Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 15501 til 15520 af 36004
-
Hjælp
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående tysk igen. Jeg har prøvet at oversætte en sætning fra tysk til dansk. Dansk: Han sender pigen brevet. Tysk (mit bud): Er schickt der Mädchen einen/das Brief. Er i tvivl om om det er "das" eller "einen" Gerne en forklaring på hvorfor. På for... -
oversættelse
Forumindlæger der en der kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning til tysk? Da mine tyske kollegaer og jeg ikke har samme kultur, skal jeg være opmærksom på følgende:og hvordan oversætter man følgende til tysk? 1975 = 1983 = 1986 =2300 =og det sidste der skal oversættes:nej, jeg vil ikke selv være mode... -
Tjek tjek
ForumindlægHeeej alle, Jeg har lavet den her tysk aflevering (oversat fra dansk til tysk) men ingen i min omgangskreds er så gode til tysk, så ville høre om eller eller anden sød sjæl ville læse den efter og lige skrive hvor der er fejl eller lign? Det ville være en KÆMPE hjælp, virkelig. På forhånd m... -
Gyldendals ordbøger til salg
ForumindlægHej alle! I 9.klasse købte jeg Gyldendals tysk-dansk og dansk-tysk ordbøger, men har ikke brugt dem særlig meget efter jeg anskaffede mig den elektroniske version af dem. Og jeg får slet ikke brug for dem mere, eftersom jeg afsluttede tysk sidste år. De er, som sagt, næsten aldrig brugt. Skriv, h... -
Adjektiver
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til at lave det her. Lav 3 sætninger på tysk med adjektiver bøjet efter bøjning 1. Lav 3 sætninger på tysk med adjektiver bøjet efter bøjning 2. Lav 2 sætninger på tysk med adjektiver bøjet efter bøjning 3. -
Skal verbet personbøjes?
ForumindlægWo möchtest du gern reisen? Jeg blev pludselig i tvivl om, reisen også skal personbøjes, men synes sætningen vil lyde underlig, hvis der stod reist istedet. MIt spørgsmål er: Skal det andet verbum også personbøjes i tyske sætninger? Synes det er så forvirrende med alle de regler i tysk. Vil b... -
Ikke bestået optagelsesprøven
ForumindlægHej, Jeg hedder Georgi og går nu i 9 klasse på en international skole.Da jeg skal videre nu,har jeg været til optagelsesprøve hos hhx som jeg ikke klarede,fordi jeg ikke forstod nogne af tingene i for eksempel matematik,og er derfor nu vurderet ikke uddanelsesparat.Jeg har søgt hos pre-ib også, m... -
bevis, sikker eller relativ??
Forumindlægheeeeejjeg ved ikke rigtig hvad denne type bevisførelse heddermen det er den med Hvis dit så dat" eller hvis "hvis a så b".jeg vil menne at det ikke er en absolut sikker sandhed vi får ved brug af denne type bevis..jeg vil mene at det er en relativ sandhedjeg har bare lidt svært ve... -
Hjælp med vektorregning!
ForumindlægJeg er i USA og har amerikansk undervisning på et college.. jeg fik stillet denne opgave idag og ved ikke hvordan jeg skal løse den håber der er en der kan hjælpe mig :) Den lyder således: Jeg vedhæfter et billede hvordan tegningen ser ud, hvis du kan regne opgaven, vil du så ikke bare vælge... -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægJeg skal have oversættet nedenstående sætninger til tysk. Jeg er allerede godt på vej, men jeg er i tvivl om to ord i hver sætning - altså om hvorvidt, det skal være det ene eller det andet ord, der skal stå der. De to ord, jeg er i tvivl om, er markeret med fed i hver sætning. Det kunne være rig... -
Oversættelse
ForumindlægEr der ikke lige nogen der gider, at kigge på min oversættelse? Det skal lige siges, at jeg ikke er specielt god til tysk! Jeg hedder Hans : Ich heisst Hans Hvad hedder du? : Was heisst du? Hvor kommer du fra? : Von woher kommst du? Jeg kommer fra Odense : Ich komme von Odense. Hvor gamme... -
Oversættelse hjælp??
ForumindlægHej kan i godt hjælpe mig med at oversætte det her til tysk (: Har selv prøvet men, det går ikke så godt.. håber i kan hjælpe. ((: Kunden: Hej? Medarbejderen: Hej, hvad kan jeg hjælpe med? Kunden: Jeg vil gerne vide, hvilken mobiltelefon der er den mest populære lige nu? Medarbejderen: ... -
Oversættelse
ForumindlægTysk aflevering til i aften. Jeg kunne godt buge lidt hjælp. Jeg har oversat følgende, og kunne godt bruge nogle rettelser. Jeg vil gerne bo i København. Jeg synes at storbylivet er meget attraktivt og skønt, fordi alt er i nærheden og der er altid noget at lave. Den har masser af butikker, hvor ... -
oversættelse
ForumindlægStykke med fokus på modal verber.Dansk:Brechts novelle "Der Augsburger Kreidekreis" foregår ca. 1630 og handler om 2 kvinder og et barn. Barnets mor, fru Zigli, må flygte uden sit barn da fjenden kommer, fordi hun først og fremmest ville redde sit tøj og sine smykker. Derfor kunne hun i... -
Tikz
ForumindlægHej Jeg vil gerne prøve kræfter med tikz-pakken og har en del af den installeret, men mangler åbenbart noget for at kunne udnytte det fuldt ud. Jeg har derfor downloadet pakken fra deres hjemmeside, men problemet er så, at jeg ikke kan ligge filerne i den mappe /usr/share/texmf/tex/generic/pgf/..... -
Nazist/racist?
ForumindlægHej Studi.Jeg sidder lige og er ved at læse op til tysk eksamen og faldt over dette spørgsmål, mens jeg læste et referat af filmen "American History X":Hvad er forskellen på en nazist og en racist? ER der overhovedet nogen forskel?Jeg har prøvet at søge lidt hist og her, men fandt egent... -
STX eller IB?
ForumindlægJeg går i 1.g på htx, men har på det seneste overvejet at droppe ud og skifte til enten STX eller IB (toårig engelsksproget gymnasieuddannelse), mest fordi jeg savner at have sprogfag. Efter gymnasiet vil jeg gerne studere lingvistik, et fremmedsprog, filosofi eller matematik på Oxford/Cambridge ... -
Kort oversættelse
ForumindlægHej :) Er der nogle der vil rette min tyske oversættelse? Dansk: Historien handler om to veninder, og den foregår i 1933. I det år kom Hitler til magten, han blev rigskansler. De to hovedpersoner hedder Esther og Susi. Esther er jøde, derfor må hun og hendes forældre udvandre. De for... -
Sætninger
Forumindlæg2. Analyser og oversæt til tysk: 1. ,,Berliner Weisse” er en drik, som består af øl og limonade ,,Berliner Weisse” ist eine Getränk, auf die besteht Bier und Limonade. 2. Ikke alle turister, som kommer til Berlin, kan lide denne drik. Nicht alles turisten, zu der Berlin kommen, kann lieben ... -
En lille sætning - i tvivl
ForumindlægJeg har skrevet følgende (taget fra min stil): "Problemer med skole, forældre, venner osv. Jeg forstår det fuldt ud." På tysk: "Probleme mit Schule, Eltern, Freunde und so weither. Ich verstehe sie voll und ganz."<span lang="EN-US" style="font-size:12.0pt;lin...
