Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15681 til 15700 af 22746
-
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U... -
elektrisk varmelegeme
Forumindlæget elektrisk varmelegeme tilsluttes en spænding på 220 V. strømstyrken gennem varmelegemet er da 9.1 A. Varmelegemet er anbragt i et vandbad, der indeholder 12 liter vand med temperaturen 21 grader. man kan se bort fra varmekapaciteten af beholder og varmelegeme.a) hvor længe varer det at varme v... -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Formelle koncentration af ammoniak????
ForumindlægVær sød at hjælpe mig...Opgaven lyder: En 20 vægt% ammoniakopløsning har massefylden 0,923 g/cm3. Ammoniumionens pKs er 9,25.Jeg sakl nu finde den formelle koncentration af ammoniak. Hvordan gør jeg det?? -
lineære/ulineære
ForumindlægHej Hvordan kan man på følgende ligninger afgøre om de er lineære eller ej? :/ -
at skifte teknikfag
ForumindlægHejsaJeg går på HTX, og har her i grundforløbet, proces som teknikfag. Dette er et valg som jeg synderligt har fortrudt. Jeg overvejer at skifte over til elektronik, men jeg er bange for ikke at kunne følge med. Dem på elektronik holdet har jo gennemgået alt det basale, og mere til..Er der nogle ... -
Mat A HTX - skriftelig eksamen
ForumindlægAndre end mig som føler mig helt og aldeles taget bagfra? Hvis nogen er stærke til det er de velkommen til at ligge ud! Mangler inspiration! -
PH værdier
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke huske hvilke farver man fik når det var base syre osv.. Nogen der kunne hjælåpe ? ;) -
Tyngdepunkt
ForumindlægHej har lavet både opgave a og b, men kan ikke finde ud af at lave c, sætter lige et billede ind, opgaven går ud på at c) Bestem tyngdepunktet for klatrevæggen -
Er jeg på rette spor med min formel
ForumindlægJeg sidder lige og skal beregne nyttevirkningen for mit forsøg. Derfor er jeg først nød til at bregne den tilførte energi samt den anvendte. Ser dette nogenlunde rigtigt ud? ΔEanvendt= mvand * cvand *ΔT = 0,914 kg * 4186 J/kg*ºC * 79,5 ºC = 304167 * ºC2 *J (Jeg er... -
Dumpet årskaraket, men bestået eksamen.
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at søge ind som sygeplerske her efter 3.g. Jeg har så kigget på adgangskravene, og jeg er så kommet i tvivl om, om jeg opfylder dem. Jeg har haft biologi på B-niveau, som også er kravet, Det fag afsluttede jeg så sidste år i 2.g, fik 02 til eksamen, men i årskarakteren har... -
Hvad f skal vi bruge billede/novelle-analyse osv. til?
Forumindlæg"Så kan vi analysere billeder, og få en forståelse for kunst", ja den er fin med dig, men hvad fanden skal vi som sådan EGENTLIG bruge det til? Til eksamen? Til at vise, at vi faktisk følger med/har lært noget? Lyder måske lidt umodent, men jeg synes kraftedme det er for lamt - og ja, j... -
5 A-niveaus fag, for svært..?
ForumindlægHej Jeg har mulighed for at få 5 a-niveaus fag. Jeg har hørt at det skulle blive rimeligt svært især fordi man skal læse et a-niveaus fag på 4 semester ..? Har i ekstra a-niveuas fag, og hvordan er det... ? Jeg vil gerne høre noget mere, fordi jeg ved ikke rigtgit, hvad jeg skal..? -
Differentialregning - Væksthastighed
ForumindlægHej! Jeg står og skal til matematik eksamen i morgen, men jeg er ikke helt klar: derfor har jeg brug for jeres hjælp! I en opgave står der: Differentialregning. Gør rede for begrebet væksthastighed <-- Den er jeg ikke helt glad for. Jeg har kigget i bøger og notater, men jeg har ikke fundet d... -
Differentialligningen..!
Forumindlæghej derude.. Jeg er stødt på følgende opgave med 8 delopgaver.. 7 af dem er løst men der er brok med den sidste.. Håber der er nogle der kam hjælpe.. Angiv den løsning til diff. 8) y´´ = -9y I dette tilfælde skal løsningen gå gennem linieelementet (½pi,0;3)... Håber der er hjælp derude På ... -
TIL ALLE PÅ SP
ForumindlægDette er ikke et råb om hjælp men nærmere en taksigelse! Du har hjulpet så meget i tysk at du næsten skulle få løn for det! Det er så dejligt at du gider at bruge din tid på at hjælpe andre! Med dette sagt, vil jeg også takke alle andre opgaveredak, lektieguruer.. eller hvad man nu er... Jeg kan... -
Definition på elektronvolt? Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg har brug for uddybning af denne sætning: Én elektronvolt er mængden af kinetisk energi en fri elektron vinder ved at blive accelereret gennem en elektrostatisk potentialforskel på én volt. Kan specielt den sidste del med potentialforskel uddybes? på forhånd tak (: -
Stjerne - størrelsesklasser
ForumindlægHvor mange måder findes der og finde afstande til stjerner på, ud fra dens størrelsesklasse? -
Mangler forsøg og noter til Magnetisme
ForumindlægHej. Er der nogen som der har nogle noter til Eletromagnetisme? Mangler også nogle forsøg til Eletromagnetisme og bare Magnetisme? Skal snart til eksamen så det ville bare være super hvis nogle søde mennesker vil hjælpe:D Tak på forhånd :b -
Kemi, biokemi og farmaci
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse skal jeg vælge. Jeg har ansøgt på KU, men har ikke endnu valgt hvad skal jeg skrive som Prioritet 1. Mit karaktergennemsnit er 8,6. Hvor synes I chansen for at blive optaget er større end de andre? I fremtiden vil jeg gerne komme ind på medicinalindustrie...
