass kann er nicht ein zehntes Hauptschuljahr belegen. So er wiest nur nicht was er machen sollen. Er hat zwölf Bewerbungen schrieben als Handelskaufmann, Koch, Fliesenlege... -
Ret en tekst (på engelsk)
ForumindlægOpgaven lyder således: Cross out ten mistakes and correct them. Her er opgaven: After being missing for over six days in rugged bush country, Katy Richards, an nineteen-year old from Canberra has been found alive. Incredible, she has survived night temperatures down to minus two, despite having ... -
Løsning af ligningsystem, how?
Forumindlæg4x+2y= 14 9x-3y= 9 Jeg skal bevise ligningssystemet, men hvordan gør jeg? -
Dansk Eksamen (Haster)
ForumindlægJeg tænker på, hvis man formår at analyserer en tekst i eksamen, godt som muligt og fortolker, og man ikke kan finde eller har en perspektiv tekst man har gennemgået i klassen, trækker det meget ned? Hvis man springer perspektiverings delen over. For jeg har hørt af en ven, at han stadig fi... -
Mulighed for blive kontaktet af Hf
ForumindlægHej Jeg skal i 10 klasse efter sommerferien hvilket ikke var mit første valg jeg havde nemlig ønsket HF men mit snit er ikke så godt. Jeg havde søgt lidt for sent ind på Hf da jeg var meget i tvivl og de sagde grunden til jeg ikke var kommet ind var fordi der ikke var plads. Så nu har jeg fået e...
