Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 15501 til 15520 af 113953
-
Eksponentiel funktion (finde x)
ForumindlægTil skriftlig matematik eksamen. når man skal finde x i en eksponentiel funktion, skal man så skrive hele regningen ud. eller kan man nøjes med at skrive: x = log(y/b) / log(a) -
vinkel mellem vektorer
Forumindlæghej jeg har to vektorer a og b. ligningen er find den konstant t der gange med b giver vinklen 60 grader. jeg ville bruge formlel cos(v)=(a dot t*b)/(|a||b|) omskrevet skulle det så blive t=(cos(v)*|a||b|)/(a dot b) det bliver bare ikke rigtig. kan ikke lige forstå det. hilsen frederik -
Ligning
ForumindlægHej alle jeg har fået dette spørgsmål stillet og kan simpelthen ikke svarer på det, så hvis der er nogle som kan hjælpe mig ville det være lækkert ? (Eksamen STX B-niveau maj 2007) I en model for vægten af aborrer i Gurre Sø antages det, at vægten W (målt i gram) af aborrer som funktion af længd... -
Forelsket.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er meget en tilbageholdende type. Og tør derfor ikke tage det op med mine venner, grundet at jeg er lidt bange for, at det kommer ud og går galt. Sagen er, jeg er forelsket. - Jeg lærte pågældende person at kende ifm. idræt, da vi havde idræt sammen i grundforløbet. Men vi sn... -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
Er terminsprøver vigtige ??????????
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej? -
Medicinstuderende?
ForumindlægEr der nogle der ved hvor længe man skal/ eller kan fremlægge sin TPK-opgave? Altså hvor længe kan man tale inden man bliver afbrudt til TPK-eksamen? -
Opnår ikke ønskede gennemsnit!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tror ikke jeg opnår gennemsnittet til Ha.Almen som er 6.6 på Aarhus Universitet. Grundet min dårlig eksamensstart! (f.eks.: Ærgeligt man skal få 02 i et emne og fag man har styr på!) Jeg går på 2.HF og er i gang med eksamerne. Hvad er der af løsninger og plan-b'... -
Vektor
Forumindlægvektor a = |a| vektor b= 2* a med hat beregn arealet som udspændes af vektor a og b opg 4 http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0183v.pdf -
opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har copy/pastet en del opgaver uden hjælpemidler fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik..." Her er flest A niveau, men også nogle B niveau opgaver. Kan være til hjælp for dem der skal til skriftlig eksamen snart 1.001-13, 1.020-25, 1.029,1.030, 1.032-4, 1.036, 1.0... -
Omsat arbejde
ForumindlægHej Jeg har et hurtigt spørgsmål som er relevant for min eksamen i fysik B. Er det forkert at sige, at arbejde kan resultere i tre særtilfælde: kinetisk energi, potentiel energi eller varme? Eller er der flere? Eller er det en helt forkert formulering? Jeg er lidt usikker. Håber nogen kan hjælpe.... -
Skal jeg gå andet år om?
ForumindlægHej derude, det er fordi jeg lige har fået en 00'er i standpunktskarakter (hvilket jeg slet ikke forstår, da jeg har været aktiv i hendes timer) Men det har jeg så fået og hvad betyder dette for mig? Kan jeg ikke komme til eksamen til sommer? eller endnu værre, skal jeg gå året om? Jeg ha... -
opgave 5
Forumindlægjeg har et spørgsmål se vedhæft jeg har kun et spørgsmål til b -
Droppe ud inden 3.g og begynde på HF-enkeltfag
ForumindlægHej Portalen, Jeg har et par kringlede spørgsmål vedr. det, at droppe ud inden 3.g (STX), og tage "3.g" på HF-enkeltfag for at give sit snit et boost. Jeg håber at nogle erfarene kan hjælpe mig :) 1. Kan man få merit for afsluttede fag fra hhv. 1.g og 2.g, herunder eksamens- og årskar... -
hjælp til let matematik
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der lige hurtig kan fortælle mig hvad henholdsvis, andengradsleddet, førstegadsleddet og konstantleddet i en andengradsligning siger noget om.På forhånd tak. -
Mat A på HF
ForumindlægJeg skal starte på HF til sommer og jeg har valgt Mat A. Jeg skal til at købe mig en lommeregner. Jeg tænker på en TI-89 eller Voyage 200 være den bedste lommeregner at have, men må man bruge den TI-89 til den skriftlig eksame?? Hvad vil i anbefale? -
AT-forløb bodybuilding iscenesættelse
Forumindlæghej. jeg går i 2. g og jeg skal til og igang med mit at forløb. overordnet emne er iscenesættelse. mit emne er bodybuilding (i idræt og samfundsfag) min problemformulering lyder indtil videre på følgende: hvad (og hvordan fungerer) bodybuilding hvorfor er det, udseendemæssigt, blevet nø... -
Kvadratkomplettering igen, tak!
ForumindlægJa, jeg forstår stadig ikke dette! Er der en der gider forklare mathon's eksempel nærmere? Altså led for led, stille og roligt! For jeg forstår ikke hvad der sker.. x^2-2x+y^2+4y-12=0 x^2-2x = (x-1)^2-1 og y^2+4y = (y+2)^2-2^2 = (y+2)^2-4 som substitueret i x^2-2x+y^2+4y-12=0 giver (x-1)... -
Omkreds af trekant
ForumindlægFølgende opgave er en opgave u. hjælpemidler:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0586SF.pdfDet drejer sig om opgave e)Umiddelbart må B være 90 grader, men hvad mangler jeg så at gøre. -
Polynomiers division
ForumindlægJeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen
