Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15641 til 15660 af 18958
-
Grammatik, 3 korte sætninger
ForumindlægHej, jeg har brug for en smule hjælp til grammatik. Håber i vil hjælpe mig, og samtidig forklare hvad mine fejl er. Tak på forhånd. :-) Det er tre sætninger: I den første sætning skal kvinden stå i genitiv, eller? 1) Manden købte kvinden blomster Der Mann kaufte die Frau Blumen - ... -
Hjælp til nogle sætninger
ForumindlægHej derude, jeg håber i vil rette disse sætninger og 1 spørgsmål. Jeg håber også i vil give forklaringer på dem. ...,weil er immer eine halbe Stunde vor dem Weckerklingeln aufgewacht. Her undrer jeg mig over Weckerklingeln. ...,dass Autos nützlich sein können! Her undrer jeg mig over können... -
GSK som aftenundervisning?
ForumindlægEr der nogle der kan anbefalde en god skole, hvor det er muligt at tage et GSK kursus i engelsk a som aftenundervisning? -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
Aflysninger af 3.g eksamener
ForumindlægHej SP, Jeg ved at der sidder en masse kloge og erfaren mennesker bag skærmene lige nu og jeg vil derfor gerne spørge om noget. Årgangen 18/21 har haft mere virtuel undervisning end nogen andre årgange, hvilket skyldes de virtuelle SRP forberedelser, undervisning i 2.g og nu også meste af 3.g.... -
Haster rigtigt kort!
Forumindlæghej nogle fejl? Er stellte sich vor wie diese saure Dame drei süsse Kinder hatte, die zu Hause bei ihrer Mutter wohnten. Er hatte viele merkwürdige Gedanken. Er dachte an die Frau, die er seiner Telefonnummer gegeben hatte. Sie war nicht unfreundlich, sie war eine freundliche frau. Er möcht... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej! Jeg har et problem med en sætning, som jeg er ved at analysere. Den lyder: "Når man bor i en storby,..." Mit spørgsmål er så, hvad "Når" hører ind under, og hvilket tegn der skal herunder. Er det mon en ledsætning? Og kan ledsætninger godt indlede en sætning? -
Kan man opgradere fra B niveau til A niveau? (HTX)
ForumindlægJeg vil gerne starte på HHX (OTG) her efter sommer, men på den studieretning jeg gerne vil tag, får man kun det obligatoriske matematik på B niveau. Vil lige hører hvordan det fungere at opgradere fra B til A niveau på HTX, skal jeg gøre det før jeg starter, eller er det noget man gør i 2 g når m... -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Filosofisk Essay
ForumindlægVi har i min klasse fået stillet den opgave at skulle skrive et filosofisk essay, der tager udgangspunkt i de - filosofiske -tanker man gør sig før man sover. Derved er jeg således frit stillet til at skrive et filosofisk essay, om faktisk talt lige det jeg har lyst til, så længe det bærer oversk... -
Projekt
ForumindlægIdet jeg i denne juleferie har tænkt mig at skrive hele min projektopgave har jeg oprettet dette fora, i den forhåbning, at folk der skulle være i stand til at hjælpe, vil gøre dette :~)Hvad jeg i dag beskæftiger mig med er mine kildekritiske overvejelser med hensyn til anvendte avisartikler, hvo... -
Meget usikker på eksamen!!
ForumindlægHej ... Jeg skal til eksamen i AT på mandag og jeg er meget meget meget usikker på om jeg har struktureret mit talepapir rigtigt. Jeg har fået forskellige svar fra de forskellige lærer og jeg er generel meget forvirret.. Er det for lidt at mit metodeafsnit kun fylder ca. 2-3 min , mens besvarelse... -
folk laver nar af studieprotalen!
Forumindlæghelt ærligt! der er så mange folk der forventer at man skal rette ens 1000-2000 ords stil eller oversættelse af tysk en hel side eller nogen slet ikke selv kigger på det, er der ikke nogen som er enig? Studieportalen er her får at hjælpe med fx give råd til hvordan man kunne gøre det bedr... -
OVERSÆTTELSE
ForumindlægER DER NOGEN DER HJÆLPE MIG MED AT OVERSÆTTE FØLGENDE SÆTNING TIL TYSK:I ØVRIGT BEKYMREDE HUN SIG IKKE OM, AT NOGLE FANDT HENDE LIDT FOR SKØDESLØS.IM ÜBRIGEN KÜMMERTE SIE SICH NICHT UM, EINIGE SIE BITTE ZU SALOPP FANDEN.DEN OVERSÆTTELSE JEG SELV HAR LAVET LYDER LIDT FORKERT SYNES JEG SELV. HÅBER ... -
tyskoversættelse ..
ForumindlægPeter bliver hentet af sin mor, som møder Paulinas forældre og hilser på dem. Det er svært at kommunikere sammen, da Paulinas forældre ikke kan snakke godt tysk. De takker Peter og hans mor da Peter og moren forlader hospitalet. Nogen der kan hjælpe lidt, er helt lost.. -
Det haster!!!
ForumindlægHej alle sammen!Er der lige nogen, som hurtigt, kan rette disse tyske sætninger for mig…?! –Det haster enormt meget!!!Altså hendes hverdag er ikke så interessant.- Also ihrer Alltag ist nicht so interessant.Fantasien spiller derfor en stor rolle i hendes tilværelse.- Die Phantasie spielt deshalb ... -
Urkund
ForumindlægHej Studieportalen, Har tysk stil for til mandag, og da jeg har lavet den her i weekenden, vedhæftede jeg den som fil herinde, og spurgte om nogen, gad at læse den igennem. Bagefter kom jeg i tanke om, at jeg skal sende den til min lærer i urkund, og vil derfor høre om min stil på den måde ... -
Die Geschicte vom verlorenen Spiegelbild
ForumindlægHejsa..Jeg skal op i tysk imorgen, og jeg har virkelig problemer med en tekst, som jeg ikke kan forstå, idet at jeg ikk var til stede i de timer, hvor vi gennemgik det pga sygdom. Teksten hedder "Die Geschichte vom verlorenen Spiegelbild".!! Jeg håber virkelig, at der er nogle, som kan ... -
Oversæt min danske stil på 200-300 ord
ForumindlægEn skrap hjerne som er god til det tyske sprog? Du må selvfølige gerne ændre på de ord du ikke kan oversætte, og stilen må godt ændres lidt. HÅBER SINDSYGT MEGET AT NOGLE KAN HJÆLPE MIG! Den skal være senest klar kl. 8 imorgen, helst hurtigst muligst. Mvh.. :-) -
Witczak!!!!!!!!!!!
ForumindlægHvordan ville du oversætte følgende til tysk: "Jeg ville også engang være politimand". Min mor, som er tysklærer mener at det skal hedde: "Ich hätte auch einmal Polizist werden wollen", men jeg mener at det er mere rigtigt at sige: "Ich würde auch einmal Polizist sein&quo...
