Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15681 til 15700 af 135324
-
Differentiere sammensat funktion
ForumindlægHej Jeg skal differentiere funktionen: Er dette korrekt: ? -
Er gået helt i stå
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er gået fuldstændigt i stå og har brug for at se hvordan man løser disse opgaver.. De skal løses 39;i hånden39; og fremgangsmåden samt mellemregninger skal fremgå. -
Hjælp
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er en kugle bestemt ved ligningen: Bestem kuglens radius og dens centrum. -
Forbedringer ang. FSA
ForumindlægHejsa SP Jeg vil gerne lige have fortalt, hvordan man laver nogle opgaver, som typisk kommer i færdighedsdelen i matematik. Jeg har svært ved opgaver, hvor man f.eks. skal finde forholdet imellem nogle ting. Hvis man nu har forholdet mellem ris og vand 1:3 og man har 3 dl ris, hvor mange vand ha... -
HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg er helt lost her. det er de eneste tre opgaver i en hel matematik aflevering som jeg bare ikke fatter en skid af, og har rent ud sagt brug for at nogen laver dem "for mig" så jeg ligesom kan se hvad jeg skal og måske endda fatte pointen 1) En funktion f er bestemt ved f(x)=7lnx-2x^2... -
Forklaringer til trinvis løsning af ligning
ForumindlægHej, jeg sidder og laver matematik aflevering lige nu, og jeg er virkelig forvirret over, hvad for en potensregel der gøres brug af her, og hvorfor at der kommer kvadratrod med ved skridtene efter (1+r)^25=8? En der kan forklare, og hjælpe? -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
TERMINSPRØVE - TIDLIGERE EKSAMENS HÆFTER
ForumindlægHey derude :) Skal op i Matematik , Dansk og Samfundsfag i næste uge til Terminsprøverne. Er der nogen der kan hooke mig op med: Matematik Eksamen for de 3 seneste år . Et årig højniveau. Samfundsfag Eksamen for de 2 seneste år, ink. retteark evt? Og Dansk Eksamen - sidste år. Mange tak -
terminsprøve..
Forumindlægheej (: har terminsprøve i engelsk, dansk og matematik de næste 3 hverdage.. meeen ved ik rigtig hvad jeg ska øve på, udover matematikken og grammatikken som jeg har fået afvide jeg har problemer med i engelsk? nogle ideér, og evt. gode råd ? :D -
Hjælp til 8 klasse terminsprøver
ForumindlægHej, jeg går i 8 klasse og har terminsprøver i uge 3. Jeg er bare sindsyg nervøs for matematik færdighedsregning og problemregning, da jeg er skrald til matematik. Hvad skal jeg tænke/forberede mig på? Jeg skal prøve at kunne alle metoder til færdighedsregning. Er det endelig en 8 klasse færd... -
funktioner der driller
ForumindlægHej SP Jeg har en matematik opgave for som virkelig er ved drive mig til vanvid. Den er formuleret sådan her: Angiv en ligning for den tangent til grafen: f (x) = 2x3 + 4x2 - 7x + 1 der går gennem (-1/3 , 4), og som går vinkelret på linjen med ligningen 9y = x - 27 og angiv røringspunkte... -
Integral regning
ForumindlægHej alle.Nogen som gider hjælpe mig med udregningerne til et ubestemt integral?Opgave 3: Løses vha. partiel integrationhttp://tommelise.hjem.wanadoo.dk/Lise/Matematik/egne/IntegraltestMedVink/Nederst på siden kan man trykke for at se facit.Men jeg kan fandme ikke få det til at stemme overens!!Gid... -
enkeltlokaritmisk
Forumindlæghej, jeg er ret så dum til matematik, så har virkelig brug for hjælp. opgaven lyder: om en eksponentielt voksendne funktion f oplyses det at f(3)=5 og at fordoplingskonatanten er 4.tegn grafen f på et enkeltlokaritmisk papirhvordan, ja hvordan gør jeg det, fatter bare intet ved opgaven overhovde.... -
Bestem f39;(x) ???
ForumindlægHejsa alle matematik mennsker :-) Jeg har en funktion jeg ikke kan løse, den lyder således: En funktion er givet ved f(x)=2x^3+x-5 a) Bestem f39;(x) ??? Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig. Mvh Laura -
Løsning af f(x)
ForumindlægJeg har fået en opgave for i matematik, hvor jeg skal bestemme f(x) for nogen forskellige ligninger. Her er de så - f(x)=3x^2+2x-1 og x=0 - f(x)=4x^2-5x+3 Det er bare nogen af dem. Kunne godt tænke mig at få af vide hvordan man løste dem :) Tak på forhånd -
koordinatsæt til skæring med andenaksen
ForumindlægHej alle i kloge matematikere. Er der en der kan hjælpe mig med denne opgave??? Jeg skal finde koordinatsættet/ -sættene, til cirklens skæring med koordinatsystemets 2-akse. C=(3,-2) r=5 Jeg kan sagtens løse opgaven på lommeregner, men det er en opgave UDEN hjælpemidler, så hvis du/I har... -
Bestem hældningskoefficienten
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg har lidt svært ved at tackle. Derfor håber jeg at nogle af jer dygtige matemtikere vil vise mig hvordan opgaven her løses :) Opgave 3) I et koordinatsystem er der givet en linje l med ligning y = 3x + 7 . En linje m står vinkelret på l. ... -
Hjælp til ligning
ForumindlægJeg sidder her og skal skrive rapport i matematik, og er stødt på et problem. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse ligningen: x^2 + ax = b^2 Jeg ved, at: a=8 b=3 x=2.2 Den skal løses vha. diskriminant-metoden. Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig!!! -
Sandsynlighedsregning-Yatzy
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematik aflevering, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Her er opgaven jeg ikke kan lave: Beregn sandsynligheden for: et par, to par, 3 ens, 4 ens, Lille Straight, Stor Straight, Fuldt hus i spillet Yatzy med 5 terninger. sandsynligheden skal beregens for et en... -
Trekant
ForumindlægHej jeg har en matematik aflevring for til på onsdag og fatter den spimpel hen ikke. jeg har fået opgaven "i en trekant ABC er A (2,7), B (-3,1) og C (4,.3). i skal ved begragning finde en ligning for trekandentes højde fra punkt A til linjen BC" jeg er meget itivl om hvad det er jeg...
