Studievalg og videregående studie
Mulighed for blive kontaktet af Hf
Jeg skal i 10 klasse efter sommerferien hvilket ikke var mit første valg jeg havde nemlig ønsket HF men mit snit er ikke så godt. Jeg havde søgt lidt for sent ind på Hf da jeg var meget i tvivl og de sagde grunden til jeg ikke var kommet ind var fordi der ikke var plads. Så nu har jeg fået en klasse i 10.
Jeg ville høre om der er en mulighed for at de kontakter mig i grundforløbet da der oftes er folk der dropper ud, og siger jeg har en mulig plads nu eller er det ikke en mulighed ?. Jeg bor i byen selve skolen Hf ligger men mit snit er ikke så godt
Svar #1
16. juni kl. 15:22 af peter lind
Jeg kender dig ikke, så det her er med forbehold.
Hvis du har meget dårlig snit i folkeskolen, er der stor risiko for at det bliver endnu dårligere når du kommer i HF, så jeg vil rent umiddelbart foreslå at du tager 10. klasse. Du har så mulighed for at du bliver mere moden og forbedre din karakterer. Hvis de karakterer ikke bliver bedrer vll jeg endda foreslå at du finder en levevej, hvor du ikke behøver HF
Svar #2
16. juni kl. 15:33 af AlmaCecilie08
Svar #3
16. juni kl. 16:31 af ringstedLC
Set i bakspejlet; du skulle have ansøgt HF i tide.
Men når gymnasiet har sat dig på en venteliste og dit snit er højt nok, så hører du nok fra dem, hvis der skulle blive en ledig plads. Så må du veje fordele og ulemper ved at skifte midt i et skoleår.
Skriv et svar til: Mulighed for blive kontaktet af Hf
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.