Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 15461 til 15480 af 45492
-
heorin
ForumindlægPolitiet konfiskerer en pakke hvidt pulver de mener er heroin, en kemiker får en 38,70 mg prøve af stoffet. Prøven pruducerer 97,46 mg CO2 og 20,81 mg H2O ved fuldstændig forbrænding. En annden prøve er analyseret for om det er nitrogenholdigt, hvilket er 3,8 %, vis ved beregning om disse data is... -
Konkurrencesituation blandt udbydere af charterrejser
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at lave en afsætningsaflevering, og er gået lidt i stå, da jeg nåede til denne opgave. Spørgsmålet lyder: Konkurrenceforhold Foretag en analyse af konkurrencesituationen blandt udbydere af charterrejser i Danmark og vurdér i den forbindelse konkurre... -
Danmark i 1930'erne
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave i min SRP at analysere de økonomiske teorier og politikker, der blev brugt for at føre Danmark gennem krisen. Nogen der ved hvilke økonomiske teorier som Stauning var tilhænger af? Hvis i har noter eller gode kilder til spørgsmålet, så modtages de med stor glæde... -
Beregninger af el nettet! HJÆLP!
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder... - vis og forklar hvilke beregninger, der skal til for at drive et lille elværk? - husk at forklare formler mm. grundigt. Jeg er fuldstændig blank.. Håber der er en der har tid og lyst til at hjælpe mig :D -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
Engelsk B: Mundtligt eksamen (STX)
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtligt eksamen i engelsk. Jeg har nogle spørgsmål vedr. eksamen. - Hvordan kan man bedst forbedrede sig? - Hvad lægger censor vægt på? - Hvis du har prøvet at være til engelsk eksamen, så må du gerne dele dine erfaringer. Hvis der andre ting, så bare kom med ... -
Rettelse af Tysk tekstreferat
ForumindlægHej Er der nogen der er søde at hjælpe mig med at rette nedenstående tekst på Tysk. Jeg ved godt at det er en ordentlig mundfuld, for der er mange fejl Trixi venter på sin bedste veninde Angelica. Trixi er hjemme sammen med sin mor. Angelica har opført sig underligt i en hel uge. Angelica r... -
Rettelse af grammatik
Forumindlæg1. Rødhætte var en sød, lille pige, som alle mennesker holdt meget af. Rotkäppchen war ein kleines süss... -
Kilder til SRP vedr. regressionsanalyse og VØ
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP med fagene virksomhedsøkonomi og afsætning, begge på A niveua. Min problemformulering lyder således: "Problemformuleringen: Foretag en virksomhedsbeskrivelse af Lagkagehuset samt en redegørelse af deres hidtidige vækststrategi. Udarbejd en økonomisk analy... -
SSO hjælp - Omkring frihed.
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e... -
hvilken metode har jeg brugt
Forumindlæghej jeg har skrevet om flyvemaskinens fremkomst i historie og fysik, og en del af min konklusion er jeg kommet frem til ved at læse forskellige hjemmesider. og da de fleste nogenlunde har skrevet det samme så har jeg lavet en konklusion der bygger på det empiri som jeg har læst. nu er jeg så i tv... -
Linearisering
ForumindlægHej, Jeg har en bevægelsesligning, der hedder: 2mx'' - mLsin(θ)θ'' - mLcos(θ)(θ')2 + kx = 0 hvor ' er tegn på differentiation, x er fjederens længdeudvidelse og θ er pendulets vinkeldrejning. Bevægelsesligningen skal lineariseres, for at be... -
Bedømmelse af dansk skriftlig 2012
ForumindlægHej jeg var som mange andre også oppe i dansk skriftlig igår og ville høre om der var nogen som lige gad vurdere min opgave, og give en karakter, for er rigtig spændt på hvordan jeg ahr klaret mig.. Jeg læste et sted at der stod at en dansk opgave til eksamen må fylde mellem 1200-2400 ord.. J... -
Vurdering af litterær artikel i dansk
ForumindlægHej SP! Jeg har været til skr. eks. i dansk, og jeg ville spørger, om der er en lærer som har lyst til at vurdere min analyse af novellen "Lus" som er skrevet af Lotte Kirkeby? Jeg regner personligt ikke med, at jeg får tolv, idet jeg blev presset med tiden til sidst, men jeg håber i ... -
Hvor meget man skal skrive til hvert punkt
ForumindlægHejsa folkens Er der nogle der ved hvor meget man skal skrive til hvert punkt når man skal analysere et essay til Dansk prøveform B? Skal man skrive f.eks. et langt resume eller skal man bare skrive et resume der ligger på 2sætninger? Og hvad med kompositionen osv.? Jeg har skrevet en del ... -
islamiske værdier /normer?
ForumindlægHej, jeg skal sammenligne de islamiske værdier og normer med vestens... men jeg kender ikke så meget til islamiske normer, så ville høre om I ved noget om det?jeg ved at de ikke må drikke, spise svinekød og at de betragter sex uden for ægteskabet som noget meget slemt, og at det er meget vigtigt ... -
Hjælp til matrix regning!
ForumindlægHej derude.. Jeg har et lille problem med en opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal starte på.. Den lyder som følgende : Jeg har en matrice, som lyder: 1 h 4 3 6 8 , Jeg skal vise for hvilke h den er inkonsistens... Jeg har facit, som er 2.. Men hvordan griber jeg de... -
Areal
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet formen for det areal der skal bestemmes. Hvordan bestemmer jeg det ? Hvis vi siger at den har målene b*h*t (bredde, højde og tykkelse) Indre radius=1 og ydre radius=1,5. - Skal man først bestemmes for de et firkant også trække hullet fra også trække et lille firkantet... -
[Er du enig?] Segmentanalyse
ForumindlægHej,\nJeg har fået til opgave at lave en analyse af en person...\nVi skulle gøre det i grupper, men jeg nåede aldrig at danne en gruppe så jeg er helt alene, derfor har jeg valgt at skrive følgende ind her på studi så i er min gruppe ;)\n\nDen del af opgaven jeg skal diskuterer med jer er følgend... -
Ingeniør ???
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne vide, hvad lig præcis en ingeniørs arbejde gå ud på ? Hvad er en Ingeniør? Hvad laver en ingeniør ? Altså hvad gå arbejdet ud på ?? Tak på forhånd
